Ik hoop dat ik de titel goed gekozen heb, volgens mij omschrijft het goed wat ik wil bekomen.
Momenteel ziet mijn netwerkopstelling er als volgt uit:
internet (breedband) -UTP-> Modem -UTP-> Linksys WRT320N (1000BASE) -UTP-> NAS / Linksys EG005W switch -UTP-> netwerk cliënten
De WRT320N is een nieuwe aanwinst en vervangt een oudere Linksys WRT54GL (100BASE) model. De WRT320N staat in mijn bureau en vormt dan ook het centrale punt in mn thuisnetwerk. (192.168.1.0)
In mn kamer heb ik 2 spelconsoles staan die ik ook van een internetverbinden zou willen voorzien, maar daar er één hiervan niet over draadloze mogelijkheid bezit zal dit betekeken dat ik een UTP kabel moet leggen tussen mn kamer en mn bureau. Daarom dacht ik de WRT54GL (daar deze ook een draadloze router is) te gebruiken om deze vanop mn kamer te verbinden met de spelconsoles en zo een draadloze overbrugging te maken tussen de WRT54GL en WRT320N, achteraf bekeken zat ik een beetje verkeert en dus zal het niet rechtstreek gaan.
Wat ik dus wil verwezenlijke is het volgende:
spelconsoles -UPT-> WRT54GL -draadloos-> WRT320N ofwel
spelconsoles (192.168.2.0) -draadloos-> WRT320N (192.168.1.0)
Welke netwerkhardware heb ik hiervoor bijkomstig nodig?
Wireless Subnet bridging
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Via ene wrt54gl kan dat, als je er een alternatieve firmware opzet (de naam ontsnapt me). Maar ik herinner me dat ik deze in client modus kon gebruiken (ofwel bridge-client of bridge-routed).
Een gebruiksvriendelijke manier zou een wireless ethernet bridge zijn, mocht je hierin willen investeren.
Een gebruiksvriendelijke manier zou een wireless ethernet bridge zijn, mocht je hierin willen investeren.
Dat was ook bij mij opgekomen maar bij de technische support van Linksys hadden ze daar blijkbaar niet aan gedacht, alhoewel ik verschillende keren had gevraagt of er mischien andere hardware moest worden tussen gezet.TomG schreef:Een gebruiksvriendelijke manier zou een wireless ethernet bridge zijn, mocht je hierin willen investeren.
Dat van bridge-routed snap ik niet goed want in een live chat-sessie met de technische support van Linksys werd mij uitdrukkelijk (en meerdere malen) gezegd dat het niet mogelijk is de WRT54 draadloos te verbinden met de WRT320N.
Webex chat sessie schreef: from Patrick Lanove to All Participants:
can i use the wrt54 to connect via wireless to the wrt320?
from Alan (30019E) to All Participants:
I am afraid no.
It is not possible.
You will have to connect a Ethernet cable from Lan port to Lan port of both the routers and change the ip address of WRT54GL to 192.168.1.2
from Patrick Lanove to All Participants:
yes, so much has been accomplished. idea was to create a subnet with the wrt54 of cabled clients, and have it connect wireless to the wrt320n. what (additional) hardware would i need for this?
It is not possible to use WRT54GL and WRT320N wirelessly.
Ondertussen heb ik op de site van Linksys wat rondgeken voor draadloze ethernet bridges en heb de volgende gevonden; WET610N Wireless-N Ethernet Bridge with Dual-Band (1000BASE)
Wat betreft de dd-wrt firmware moet deze enkel op de WRT54 geïnstaleerd worden?
Wat betreft de dd-wrt firmware moet deze enkel op de WRT54 geïnstaleerd worden?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ja... meer info op http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Bridge¤0paddy0¤ schreef:Wat betreft de dd-wrt firmware moet deze enkel op de WRT54 geïnstaleerd worden?