Tempo herlaad spam

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Ik heb sinds enige tijd een Tempo herlaadkaart, en heb sinds die tijd een zware irritatie. Ik zou het woord 'probleem' gebruiken, maar het is eigenlijk geen probleem. Het is enkel heel irritant. Elke keer ik m'n kaart herlaad, krijg ik een massa SMSen van Mobistar.

Het begint met het 'Je herlading is gelukt', waar ik geen probleem mee heb. Da's goed dat ze mij dat laten weten. Een paar uur daarna (in het beste geval. Soms is het de dag erna) komt er: 'Mobistar cadeau' waar ze me zeggen een code in te vullen op een website om te zien 'of ik gewonnen heb'. Daar heb ik dus al absoluut niks aan, en wil die zever niet. Dan weer ettelijke uren later komt er: 'Je 5000 gratis smsjes zijn 31 dagen geldig.'

Soms komt dit de dag erna allemaal opnieuw. Ik vraag me af of ik die gratis SMSen dan kan cumuleren. Dat zouden dan 10.000 gratis smsjes zijn. Die krijg'k sowieso nooit op, dus zou't dan mogelijk zijn die om te zetten naar belwaarde?

De laatste keer had ik om 18:09 bericht dat m'n herlading gelukt is. De dag erop om 13:33 kreeg ik dat bericht ivm 'Mobistar cadeau'. Daarna, om 17:30 stipt kwam het bericht over de SMSen. Kan zijn dat er nog volgen. Deze herlading was pas van gisterenavond.

De keer ervoor kreeg ik het bericht dat m'n herlading gelukt is om 11:32. Om 12:00 kreeg ik het bericht over de SMSen. Om 15:35 kwam het bericht ivm 'Mobistar cadeau'. Om 17:17 kreeg ik bericht ivm 300 gratis sessies op Netlog & Facebook (die heb ik de laatste keer niet gekregen). De dag erop kreeg ik om 11:40 WEER bericht dat m'n 5000 gratis smsjes geactiveerd zijn. Dan om 15:04 kwam WEER bericht over dat 'Mobistar cadeau'. Om 17:13 kwam WEER het bericht over die Netlog & Facebook sessies. Dat waren dus twee dagen dat ik daar berichten van kreeg, op de meest uiteenlopende momenten.

Het komt me echt de strot uit. Kunnen ze al die zever niet gelijk met het 'je herlading is gelukt' bericht sturen? Kunnen ze het niet allemaal in 1 bericht steken? Nog het belangrijkste van al: Hoe kan ik deze spam stoppen?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Klant schreef: Nog het belangrijkste van al: Hoe kan ik deze spam stoppen?


Simpel veranderen van operator :banana:

Ik zou dat moeten tegen komen dan verander ik gewoon daarom. Dan kunnen die gratis sms gestolen worden. Zo gaat men niet met zijn klanten om. :bang: :bang: :bang:

elementaire beleefdheid en wat fatsoen mogen wel van een operator.

Laten weten aan de ombudsdienst telecommunicatie?
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

En nogmaals bericht van 5000 gratis SMSen (18:38. Was juist soep met balletjes aan't eten)

Ombudsdienst is geen antwoord. 'k Heb een probleem met Proximus, waarbij ze me zonder geldig contract veel meer gesprekken aanrekenden dan dat ik deed. Na 7 maanden zei de ombudsdienst: "We hebben teveel werk. Proximus gaat niet van gedachte veranderen. Betaal dus maar wat ze u aanrekenen." Dat was het antwoord op dat ik vroeg aan Proximus om mij die 'wettelijke toezicht' logs te laten zien als bewijs dat ik die gesprekken gedaan had (op m'n SIM-kaart stond daar niks van). Er moest eigenlijk een ombudsdienst zijn voor die luilakken van de ombudsdienst voor Telecom, want da's OOK geen manier van mensen behandelen. Sta'k compleet bij in de kou, en weet daar verder geen weg meer voor om die zaak af te handelen en't geld da'k aan Proximus teveel betaald heb, terug te krijgen, en om die rekeningen te laten stoppen. Die blijven me maandelijkse abonnementskosten sturen, ook al ben ik nooit akkoord gegaan met dat abonnement, heb ik binnen de 7 werkdagen laten weten dat ik die zever niet moet hebben, hebben ze het daarna via de ombudsdienst laten weten dat ze het als oh zo grote geste kosteloos gingen opzeggen, en heb maanden later nog twee aangetekende brieven gestuurd om te zeggen dat ik dat niet moet hebben.

