Hoi
Wij zijn een kleine kmo (5 werknemers) en elke week versturen wij een nieuwsbrief via een crm programma.
Elke keer zijn dat 2000 email adressen die we laten vertrekken met een snelheid van 1 mail per 3 seconden.
Na een check bij sommige bedrijven blijkt dat bedrijven die achteraan het alfabet zitten, hun nieuwsbrief niet krijgen.
Nu heb ik al bij Belgacom gebeld en gemaild, maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag: is er een maximum aantal mails dat per dag of per week maar kan verstuurd worden? Het versturen gaat gewoon via 'relay'
Wij hebben een ISDN-2 lijn - Internet plus
Vriendelijk bedankt aan diegene die mij kan helpen
Aantal mails?
Te lezen op http://selfcare.belgacom.net/index.html ... ldC5iZQ==#:
Als u geen SMTP authenticatie gebruikt voor het versturen van uw e-mails, dan kan u maximaal 720 e-mails versturen per uur.
Wilt u meer dan 720 e-mails per uur kunnen versturen, dan kan op de volgende manier SMTP authenticatie instellen in uw e-mail programma:
- Uitgaande mailserver: relay.skynet.be (poort 587, authenticatie - SSL aanvinken)
- De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn dezelfde als die voor uw inkomende e-mails.
Hoi,
Ik hoop dat ik je vraag kan beantwoorden.
Ik werk op de Adsl helpdesk van belgacom, het is inderdaad zo dat wij op u vraag geen telefonisch support geven.
Niet dat ik hiermee akkoord ga, maar helaas zeg alleen maar hoe het gaat bij Belgacom.
Er zit namelijk een limiet van versturen van mails, anders word dit bezien al spam.
Je kunt normaal gezien 250 mails versturen achter mekaar en dan zou je een tussen pauze moeten inlassen van 15 min of 30 min hier ben ik niet zo zeker meer van en dan kun je weer 250 mails versturen. op deze manier moet je dit eens proberen normaal moet dit lukken
groetjes
Helpdesk medewerker![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik hoop dat ik je vraag kan beantwoorden.
Ik werk op de Adsl helpdesk van belgacom, het is inderdaad zo dat wij op u vraag geen telefonisch support geven.
Niet dat ik hiermee akkoord ga, maar helaas zeg alleen maar hoe het gaat bij Belgacom.
Er zit namelijk een limiet van versturen van mails, anders word dit bezien al spam.
Je kunt normaal gezien 250 mails versturen achter mekaar en dan zou je een tussen pauze moeten inlassen van 15 min of 30 min hier ben ik niet zo zeker meer van en dan kun je weer 250 mails versturen. op deze manier moet je dit eens proberen normaal moet dit lukken
groetjes
Helpdesk medewerker
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Tof dat je de moeite doet om hier te helpen, maar ik vraag mij wel af wat de reden is dat je dergelijke vragen niet telefonisch mag beantwoorden?Dydo schreef:Hoi,
Ik hoop dat ik je vraag kan beantwoorden.
Ik werk op de Adsl helpdesk van belgacom, het is inderdaad zo dat wij op u vraag geen telefonisch support geven.
Nu als ik kan helpen graag.
Wat de reden is weet ik ook niet.
Je kunt niet met alles helpen er zijn dingen waar je support op kunt geven en sommige dingen niet.
Er zijn nu eenmaal opgelegde regels die je moet naleven net zoals je op ieder werk wel zult hebben.
Wij weten ook niet altijd overla een antwoord op, je krijgt soms ook de idiootste vragen hoor je moest eens weten wat ik de laatste 1,5 jaar gehoord heb.
