Dommel Cityconnect geen signaal of iets anders.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
saintjulie
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2009, 19:23
Provider

The noes! Dommel zegt dat we geactiveerd zijn maar ik vermoed dat we geen signaal krijgen (cityconnect).
Ik heb een linksys W160N Router, en ik heb die aan de hand van het tones.be forum ingesteld.(Tones computers • Toon onderwerp - dommel modem instellen)

het dsl lampje brand niet, wil dat zeggen dat er geen signaal is? of dat men instellingen slecht zijn of kan het beide zijn?

in de mail van dommel staat ook rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)
blijkbaar heeft de lynksys enkel 1483, is dat hetzelfde als 2684 if not wat is het verschil?

iig dank als iemand een nuttig antwoord kan geven.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:
Provider

Ik kan je helaas niet direct verder helpen. Neem contact op met de helpdesk van dommel. Zij zullen je wel antwoord kunnen geven.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Als het DSL lichtje niet brand dan maakt de rest vrij weinig uit :P
Beschrijf eens hoe hij is aangesloten?
Lijn met telefonie of raw copper?
Zit hij op de intro?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:
Provider

Ben het daarmee niet eens, devilzown. Het dsl lichtje brand niet waardoor de oorzaak zeer uitgebreid kan zijn dus maakt de rest wel degelijk uit. Als de instellingen die dommel je heeft gegeven niet werken heb je naar mijn weten 3 mogelijke oorzaken:

1) Als je rawcopper hebt gevraagd hebben ze in de centrale een foutje gemaakt dat je zelf thuis wel kan oplossen door wat te prutsen aan je inkomende telefoonkabel bij je thuis en draadjes te wisselen.

2) Je kan je modem es proberen bij iemand anders of iemand zijn modem es lenen en daarmee proberen

3) Er is toch iets in je instellingen wat niet volledig klopt. Mogelijk es resetten en opnieuw instellen.

Maar voor je dat gaat doen toch effe helpdesk raadplegen. Voor hetzelfde geld krijg je een technieker aan huis die het oplost en die kosten zijn normaal voor schedom als het inderdaad dat rawcopper probleem is.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
saintjulie
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2009, 19:23
Provider

aye, heb gebeld gisteren en vandaag is er een technieker langs geweest, bleek dat de bedrading slecht was en nu is die vervangen en werkt alles naar behoren.
Na dit forum gelezen te hebben vind ik dat dommel er bij mij wel echt vaart achter zette.
Bedankt voor de tips iig.

http://www.speedtest.net/result/532128018.png met annex M uit
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

PumbaaH schreef:Ben het daarmee niet eens, devilzown. Het dsl lichtje brand niet waardoor de oorzaak zeer uitgebreid kan zijn dus maakt de rest wel degelijk uit. Als de instellingen die dommel je heeft gegeven niet werken heb je naar mijn weten 3 mogelijke oorzaken:

1) Als je rawcopper hebt gevraagd hebben ze in de centrale een foutje gemaakt dat je zelf thuis wel kan oplossen door wat te prutsen aan je inkomende telefoonkabel bij je thuis en draadjes te wisselen.

2) Je kan je modem es proberen bij iemand anders of iemand zijn modem es lenen en daarmee proberen

3) Er is toch iets in je instellingen wat niet volledig klopt. Mogelijk es resetten en opnieuw instellen.

Maar voor je dat gaat doen toch effe helpdesk raadplegen. Voor hetzelfde geld krijg je een technieker aan huis die het oplost en die kosten zijn normaal voor schedom als het inderdaad dat rawcopper probleem is.
Het dsl lichtje brandt niet = de bedrading is verkeerd of in slechte staat, instellingen etc maken dan niks uit. Zeker bridging of pppoa/pppoe instellingen niet.
Vandaar de vragen die ik stelde :P
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:
Provider

instellingen kunnen toch nog een spelbreker zijn. Dat is weer afhankelijk van alle verklikkerlampkes op de modem/router =)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer
Provider

PumbaaH schreef:instellingen kunnen toch nog een spelbreker zijn. Dat is weer afhankelijk van alle verklikkerlampkes op de modem/router =)
Toch niet. Wanneer het dsl-lichtje op eender welke modem niet brandt of aan en uit gaat (geen sync), wil dat zeggen dat er een probleem "voor" de modem is en niet "in" de modem. Het heeft dus niets met instellingen te maken in de modem.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

tenzij de modem geen adsl2+ ondersteunt...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”