Me dunkt dat elke provider hier in België een bende criminelen is, dus weer's overschakelen is nog geen oplossing. Er moet een andere manier zijn om van deze kul af te geraken.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Heb je de klantendienst al eens geprobeerd? 'k Moet toegeven: al de boodschappen kunnen gerust in 1 SMSje. Proximus zet die allemaal in hetzelfde.
Afbeelding
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Nog niet. Heb niet veel goede ervaringen met klantendiensten. Geen, eigenlijk. Enkel gescheld, getier en onbeschofterijen van hun kant, van Proximus en Dommel. Wil m'n tijd (en geld) er niet in steken als er een manier is om dat van mijn kant te doen ophouden zonder Mobistar daarvoor te contacteren. Kwestie da'k al de misere van helldesks nogal beu ben.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goh gek. Ik ben nog _NOOIT_ een klantendienst tegen gekomen die schold, riep, ...
Natuurlijk, als je op voorhand van plan bent de agent aan de andere kant van de lijn aan te vallen kan dat gesprek nooit goed aflopen.

Die smsjes zijn normaal, die worden immers pas de dag erna geactiveerd. Ja, je kan die smsjes accumuleren. Het is 5000 smsjes per herlaadbeurt van minstens 15 euro, maar ze vervallen na 31 dagen (voortschrijdend). Nee, omzetten naar belwaarde kan niet, het is immers dat specifieke abonnement (Tempo Music) met die specifieke mogelijkheden. Wil je geen 5000 smsjes maar belwaarde kan je kiezen voor Tempo Comfort.

In alle geval, er wordt weer ferm geklaagd voor iets dat op zich geen probleem is: je krijgt waar je om ingetekend hebt (ik neem aan dat je bewust voor Tempo Music gekozen hebt en niet met je ogen toe iets uit de rekken genomen hebt om dan achteraf pas te beseffen wat je gekocht hebt). Indien je écht een probleem zou hebben is de klantendienst ( bel gratis naar het nummer 5100 ) jouw aanspreekpunt om iets gedaan te krijgen.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Geheel ter info, zodat mensen zoals Meon niet nog wilde veronderstellingen gaan doen: Ik blijf vriendelijk en kalm aan de lijn, maar sta er wel op dat ze me voorthelpen. Antwoorden zoals: "Onze facturen zal je toch moeten betalen, want die worden van je SIM-kaart afgelezen en staan onder wettelijk toezicht en je bent een vuile leugenaar als je zegt dat jij niet die gesprekken op je SIM-kaart afleest" of gewoon ook al: "GODVERDOMME KLOOTZAK!" (Dommel, wanneer ik vraag waar de maand oktober naartoe is bij m'n facturen, waarom ik, als ik voor de maand die komt, betaal, in september een factuur van november krijg en nooit een factuur van oktober gezien heb, terwijl ik die factuur van november op de termijn van die van oktober moet betalen), dan is het de helldesk, en niet ik, die begint, hé.

Ten tweede bedoel ik met cumuleren dat ik, aangezien ik per herlaadbeurt van €15 2x een bericht krijg van 5000 gratis SMSen, ik dus per herlaadbeurt van €15 eigenlijk 10.000 gratis SMSen heb.

Ten derde: Het geklaag is volgens mij met rede, omdat ze die berichten allemaal gelijk kunnen opsturen, ideaal gezien in 1 bericht (zoals bij alle andere providers), en dat ze, als ze ze toch verspreid over twee dagen moeten opsturen, ze elk bericht maar 1 keer opsturen, ipv dat ik alles dubbel aankrijg.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb vandaag 4 smsjes gekregen van Proximus. (op een Corporate abonnement!). Dat geheel terzijde. En vorige week ook. En 2 dagen ervoor ook. En de week ervoor ook. Informatie over tarieven in het buitenland, hoe je klantendienst moest bereiken, dat data-verbruik zoveel en zoveel kost, hoe je je voicemail kunt uitluisteren, mijn verbuik tot op dat moment, ...

Heb je effectief 10.000 sms'en gekregen of heb je 2x dezelfde sms gekregen? Je kan je resterende smsjes opvragen via *155*1# dacht ik.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Ik heb 2x dezelfde SMS gekregen ivm 5000 SMSen. Als ik dat optel, zou dat 10.000 moeten zijn. Volgens datzelfde principe zou ik ook 600 netlog & facebook sessies moeten hebben (niet dat ik dat gebruik). 'k Heb de uitleg in m'n eerste post gedaan. Staat er allemaal klaar en duidelijk in. Als je de ganse berichten wil lezen, wil ik ze wel volledig uittypen.

Ok, volgens *123*# heb ik 5 SMS Promo, 5000 SMS. Maw, tweemaal dezelfde SMS, maar ze tellen de bedragen niet op. Ze sturen me die SMS gewoon twee keer op (samen met de andere 2)

Wat dat van Proximus betreft, hangt het af of je over de grens gaat of niet. Elke keer je over de grens gaat, krijg je idd al die informatie. Als je gewoon even herlaadt, met een herlaadkaart (dus waarschijnlijk geen abonnement, hé), krijg je, zoals Sub Zero zegt, 1 SMSje, met alles erin. Of, zoals m'n broer, helemaal geen.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

17:20 -- 300 gratis sessies op Netlog & Facebook. Da's dus al 2 dagen nadat ik herladen heb!
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

bij mobistar krijg je de promo of smsjes ed altijd maar na 48 uut
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”