Mensen komen ook met vragen dat met belgacom niets te maken heeft laat hun dat soms maar eens begrijpen daarom geeft men ook alleen maar support op belgacom producten. Nu deze email vraag is wel een goeie vraag maar moet rekening houden dat als je meestal zoveel mails verstuurd ook meestal spam (meestal) en dat willen zij dus ook tegen gaan aan de telefoon weet je ook niet of het spam vraag is of niet dus...
tja nu als ik kan helpen graag
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wat de reden is weet ik ook niet.
Je kunt niet met alles helpen er zijn dingen waar je support op kunt geven en sommige dingen niet.
Er zijn nu eenmaal opgelegde regels die je moet naleven net zoals je op ieder werk wel zult hebben.
Wij weten ook niet altijd overla een antwoord op, je krijgt soms ook de idiootste vragen hoor je moest eens weten wat ik de laatste 1,5 jaar gehoord heb.
Mensen komen ook met vragen dat met belgacom niets te maken heeft laat hun dat soms maar eens begrijpen daarom geeft men ook alleen maar support op belgacom producten. Nu deze email vraag is wel een goeie vraag maar moet rekening houden dat als je meestal zoveel mails verstuurd ook meestal spam (meestal) en dat willen zij dus ook tegen gaan aan de telefoon weet je ook niet of het spam vraag is of niet dus...
tja nu als ik kan helpen graag
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Volgens mij is het niet zo dat het niet MAG, het is wss wel zo dat er niet VERWACHT wordt dat de ADSL Helpdeskers hier een antwoord op kunnen geven.Dydo schreef:Tof dat je de moeite doet om hier te helpen, maar ik vraag mij wel af wat de reden is dat je dergelijke vragen niet telefonisch mag beantwoorden?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De Belgacom website schreef:Als u geen SMTP authenticatie gebruikt voor het versturen van uw e-mails, dan kan u maximaal 720 e-mails versturen per uur.
Wilt u meer dan 720 e-mails per uur kunnen versturen, dan kan op de volgende manier SMTP authenticatie instellen in uw e-mail programma:
- Uitgaande mailserver: relay.skynet.be (poort 587, authenticatie - SSL aanvinken)
- De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn dezelfde als die voor uw inkomende e-mails.
Zeer verschillende en tegenstrijdige info wordt hier gegeven ...De Belgacom helpdesk medewerker schreef: Je kunt normaal gezien 250 mails versturen achter mekaar en dan zou je een tussen pauze moeten inlassen van 15 min of 30 min hier ben ik niet zo zeker meer van en dan kun je weer 250 mails versturen. op deze manier moet je dit eens proberen normaal moet dit lukken
Philippe.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
er is niks tegenstrijdig aan.philippe.deleye schreef:De Belgacom website schreef:Als u geen SMTP authenticatie gebruikt voor het versturen van uw e-mails, dan kan u maximaal 720 e-mails versturen per uur.
Wilt u meer dan 720 e-mails per uur kunnen versturen, dan kan op de volgende manier SMTP authenticatie instellen in uw e-mail programma:
- Uitgaande mailserver: relay.skynet.be (poort 587, authenticatie - SSL aanvinken)
- De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn dezelfde als die voor uw inkomende e-mails.
Zeer verschillende en tegenstrijdige info wordt hier gegeven ...De Belgacom helpdesk medewerker schreef: Je kunt normaal gezien 250 mails versturen achter mekaar en dan zou je een tussen pauze moeten inlassen van 15 min of 30 min hier ben ik niet zo zeker meer van en dan kun je weer 250 mails versturen. op deze manier moet je dit eens proberen normaal moet dit lukken
Philippe.
Je mag maximum 720/huur versturen en daarbij uw snelheid mag niet groter zijn dan 250/batch
Enkel weet ik neit hoe die batch (in eva haar post "keer") wordt gedefinieerd
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 mei 2020, 10:17
Wat is het maximum aantal e-mailadressen per email ?
Probeer eens een mailing naar relaties te sturen, met 660 e-mailadressen in de BCC dan
krijg je de melding terug dat de mail niet is verzonden omdat het maximum aantal e-mail
adressen is overschreden, je kan terugvinden hoeveel e-mailadressen er in 1 e-mail gebruikt
kunnen worden.
