OK jongens, ik heb weinig tijd doordat ik bij familie op hun enige pc zit, en ik heb dus ook geen tijd om te zoeken naar een reeds bestaande thread over dit onderwerp (en de zoekfunctie werkt toch niet voor veel gebruikte woorden -> De volgende woorden uit je zoekterm werden genegeerd omdat ze teveel voorkomen: gigaset siemens <-, dusja). gelieve dus ook niet te zeuren over zoek ernaar et cetera.
Daarom stel ik hier de vra(a)g(en):
Wanneer de twee groene lichtjes 'power' en 'adsl' branden uiterst links, en de twee 'phone'-rode lampjes rechts bij het aanzetten van de gigaset, heeft die dan de geest gegeven?
Zo ja, valt er nog iets aan te doen behalve hem binnen te doen?
Is een vervangmodem geschikt voor internet? en daarmee bedoel ik dan vooral: worden de gegevens automatisch ingebracht in de vervangmodem, of zijn dit de username en pw van je account zelf gewoon dat je moet ingeven?
De vervangprocedure bij Loveno, iemand ervaringen mee? Gewoon berichtje naar helpdesk sturen met referentie factuur en de gigaset opsturen via post naar Loveno zelf?
En wat gaat dat dan kosten?
Bij voorbaat dank voor de geleverde informatie.
EDIT 08-07 18u55: Is er hier dan echt niemand meer op Userbase die nog een beetje actief de threads bekijkt? de laatste tijd moet je hier dagenlang wachten voor er eens iemand wat nuttige info brengt..
Siemens Gigaset SX762 geeft de geest?
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Ik denk dat dat normaal is. Je moet even wachten voordat die rode lichtjes uitgaan. Waarom zou die kapot zijn?Fireblade schreef: Daarom stel ik hier de vra(a)g(en):
Wanneer de twee groene lichtjes 'power' en 'adsl' branden uiterst links, en de twee 'phone'-rode lampjes rechts bij het aanzetten van de gigaset, heeft die dan de geest gegeven?
Zo ja, valt er nog iets aan te doen behalve hem binnen te doen?
Brand het 'online' lampje?? Anders is er wat anders mis...
Surf eens naar de admin pagina van je router? (waarschijnlijk via het adres: 192.168.2.1), en kijk of hij verbinding maakt,...
Lijkt me eerder een Belgacom/Dommel probleem
Groetjes,
Jim
Surf eens naar de admin pagina van je router? (waarschijnlijk via het adres: 192.168.2.1), en kijk of hij verbinding maakt,...
Lijkt me eerder een Belgacom/Dommel probleem
Groetjes,
Jim
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Euhm, jongens.. de lichtjes branden op bij het AANZETTEN van de router.. hij start logischerwijs dus niet meer op. Ik kan dan ook niet kijken in de router. en de rode lichtjes gaan ook niet uit. En hij staat al 2 dagen zo aan.
To download or not to download, that's the question.
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Dat ze niet uitgaan is wel een probleem, maar die rode lichtjes branden altijd bij het aanzetten (denk ik). Het was wellicht nuttig geweest in je openingspost te zetten dat ze bleven branden, nu moet je weer een aantal dagen voor een antwoord
Het omruilen bij Loveno is enorm simpel. Je gaat langs me je huidige modem en je krijg een andere zo mee. Ik heb de mijne al vervangen omdat de wireless niet meer naar behoren werkte. Maar ze doen dus helemaal niet moeilijk bij het omruilen (aankoopfactuurtje natuurlijk wel meenemen).
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
is naar mijn weten niet zo moeilijk.
Het enige wat veranderd is je siemens modem, maar dat maakt eigenlijk niet veel verschil.
Wat je wel moet doen is je homelink software resetten met behulp van de activatiebrief die je van dommel hebt gekregen (en niet de enveloppe die bij de modem zit).
Indien je de pc hebt uitgerust met een specifiek adres dien je eerst je netwerkinstellingen op automatisch te zetten.
Resetten homelink software: open de homelink software en tik de volgende gegevens in:
e-mail: reset
wachtwoord: modem
kies dan het tweede dat de software al geinstalleerd is geweest en geef de code in van de activatiebrief (en nie die van de enveloppe). De gegevens zullen terug in de modem gepushet worden.
Het enige wat veranderd is je siemens modem, maar dat maakt eigenlijk niet veel verschil.
Wat je wel moet doen is je homelink software resetten met behulp van de activatiebrief die je van dommel hebt gekregen (en niet de enveloppe die bij de modem zit).
Indien je de pc hebt uitgerust met een specifiek adres dien je eerst je netwerkinstellingen op automatisch te zetten.
Resetten homelink software: open de homelink software en tik de volgende gegevens in:
e-mail: reset
wachtwoord: modem
kies dan het tweede dat de software al geinstalleerd is geweest en geef de code in van de activatiebrief (en nie die van de enveloppe). De gegevens zullen terug in de modem gepushet worden.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Bedankt voor de reeds geleverde informatie. En ook mijn excuses voor het niet vermelden van de lichtjessituatie.
Toch zou ik willen weten of de modem ook gewoon kan opgestuurd worden. Ik zie niet meteen de mogelijkheid om tot in Leuven te raken. En betreffende de homelink software, die procedure kan niet moeilijk zijn. gewoon zoals de eerste keer, zeker? de gehele procedure weer doorlopen.
Toch zou ik willen weten of de modem ook gewoon kan opgestuurd worden. Ik zie niet meteen de mogelijkheid om tot in Leuven te raken. En betreffende de homelink software, die procedure kan niet moeilijk zijn. gewoon zoals de eerste keer, zeker? de gehele procedure weer doorlopen.
To download or not to download, that's the question.
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Het beste wat je kan doen is contact opnemen met [email protected]. Leg hun het probleem uit en zij zullen deze wel willen omruilen zonder enig probleem. Ik moet in elk geval wel naar wijgmaal omdat de originele doos niet meer bruikbaar is
wat de homelink betreft kan je enkel de instructies volgen die ik je daarstraks gaf. als e-mail reset en als wachtwoord modem. Daarna krijg je het begin scherm van de setup, kies je het tweede, tik je de activatiecode in die ze aangekregen hebben via brief (en niet die van de enveloppe bijgeleverd bij de modem) en dan de instructies volgen op het scherm
Zorg er wel voor dat de netwerk instellingen van de netwerkkaart op automatisch staan..... anders gaat het niet lukken
***correctie***
De juiste procedure is deze: modem aansluiten, homelink software starten, username: reset en wachtwoord: modem
hierna begint de procedure zonder dat je de activatiecode nog eens moet ingeven
wat de homelink betreft kan je enkel de instructies volgen die ik je daarstraks gaf. als e-mail reset en als wachtwoord modem. Daarna krijg je het begin scherm van de setup, kies je het tweede, tik je de activatiecode in die ze aangekregen hebben via brief (en niet die van de enveloppe bijgeleverd bij de modem) en dan de instructies volgen op het scherm
Zorg er wel voor dat de netwerk instellingen van de netwerkkaart op automatisch staan..... anders gaat het niet lukken
***correctie***
De juiste procedure is deze: modem aansluiten, homelink software starten, username: reset en wachtwoord: modem
hierna begint de procedure zonder dat je de activatiecode nog eens moet ingeven
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini