informatie over ftp's

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
MeMeNtO
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jan 2004, 17:20

HOi,

ben n00b op gebied van ftp's posten & afhalen enzo en zoek wat informatie of tuts die me hierbij kunne helpen. maar kvind die ni direct zo..
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hm..

posten op ftp's. Als je het nu over gehackte servers hebt: daar kan je in het algemeen niets op posten, enkel leechen (lees: downloaden). Maar daar kan ik je niet bij helpen, da's natuurlijk volstrekt illegaal.

Sommige ftp-servers zijn van mensen bij hun thuis die met een upload/download ratio werken. Voor elke file die je uploadt, mag je er 2 downloaden, of hetzelfde verhaal met megabytes bijvoorbeeld. Hoe dat werkt? Eerst zorg je voor een goeie ftp-client die resume ondersteunt en liefst ook nog met queues werkt en je zoveel mogelijk werk uit handen neemt. FlashFXP is populair, ik zweer echter bij CuteFTP Pro 3, maar da's weer niet gratis.

Eenmaal opgestart betekent het meestal gewoon gebruikersnaam, wachtwoord, adres en poort ingeven en dan kan je browsen op de andere computer zoals op je eigen pc. Het venster is meestal opgedeeld in 2 waarbij het éne je eigen pc is en de ander die van de server. Bestanden uploaden en downloaden doe je gewoon door het van het éne venster in het andere te slepen.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”