9919 en Mobistar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Anastasia
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2009, 20:05

Opgepast met het nummer 9919! Dit nummer contacteerde mij uit het niets maandenlang na elkaar en elk ontvangen berichtje kostte mij 2EUR. Mobistar zei steeds dat ze mij de bedragen zouden terugbetalen als bleek dat ik de berichten zelf niet aangevraagd had maar twee maand en twee facturen later heb ik nog steeds niets teruggekregen.

Het nummer zou, na navraag bij Mobistar, bij Paratel horen en blijkt dat ze via de computer gsmnummers zoeken waar ze berichten naar sturen die de ontvanger duur betaalt. Of Mobistar hier al dan niet aan meewerkt, feit is dat dit mij veel gekost heeft en er blijkbaar geen enkele manier is om dit terug te krijgen, tenzij klacht neerleggen bij de ombudsdienst, Mobistar en Testaankoop.

Heeft iemand nog tips om mijn geld terug te krijgen? Ik ben studente en kan die hoge facturen niet blijven betalen. Ik ben mij ook bewust van de gevaren van contactgegevens op internet te plaatsen en dus vul ik nooit mijn gsmnummer in bij wedstrijden of op netwerksites als Facebook. Ik heb de vorige facturen betaalt, omdat het zo hoort en omdat ik niet zonder gsm kan maar ik zou deze graag terugbetaald zien want ze zijn mij onterecht en zelfs op frauduleuze wijze aangerekend.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je bent vast niet de eerste met een dergelijk probleem. Kan je geen klachtenprocedure starten bij Mobistar? Ombudsman heeft enkel zin als jij het niet eens bent met de handelswijze van Mobistar (bijvoorbeeld als zij weigeren jou te helpen).
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

Mijn ouders hebben ook iets gelijkaardig voor gehad. Ze kregen plots sms'jes en telkens ging er 2 € van de van de kaart af. Door "Stop" te sturen naar dat nummer (dat me ontgaan is), hebben we kunnen op oplossen (maar er was wel 6 euro kwijt.). :x
Anastasia
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2009, 20:05

Iemand bij de helpdesk van Mobistar raadde me, na de derde keer te bellen, aan om de ombudsdienst en Test-Aankoop te verwittigen omdat ik tot dan nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen had.
Test-Aankoop wist me ondertussen te vertellen dat ze op de hoogte zijn van het probleem maar blijkbaar valt er niets aan te doen om die dingen te voorkomen omdat er "veel malafide bedrijven" zijn die zo handelen.

Nu is het wachten op antwoord van Mobistar en ombudsdienst. Ik ben alvast blij te horen dat ik niet de enige ben!
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”