modem probleem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
olifant
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007, 20:31
Locatie: brugge

sinds woensdag 18/03/09 heb ik een probleem met de modem. telkens als ik mijn pc opstart heb ik geen verbinding met het internet. het enige wat helpt is onder verbindingen, mijn LAN-verbindingen herstellen.
blijkbaar vind mijn modem geen IP adres bij het opstarten.
naar de technische helpdesk bellen lukt niet daar ik te laat thuis ben van mijn werk. ik werk tot 18.00 uur, helpdesk is bereikbaar tot 17.30. op mijn mails krijg ik geen reactie.

hoe kan ik dit verhelpen ? liefst niet met een nieuwe modem te kopen
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

en welke modem heb je ?
Gekregen van Scarlet ? Gekocht bij Scarlet ? Hoe oud ?
olifant
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007, 20:31
Locatie: brugge

modem gekregen bij abonnement, modem is nu 4 jaar oud

Allied Data Copperjet 816-2P PSTN

zojuist gebeld naar scarlet, en die zeggen dat het aan de ethernet kaart ligt, ik zou die moeten verwijderen en opnieuw installeren
tova
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 maa 2009, 18:23
Locatie: Damme
Contacteer:

Probeer eens een andere pc of laptop aan te sluiten op je modem. Dan kan je onmiddellijk uitsluiten of het probleem bij je modem of je pc ligt.
olifant
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007, 20:31
Locatie: brugge

zal moeilijk gaan, heb geen andere PC om te proberen.
Funsize
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 jan 2007, 01:58

dat is 9/10 een defecte box en word vervangen onder garantie,
gewoon binnenbellen en vragen oor interventie van tech.
bel vanop ja werk? :/
PC1: Intel Core 2 Duo E6850 @3.0GHz; XFX 8800GT 512MB; GA-P35-DS3; 4x1GB DDR2; 2x500GB 1x750GB
PC2: Intel Core Duo 945 @3.4GHz; XFX 6800XT 256MB; Asrock 775 Dualvsta; 2x1GB DDR2; 1x320GB 1x250GB
Tele2 PureADSL 12Mb Unlimited "downloadlimiet" van +-100GB ... per dag
olifant
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007, 20:31
Locatie: brugge

heb gebeld en ze zeggen bij Scarlet dat het aan mijn Ethernet kaart ligt, dat ik alles daarvan moet verwijderen en dan de kaart opnieuw installeren en de drivers. heb ik dus gedaan, maar niks opgelost, terug gebeld maar ze willen niet weten van een defecte box, ze blijven beweren dat het aan de ethernet kaart ligt

garantie zal er ook wel niet zijn, heb die box bijna 4 jaar. nu staat er wel op de site van Scarlet dat de box zogezegd gratis is, er staat "gratis gebruikrecht", dus is het voor hun toch eigenlijk niet moeilijk om een andere te plaatsen.

gelukkig raak ik nog op het net door gewoon op "lan-verbindengen herstellen" te klikken
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

ook ni als get getest hebt me ne andere modem/router ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

olifant schreef:heb gebeld en ze zeggen bij Scarlet dat het aan mijn Ethernet kaart ligt, dat ik alles daarvan moet verwijderen en dan de kaart opnieuw installeren en de drivers. heb ik dus gedaan, maar niks opgelost, terug gebeld maar ze willen niet weten van een defecte box, ze blijven beweren dat het aan de ethernet kaart ligt

garantie zal er ook wel niet zijn, heb die box bijna 4 jaar. nu staat er wel op de site van Scarlet dat de box zogezegd gratis is, er staat "gratis gebruikrecht", dus is het voor hun toch eigenlijk niet moeilijk om een andere te plaatsen.

gelukkig raak ik nog op het net door gewoon op "lan-verbindengen herstellen" te klikken

dan zal het toch iets anders zijn.gebruik eens een ubuntu/windows live cd en kijk eens of je dan nog problemen hebt(zo heb je geen andere pc nodig).
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Stel eens een vast IP in op uw pc (in de juiste range uiteraard). Ik heb nog maar enkele weken een nieuwe scarletbox (vorige compleet dood) en vorige week begon die soms ook van die kuren te krijgen. De ene keer krijgt een pc wel een ip en de andere keer niet. Ik weet ni hoe dit komt, maar ik heb nu alle pc's een vast IP gegeven en alles werkt terug normaal.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

dhcp lease time?
olifant
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007, 20:31
Locatie: brugge

heb zojuist nog eens gebeld, en nu hebben ze via de telefoon, enkele pings laten uitvoeren en dan bij eigenschappen van LAN verbinding op "internet protocol tcp ip" laten klikken, daar heb ik een nieuw ip moeten invoeren, een subnetmasker, een standard gateway en bij DNS servers een nieuwe voorkeurs dns server en een nieuwe alternatieve dns server.

komt volgens hen nu omdat mijn anti-virus strenger is geworden, wat ik nu niet echt geloof

nu zou alles moeten werken zoals het moet
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

olifant schreef:heb zojuist nog eens gebeld, en nu hebben ze via de telefoon, enkele pings laten uitvoeren en dan bij eigenschappen van LAN verbinding op "internet protocol tcp ip" laten klikken, daar heb ik een nieuw ip moeten invoeren, een subnetmasker, een standard gateway en bij DNS servers een nieuwe voorkeurs dns server en een nieuwe alternatieve dns server.

komt volgens hen nu omdat mijn anti-virus strenger is geworden, wat ik nu niet echt geloof

nu zou alles moeten werken zoals het moet

dat noemen we een static ip, als je problemen hebt het dhcp.
olifant
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007, 20:31
Locatie: brugge

silencer schreef:
olifant schreef:heb zojuist nog eens gebeld, en nu hebben ze via de telefoon, enkele pings laten uitvoeren en dan bij eigenschappen van LAN verbinding op "internet protocol tcp ip" laten klikken, daar heb ik een nieuw ip moeten invoeren, een subnetmasker, een standard gateway en bij DNS servers een nieuwe voorkeurs dns server en een nieuwe alternatieve dns server.

komt volgens hen nu omdat mijn anti-virus strenger is geworden, wat ik nu niet echt geloof

nu zou alles moeten werken zoals het moet

dat noemen we een static ip, als je problemen hebt het dhcp.



dat is voor mij Latijn, begrijp ik niks van
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”