Verhoging abonnementsgeld - lagere werkelijke snelheid

Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik nam vorig jaar in april een abo Tele2 Pure Adsl 4mb tegen kortingstarief 24.90 per maand voor 1 jaar.

Eerst werd enkel een naamsverandering T2 Base aangekondigd maar nu blijkt op de factuur mijn abo nu plots home internet 4 te noemen. En er zit een brief bij dat de condities gewijzigd zijn. Ik ben geen jurist dus maar even gebeld naar Base zelf wat dat nu precies wil zeggen.

En dan krijg je doodleuk te horen dat ik al vanaf januari 30 euro mag betalen ipv 24.90 voor hetzelfde product (dat in praktijk nog trager geworden is, tegenwoordig amper 2 mb ipv 3 mb vroeger). Als ik dat niet wil dan moet ik nu direct opzeggen (voor 31/12). En dus alweer opzoek gaan naar een andere provider.

Wat ik daarin niet snap is dat Tele 2 zomaar tijdens het 1e jaar de contractvoorwaarden eenzijdig kan wijzigen. Je zou verwachten dat ik tot april 2010 het kortingstarief zou blijven genieten en dan kan kiezen of ik verleng of niet (tegen de nieuwe voorwaarden).

Is de uitleg van de base telefoon juridisch ok of hebben ze mij iets wijs gemaakt ?
Persoonlijk zou ik natuurlijk liever wat meer op het gemak uitkijken naar een andere provider dan dat nu in minder dan 2 maand te regelen. Maar voor het huidige product van januari 30 euro betalen vind ik erover
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

En je zou in 60 dagen geen alternatief vinden?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Tussen aanvraag en geslaagde inwerkingstelling van mijn T2 aansluiting zat er net iets meer dan 3 maand (en 3 dagen verlof nemen voor de telecom(cow?)boys).

Toch bedankt voor de tip, ziet er op het eerste zicht een goed alternatief uit. Tot je het sterretje ziet bij de prijs. Is dus een promo aanbieding.
En wat heb ik net geleerd bij T2 ... promoaanbiedingen gelden maar zolang de provider daar zin in heeft ook al heb je een jaarcontract getekend ...

Daarnaast, ik zit nu aan 3x een gewijzigd emailadres op minder dan 1 jaar tijd (oude provider - T2 - en tot slot T2 naar base) wat door mezelf en vriendenkring niet echt leuk gevonden werd ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

1) het is idioot om als emailadres die van een isp te veranderen....als je de laagste prijs tegen de beste voorwaarden wilt moet je nu eenmaal bereidt zijn regelmatig te gaan "shoppen"
2) als de voorwaarden in je nadeel vallen is het JOUW RECHT om ZONDER BOETE (jah!) te mogen veranderen binnen het jaar... of wou je 1 jaar betalen en na 3 maand naar een andere isp gaan?
3) de meeste isp's hebben een gratis "doe het zelf" installatie... je telefoonlijn is goed voor Tele2? dan is ie ook goed voor belgacom, mobistar, dommel, ...
ik heb de belgacom 100gbyte 12mbit genomen; ik kreeg alles mooi toegeleverd;
ik heb het 2de ongebruikte reservepaar aangesloten (2 vijsjes) op de meegeleverde 2de vdsl2 compliant telefoonstopkontakt...
ik kreeg eergisteren een sms dat er mogen vdsl2 signaal zal opkomen;
in tussentijd heb ik al op de meegeleverde vdsl2 modem ingelogged en al m'n instellingen ingegeven.... het zit nu op een of andere "showtime adsl"

die tele2 modem kun je best flashen naar "normale" firmware ipv de tele2 firmware te behouden zodat ie nog bruikbaar is voor andere zaken behalve tele2
belgacom kan leveren binnen enkele weken
in tussentijd is uw Tele2 nog werkzaam
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Mijn lijn is zeker NIET zomaar geschikt voor om het even welke provider. Anders zou T2 ook geen 3 pogingen moeten ondernemen hebben om ze voor hen bruikbaar te maken hé. Ik had voorheen een belgacomdiscoveryline + fulladsl internet. Bij T2 werd het enkel internet, geen telefoonlijn meer.

Als ik de markt bekijk van aanbieders met enkel internet, daar is weinig keuze in en ze werden allemaal wat duurder ipv goedkoper. Er zal dus niet veel anders opzitten dan weer zo'n idote discoveryline te betalen en ergens anders internet af te nemen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

fredo66 schreef:Mijn lijn is zeker NIET zomaar geschikt voor om het even welke provider. Anders zou T2 ook geen 3 pogingen moeten ondernemen hebben om ze voor hen bruikbaar te maken hé. Ik had voorheen een belgacomdiscoveryline + fulladsl internet. Bij T2 werd het enkel internet, geen telefoonlijn meer.

Als ik de markt bekijk van aanbieders met enkel internet, daar is weinig keuze in en ze werden allemaal wat duurder ipv goedkoper. Er zal dus niet veel anders opzitten dan weer zo'n idote discoveryline te betalen en ergens anders internet af te nemen.


29,90 euro bij Belgacom voor 100gbyte/maand, 12mbit down, 1mbit up, gratis modem/activatie en geen discoverylijn nodig...
in de bbox2 kun je een weepee, nomado, 3stars acount steken... om de voip te gebruiken...
de usb poort is alleen nuttig om je iphone mee op te laden...
ook iptv is niet te gebruiken neem ik aan...

Tele2 en Belgacom sturen elkaar idd graag van kastje naar muurtje... m'n overbuur is uiteindelijk daardoor naar Telenet gevlucht...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Kan je de link naar die aanbieding eens posten aub wat ik vind dat niet hoor op hun site
Internet go 41.75 per maand ... Wel tijdelijke promo voor 6 maand ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Is blijkbaar nog iets anders dan de tip boven jouw tip. Ziet er niet slecht uit, maar op de site van belgacom zelf vind ik ook dit voorstel niet.
Zou dat gaan om adsl(2)+ of om vdsl ? Ik zou mijn fritzbox willen blijven gebruiken (en liefst zonder bijkomende modem) maar die is niet geschikt voor vdsl ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Fredo, lees de brief nog eens juist...
Promotie zou NIET mogen veranderen, desondanks contractuele veranderingen etc.
Maar ik informeer me hierover.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

... "We nodigen je graag uit om de door de naamswijziging aangepaste algemenen verkoopsvoorwaarden te raadplegen. Surf daarvoor naar www.base.be/conditions_internet. Ga je niet akkoord met deze voorwaarden, die vanaf 28 11 09 gelden dan kan je tot 30/12 je overeenkomst stoppen, zonder schadevergoeding"

Ik versta hieronder : de voorwaarden zijn eenzijdig gewijzigd. De link is het gebruikelijke onleesbare contractvakjargon. Als dan de helpdesk, na opgave van mijn naam adres en klantnr zegt dat er een opslag aankomt wie ben ik dan om daaraan te twijfelen. :?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Zoals beloofd heb ik is nagevraagd wat of hoe ivm de abo korting. Deze blijft uiteraard doorlopen.

Kan je me jou klantengegevens eens doorspelen? Dan zorg ik ervoor dat zulke situaties niet meer voorkomen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Na interventie van 320i belde Base met de mededeling dat de helpdesk me foutieve info had verstrekt, de prijs van mijn abo blijft dus ongewijzigd het volledige 1e jaar.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”