Reeds meer dan 2 weken offline

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Dit onderwerp hoort mogelijk niet in deze rubriek, maar ik vond er geen geschiktere.

Even een korte situatieschets : bij mijn huidige provider - naam ga ik niet vrijgeven - wilde ik overschakelen naar een betere formule. Nu bleek mijn lijn daar helaas niet geschikt voor te zijn. Mijn ISP stelde bij een lijntest vast dat ik aan minder synchroniseer dan waar ik blijkbaar recht op heb voor mijn huidige abonnement. Niet dat ik daar echt van wakker lag : ik kon voor mij aanvaardbaar surfen, m.u.v. Youtube waar ik soms wat langer moest wachten. ISP heeft me aangeraden om een technieker thuis een lijntest te laten komen doen om uit te sluiten dat de problemen hier al dan niet intern lagen. Indien de problemen intern van oorsprong waren moest ik de interventie betalen, zoniet dan was ze gratis.
Die brave man is begin van de maand keurig langsgeweest en heeft vastgesteld dat ik last had van storingen door lijnen van andere klanten (ik vermoed een overbelasting). Het probleem lag niet intern, dus voor mij was de interventie gratis.
De door de technieker voorgestelde oplossing was een omschakeling van de LEX (op zo'n 3 km) waar ik momenteel op ben aangesloten naar een LDC die korter bij mij thuis ligt. ISP kondigt me dat mooi aan in een ticket.
Een goeie week later heb ik plots geen connectie met het internet meer. Gebeld met ISP om het probleem te signaleren : ligt aan de werkzaamheden m.b.t. de omschakeling zegt de helpdesk. Kan 3 tot 4 dagen (werkdagen denk ik dan) duren. Blijkt achteraf dat de move van LEX naar LDC pas enkele dagen na mijn offline gaan pas effectief van start is gegaan.
2 weekends later - nog steeds offline - stelt ISP vast dat hun leverancier mij op een verkeerd profiel zou hebben gezet (de move van LEX naar LDC zou reeds volledig zijn voltooid volgens helpdesk). Door dit verkeerde profiel kan ik niet op het internet via mijn ISP.
Nu zitten we weer een weekend verder en er is voor mij nog steeds niks veranderd. Heb intussen ook een aangetekende ingebrekestelling verstuurd, maar ISP schuift alles af op hun leverancier.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen ?

Indien een ISP of een leverancier zich denkt te herkennen : be my guest en geef uw relaas.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
320i
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als ik dit zo lees dan zie ik termen naar boven komen die wij vaker zien sinds dat 12M aangeboden wordt aan klanten.
Ook het gratis zijn van de technieker bij een interventie als het niet intern ligt doet mij denken aan "ons".

Toevallig klant bij Tele2? If so, stuur mij jou gegevens eens, dan neem ik eens een kijkje.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Niet dat ik suggesties heb om het beter te doen lopen (je hebt naar wat ik lees correct gehandeld), maar vrees dat dit een van die 'horror-verhalen' is die je hier wel eens leest :(.
Hopelijk komt het nog snel in orde...
320i
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ja en de overgang van een Lex naar LDC is ook niet iets wat altijd vlot wil lopen... Ik heb daar bvb mijn eigen manier van werken in dat ik toepas waardoor de End User geen offline periode tegemoet gaat.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Misschien jouw eigen best practice als verbetervoorstel indienen zodat de interne procedure kan worden aangepast? :-)
320i
Elite Poster
Elite Poster
Provider

meon schreef:Misschien jouw eigen best practice als verbetervoorstel indienen zodat de interne procedure kan worden aangepast? :-)
Op zich is dat iets op het domein waar ik normaal niets te zeggen heb, en waar ze me voor zot verklaarden toen ik met zo'n idee af kwam.
Dus hou dat lekker voor me zelf lol :) hahaha
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

@32Oi : Bedankt voor uw reactie, maar ik ben niet bij Tele2 aangesloten, dus zult U ook weinig voor me kunnen doen.

Ik hou jullie op de hoogte wat er van komt. Wat me wel verontrust is dat mijn ticket i.v.m. het probleem bij mijn provider op 'On hold' staat. Ik had liever dat het op 'To do' stond en ze er effectief mee bezig zijn.

Mijn aangetekende klacht staat wel op een ticket als 'To do' gemarkeerd. Dus hopelijk komt daar nog resultaat uit.

[Update maandag 5 oktober 2009]

Vorige vrijdag heb ik opnieuw telefonisch contact opgenomen met mijn ISP. Het was ondertussen van de vrijdag voordien geleden dat ik nog iets gehoord had (men zou mij op de hoogte houden). Ik had een andere helpdeskmedewerkster aan de lijn, en die gaf schoorvoetend toe dat het laatste contact met hun leverancier m.b.t. mijn probleem van afgelopen maandag dateerde. Ze ging al het mogelijke doen om mijn verbinding terug voor mekaar te krijgen, met daarbij nog maar eens verontschuldigingen van hun kant omdat het probleem al zo lang duurde.

Vandaag, een tiental minuutjes terug, telefoon van mijn provider om te verifiëren of mijn instellingen OK waren. Ik zag al meteen in mijn router dat de synchronisatie aangepast was t.o.v. de waarden die er vanmorgen nog instonden, dus nu zat ik meteen terug op het internet.

Ik ben zeer blij dat ik terug op internet kan. Er werd me ook beloofd dat ik zal worden gecrediteerd voor de tijd dat ik niet online kon.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”