Probleem bij Gigaset c470ip

Plaats reactie
pompi
Starter
Starter

Kan iemand mij helpen?

Ik heb sinds kort een Siemens Gigaset C470IP om via voip te bellen, omdat er gezegd werd dat je dan geen pc nodig hebt, maar dat lukt bij mij niet. Alhoewel het toestel hier erg wordt geprezen, dus ...
Dit is mijn situatie:
Ik heb 2 verschillende accounts bij Betamax (hangt er van af naar waar ik wil bellen) en 1 account bij weepee voor inkomende gesprekken. Als ik bel naar iemand (zowel binnen- als buitenland) wordt de lijn 99/100 verbroken zodra de persoon aan de andere kant van de lijn aanneemt. Telkens moet ik dan mijn pc gebruiken om iets te wijzigen in de settings van de gigaset om te kunnen bellen.
Switchen tussen de 2 providers voor te bellen lukt me enkel en alleen via pc, als ik via toestel de provider wil selecteren, krijg ik 'overdrachtsfout 404'.
Gisterenavond heeft het toestel een ganse avond opgeladen, nu na +/- 30min bellen, is de batterij bijna leeg! Normaal???
Sinds een dag of 2 is het rode lampje dat pinkt als je een gesprek hebt gemist, constant aan het pinken. Reden: geen idee, want zelfs na het bekijken van de gemiste oproepen stopt dit niet meer.

Ik vraag me nu af of het aan mijn toestel ligt of aan iets anders? Het lijkt wel of ik de enige ben die niet tevreden is over de c470IP.

Alle hulp en tips zijn meer dan welkom!
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 11 keer

Als uw handset al na 30min leeg is ... is er toch wel iets mis ... je kan met zo`n handset normaal uren bellen,

Uw problemen met verbreken ... lijken me een probleempje met uw router ... wat voor model is het ?
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Ik heb exact hetzelfde toestel via 3starsnet gekocht met de siemens actie van 6 maanden gratis bellen naar vaste lijnen + gratis nummer.Ik heb ook een account bij voipcheap die ik gebruik om bvb naar gsm's te bellen. Wat ik heb gedaan wanneer ik wil switchen van 3* naar voipcheap, is inloggen in het siemens telefoon en daar een rule ingezet bvb voor elk nummer beginnend met 003247 gebruik dan voipcheap en voor de rest gebruik ik dan 3*. Je kan inloggen door het ipnummer van je 470 in te typen in je browser en standaard paswoord is 1234 , maar deze zou ik veranderen mocht ik jou zijn.
En met de batterij heb ik geen enkel probleem. Gaat zeker een paar dagen mee en er wordt vrij veel mee gebeld.
Bijlagen
Schermafbeelding 2009-09-01 om 18.08.57.png
(108.18 KiB) 87 keer gedownload
Schermafbeelding 2009-09-01 om 18.00.10.png
(40.2 KiB) 73 keer gedownload
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
bartman06
Starter
Starter

Ik heb 2 verschillende accounts bij Betamax (hangt er van af naar waar ik wil bellen) en 1 account bij weepee voor inkomende gesprekken. Als ik bel naar iemand (zowel binnen- als buitenland) wordt de lijn 99/100 verbroken zodra de persoon aan de andere kant van de lijn aanneemt. Telkens moet ik dan mijn pc gebruiken om iets te wijzigen in de settings van de gigaset om te kunnen bellen.
Ik heb onlangs ook een C470IP gekocht en heb hetzelfde probleem met uitgaande gesprekken bij mijn voipcheap account.
Als ik naar vaste lijnen bel, neemt de andere persoon op en is het direct bezet.

Met weepee account zijn er geen problemen, ook niet als ik deze voor uitgaande gebruik...

@Pompi: is het probleem ondertussen opgelost?
bartman06
Starter
Starter

Ondertussen is het probleem opgelost.
Oplossing: slechts 1 codec selecteren bij "Telefonie-> geluid" Zie bijlage.

Nu werkt alles perfect.
Bijlagen
Instellingen.png
(97.61 KiB) 126 keer gedownload
pompi
Starter
Starter

jphermans,

Bedankt voor de moeite, maar het was niet de correcte oplossing voor mij.

bartman06 schreef:Ondertussen is het probleem opgelost.
Oplossing: slechts 1 codec selecteren bij "Telefonie-> geluid" Zie bijlage.

Nu werkt alles perfect.
Bedankt voor de tip, nu is het bij mij ook gelukt. Tot nu toe hé!
Als ik bel via Weepee of 3starsnet wordt het nr weergegeven, als ik via betamax bel dan is het een onbekend nr. Heb jij soms een idee hoe je nummer weergegeven wordt als je belt? Moet ik iets aanpassen qua instellingen van de gigaset of ligt dat aan provider? En indien het aan de provider ligt, kan je dat op de ene of andere manier aangpast krijgen?

Alvast bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”