Het hangt af van welk type e-mailaccount je gebruikt, dit bepaald namelijk hoeveel e-mail
adressen je in BCC of CC of "Aan" kan zetten.
Als je een niet-zakelijke e-mailaccount bij je internetprovider gebruikt, dan zal je
vermoedelijk maar zo'n 15 mensen in BCC (of "Aan:") kunnen zetten.
Als je een zakelijk account hebt, of als je bedrijf een eigen server heeft of bijvoorbeeld
Exchange online, dan is deze limiet hoger en kan de limiet in sommige gevallen zelf ingesteld
worden door je systeembeheerder.
Ik vermoed dat het maximum 255 karakters is (niet 255 adressen).
Hou bij het sturen van je e-mails rekening met een aantal beperkingen:
Maximale grootte van je e-mail
• Een bijlage mag maximum 14 MB zijn
• Een e-mail, inclusief bijlage(n) mag maximum 20 MB zijn.
Opgelet: Zit je bijna aan de grens van 20 MB ?
Dan is het mogelijk dat jij je e-mail nog kan verzenden,
maar dat die niet aankomt bij de ontvanger.
Je krijgt dan meestal een melding van zijn server.
Hopelijk is dit juist ?
Evenwel, ik heb Microsoft Office 365 Outlook met aan het einde
van mijn e-mailadres "Skynet.be".
Dit e-mailadres met "skynet.be" op het einde van het e-mail adres
is niet ongeldig geworden maar u kan uw e-mail adres nog altijd veranderen
en dan wordt het overgezet naar het huidige Proximus e-mailadres.
Probeer eens een mailing naar relaties te sturen, met 660 e-mailadressen in de BCC dan
krijg je de melding terug dat de mail niet is verzonden omdat het maximum aantal e-mail
adressen is overschreden, je kan terugvinden hoeveel e-mailadressen er in 1 e-mail gebruikt
kunnen worden.
Het hangt af van welk type e-mailaccount je gebruikt, dit bepaald namelijk hoeveel e-mail
adressen je in BCC of CC of "Aan" kan zetten.
Als je een niet-zakelijke e-mailaccount bij je internetprovider gebruikt, dan zal je
vermoedelijk maar zo'n 15 mensen in BCC (of "Aan:") kunnen zetten.
Als je een zakelijk account hebt, of als je bedrijf een eigen server heeft of bijvoorbeeld
Exchange online, dan is deze limiet hoger en kan de limiet in sommige gevallen zelf ingesteld
worden door je systeembeheerder.
Ik vermoed dat het maximum 255 karakters is (niet 255 adressen).
Hou bij het sturen van je e-mails rekening met een aantal beperkingen:
Maximale grootte van je e-mail
• Een bijlage mag maximum 14 MB zijn
• Een e-mail, inclusief bijlage(n) mag maximum 20 MB zijn.
Opgelet: Zit je bijna aan de grens van 20 MB ?
Dan is het mogelijk dat jij je e-mail nog kan verzenden,
maar dat die niet aankomt bij de ontvanger.
Je krijgt dan meestal een melding van zijn server.
Hopelijk is dit juist ?
Evenwel, ik heb Microsoft Office 365 Outlook met aan het einde
van mijn e-mailadres "Skynet.be".
Dit e-mailadres met "skynet.be" op het einde van het e-mail adres
is niet ongeldig geworden maar u kan uw e-mail adres nog altijd veranderen
en dan wordt het overgezet naar het huidige Proximus e-mailadres.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
BesteNeirynck Henri schreef:Wat is het maximum aantal e-mailadressen per email ?
Welkom op Userbase ...
Gelieve te noteren dat het niet de bedoeling is dat je hier begint te antwoorden op topics die al >10 jaar oud zijn!
[Slotje]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.