B-Box Belgacom: nemen of niet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kurt002
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 maa 2007, 18:56

Beste,

momenteel heeft mijn tante een Belgacom Classic lijn (telefoongesprekken gaan via Euphony) met daarop ADSL van Belgacom (ADSL Go).
Televisie bekijkt ze via de coax, geen digitale TV en dit is ook niet direct nodig.
Ze kreeg onlangs telefoon van iemand van Belgacom die de B-Box voorstelde.
Persoon zei dat dit vele voordelen had, waaronder de hele dag gratis (???) bellen. Ook zei deze persoon dat binnen 2 jaar iedereen verplicht is om dit te hebben. Zodoende heeft ze dat toegezegd en deze week kreeg ze de B-Box in huis met een korte do-it-yourself handleiding.
Nu weet ik dat indien je voor dit gaat (en dus digitaal gaat) je dit moeilijk ongedaan kan maken. Daarom mijn vraag over het volgende:
- klopt dit dat dit binnen 2 jaar overal zo dient te zijn?
- hoe 'gratis' is dat bellen?
- meer voordelen dan nadelen aan deze b-box?

Momenteel heeft ze een Linksys ADSL modem/router in één. Hiermee is ze dan waarschijnlijk niets? Ook heeft ze een fax (op dezelfde telefoonlijn). Kan dit problemen geven.

Dit stond nog op de brief die erbij stak:
Promoties: I-Office: gratis modem
Producten en diensten:
- I-Office voice acces (1 jaar)
- I-Office No Limit (1 jaar)

Dit installeren of niet? Ze heeft nog zo'n 8 dagen dat ze dit kan opzeggen indien dit toch niet zo ideaal zou zijn....
Mijn persoonlijke mening is wel dat indien dit binnen de 2 jaar 'moet' met zo'n modem ze die wel mogen 'installeren' ook (nu moet je dit zelf doen ofwel betalen).

Graag antwoorden van mensen die hiermee ervaring hebben zowel positief als negatief.

Mvg.
Tinke
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jun 2005, 07:23

Ik zou zeggen, terugsturen die handel.
Als ze zelf bellen zijn het verkoopsmensen die de produkten aan de man proberen te brengen.
Ik bekijk het altijd zo, als dat dan binnen 2 jaar zo is, moeten ZIJ ervoor zorgen dat mijn telefoon blijft werken, GRATIS.
En indien niet kan ik dan wel zien wat ik doe, blijven of overstappen.
Zo zie ik het.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

I-Office is in principe voor KMO's... Ik vermoed dat de prijs daarvoor een stuk hoger ligt dan de particuliere abo's. Wat je beschrijft, lijkt meer op een pak met TV, Internet en telefonie voor 60 € per maand.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
kurt002
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 maa 2007, 18:56

Zonet even gebeld naar Belgacom klantendienst om enkele zaken duidelijker in kaart te brengen (waaronder dat gratis bellen).

Persoon (zeer vriendelijke mens) verstond er zich niet aan dat deze toepassing op die manier werd aangeprezen en verkocht.
Het VOIP gedeelte wordt niet meer gecommercialiseerd aangezien dit nog niet ideaal is (wist die persoon zelf te zeggen).
Indien je met een fax werkt op diezelfde lijn, gaat dit zéker en vast al niet meer.
De B-Box wordt momenteel enkel verkocht voor ADSL en Belgacom TV.
De klassieke lijn zou dan (voorlopig) behouden worden.
Het gratis bellen is zeker geen sprake van, dit zit in een (kostelijker) abonnement inbegrepen, maar de prijs kon hij me niet vertellen.
Al bij al dus zeker geen goede zaak...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”