Sleep timer mogelijk op BelgacomTV?

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sventunus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2006, 17:05
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 1 keer

Ik had graag geweten of er een sleep timer ingebouwd zit in de BelgacomTV decoder?
Ik heb het type "Scientific Atlanta" in huis, de nieuwste decoder, en heb ook de BGCTV-afstandsbediening al universeel kunnen maken zodat ik er zowel de decoder als mijn tv mee kan bedienen.
De decoder is via de optische geluidsuitgang aangesloten aan mijn surroundsysteem.

Mijn probleem is: ik kan met de afstandsbediening van de TV wel de sleeptimer instellen, maar dan blijft de decoder na het aflopen van de sleeptimer nog gewoon verder actief en blijft het geluid dus door de boxen knallen.
Dus, kan ik een sleeptimer instellen op de decoder zodat deze zichzelf na x-aantal minuten uitschakelt, of is dit niet mogelijk?
Ik heb hiervan niets kunnen terugvinden in de handleiding of op het internet.

Alvast bedankt voor de tips!
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Bij mijn weten is dit niet mogelijk. Het beste wat je kan doen is er ofwel een tijdsklok tussenplaatsen ofwel via een afstandsbediening gestuurde schakelstekker werken.

Nadeel is wel de 20 minuten opstart tijd. Maar voor iets dat constant 20-22W (zelfs uitgeschakeld) vreet mag dat wel (scheelt redelijk op jaarbasis) uit als je die niet gebruikt.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”