The noes! Dommel zegt dat we geactiveerd zijn maar ik vermoed dat we geen signaal krijgen (cityconnect).
Ik heb een linksys W160N Router, en ik heb die aan de hand van het tones.be forum ingesteld.(Tones computers • Toon onderwerp - dommel modem instellen)
het dsl lampje brand niet, wil dat zeggen dat er geen signaal is? of dat men instellingen slecht zijn of kan het beide zijn?
in de mail van dommel staat ook rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)
blijkbaar heeft de lynksys enkel 1483, is dat hetzelfde als 2684 if not wat is het verschil?
iig dank als iemand een nuttig antwoord kan geven.
Dommel Cityconnect geen signaal of iets anders.
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Ik kan je helaas niet direct verder helpen. Neem contact op met de helpdesk van dommel. Zij zullen je wel antwoord kunnen geven.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Ben het daarmee niet eens, devilzown. Het dsl lichtje brand niet waardoor de oorzaak zeer uitgebreid kan zijn dus maakt de rest wel degelijk uit. Als de instellingen die dommel je heeft gegeven niet werken heb je naar mijn weten 3 mogelijke oorzaken:
1) Als je rawcopper hebt gevraagd hebben ze in de centrale een foutje gemaakt dat je zelf thuis wel kan oplossen door wat te prutsen aan je inkomende telefoonkabel bij je thuis en draadjes te wisselen.
2) Je kan je modem es proberen bij iemand anders of iemand zijn modem es lenen en daarmee proberen
3) Er is toch iets in je instellingen wat niet volledig klopt. Mogelijk es resetten en opnieuw instellen.
Maar voor je dat gaat doen toch effe helpdesk raadplegen. Voor hetzelfde geld krijg je een technieker aan huis die het oplost en die kosten zijn normaal voor schedom als het inderdaad dat rawcopper probleem is.
1) Als je rawcopper hebt gevraagd hebben ze in de centrale een foutje gemaakt dat je zelf thuis wel kan oplossen door wat te prutsen aan je inkomende telefoonkabel bij je thuis en draadjes te wisselen.
2) Je kan je modem es proberen bij iemand anders of iemand zijn modem es lenen en daarmee proberen
3) Er is toch iets in je instellingen wat niet volledig klopt. Mogelijk es resetten en opnieuw instellen.
Maar voor je dat gaat doen toch effe helpdesk raadplegen. Voor hetzelfde geld krijg je een technieker aan huis die het oplost en die kosten zijn normaal voor schedom als het inderdaad dat rawcopper probleem is.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 jul 2009, 19:23
aye, heb gebeld gisteren en vandaag is er een technieker langs geweest, bleek dat de bedrading slecht was en nu is die vervangen en werkt alles naar behoren.
Na dit forum gelezen te hebben vind ik dat dommel er bij mij wel echt vaart achter zette.
Bedankt voor de tips iig.
http://www.speedtest.net/result/532128018.png met annex M uit
Na dit forum gelezen te hebben vind ik dat dommel er bij mij wel echt vaart achter zette.
Bedankt voor de tips iig.
http://www.speedtest.net/result/532128018.png met annex M uit
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Het dsl lichtje brandt niet = de bedrading is verkeerd of in slechte staat, instellingen etc maken dan niks uit. Zeker bridging of pppoa/pppoe instellingen niet.PumbaaH schreef:Ben het daarmee niet eens, devilzown. Het dsl lichtje brand niet waardoor de oorzaak zeer uitgebreid kan zijn dus maakt de rest wel degelijk uit. Als de instellingen die dommel je heeft gegeven niet werken heb je naar mijn weten 3 mogelijke oorzaken:
1) Als je rawcopper hebt gevraagd hebben ze in de centrale een foutje gemaakt dat je zelf thuis wel kan oplossen door wat te prutsen aan je inkomende telefoonkabel bij je thuis en draadjes te wisselen.
2) Je kan je modem es proberen bij iemand anders of iemand zijn modem es lenen en daarmee proberen
3) Er is toch iets in je instellingen wat niet volledig klopt. Mogelijk es resetten en opnieuw instellen.
Maar voor je dat gaat doen toch effe helpdesk raadplegen. Voor hetzelfde geld krijg je een technieker aan huis die het oplost en die kosten zijn normaal voor schedom als het inderdaad dat rawcopper probleem is.
Vandaar de vragen die ik stelde

-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
instellingen kunnen toch nog een spelbreker zijn. Dat is weer afhankelijk van alle verklikkerlampkes op de modem/router =)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Toch niet. Wanneer het dsl-lichtje op eender welke modem niet brandt of aan en uit gaat (geen sync), wil dat zeggen dat er een probleem "voor" de modem is en niet "in" de modem. Het heeft dus niets met instellingen te maken in de modem.PumbaaH schreef:instellingen kunnen toch nog een spelbreker zijn. Dat is weer afhankelijk van alle verklikkerlampkes op de modem/router =)
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
tenzij de modem geen adsl2+ ondersteunt...