Ik heb soms last van disconnects en de snr marges van mijn lijn zijn ook vrij laag.
Om die reden heb ik me nu een st536v6 aangeschaft (die goed met noisy lines overweg kan)
De snr waarden zijn nu effectief wat hoger en de lijn is stabiel To zover het goede nieuws.
Nu tracht ik de wrt54gs route (tomato firmware 1.23) in bridged mode te connecteren maar het lukt me van geen kanten.
Ik via de setup van de st536 de modem op bridged gezet. Nu probeer ik om via ppoe(zonder authentificatie gegevens) of dhcp
het publieke ip op de wan kant te krijgen. Dit lukt me dus niet. Vreemd genoeg indien ik er een laptop aan hang lukt het me wel
(dan krijg ik het gewilde publieke ip op de laptop).
Logisch gezien zou de wan kant van de wrtg54gs dat dan toch ook moeten kunnen?
Ik weet dat je de wrt54gs ook in ap kan draaien maar ik zou toch liefst alles qua router functionaliteit op de wrtg54gs gebruiken.
Heeft iemand hier een gelijkaardige setup draaien? Kan iemand me stap voor stap vertellen hoe je dit precies voor elkaar kan krijgen?
Bij voorbaat dank! Ik wordt er echt zot van
Bridge 536(v6) + wrt54gs probleem met cityconnect
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
dit was waarschijnlijk wel gelukt als je het vm zelf ook in bridged mode had geïnstalleerd.vork schreef:Het is opgelost. Stupid me
Draaide die speedtouch tools in een vm en hoofd os was met het ip gaan lopen :/
ik heb ook deze setup voor ogen. heb je die wrt54gs recent aangekocht - vraag me namelijk af of aanbiedingen zoals http://www.routershop.nl/products/route ... switch.htm betrouwbaar zijn en je effectief de flashbare (voor dd-wrt, tomato) versie bekomt.
so, a chicken is not a sparrow
De vm was in bridge modem geinstalleerd, het probleem was dat ik in de vm met een statisch ip aan het werken was, maar dat het hoofd-moeder os waarop de vm draait nog op dhcp stond en dat zowel de router als de laptop (met de vm) op de switch aangesloten waren. Het hoofd os was dus met het ip gaan lapen ipv de router stupid me
Die wrt54gs heb ik al een tijdje (van in mijn telenet tijd). Persoonlijk heb ik geen ervaring met de router shop.
De wrt54gl (zou hetzelfde zijn als versie wrt54g versie 4) zou wel nog te krijgen moeten zijn in gewone winkels .
Indien je een wrt54g op de kop zou tikken, let op dat je versie 1-4 koopt en niet versie 5.
Versie 5 draait op basis van vxworks ipv linux, een gelimiteerde dd-wrt werkt er wel op maar je hebt een veel minder uigebreide keuze van third party firmwares.
Die wrt54gs heb ik al een tijdje (van in mijn telenet tijd). Persoonlijk heb ik geen ervaring met de router shop.
De wrt54gl (zou hetzelfde zijn als versie wrt54g versie 4) zou wel nog te krijgen moeten zijn in gewone winkels .
Indien je een wrt54g op de kop zou tikken, let op dat je versie 1-4 koopt en niet versie 5.
Versie 5 draait op basis van vxworks ipv linux, een gelimiteerde dd-wrt werkt er wel op maar je hebt een veel minder uigebreide keuze van third party firmwares.