Linksys wag54g2 probleem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
charclo
Starter
Starter

Hallo,

Gisteren heb ik een mail ontvangen dat mijn ADSL2+ verbinding van dommel geactiveerd is.
Ik heb dan mijn Linksys wag54g2 ADSL2+ modem aangesloten en de instellingen die ik in de mail gekregen heb ingevuld.
vpi/vci: 8/35
encapsulation: llc

Als laatste stap moest ik kiezen welk protocol ik wou gebruiken, hiervoor heb ik rfc 1483 bridged (dynamisch) gekozen. Dit werkte niet. Hierna heb ik rfc 1483 bridged (statisch) gekozen en dacht dat dit het juiste was aangezien ik een statisch IP adres heb nu.
Hierbij vraagt hij me dan enkele instellingen die ik niet weet.

Hier staat een screenshot van de Duitse versie van de webinterface van mijn modem => http://www.winfuture-forum.de/index.php ... t&id=30712 (mijn instellingen staan ook anders natuurlijk)

De instellingen die ik dus eigenlijk niet zeker weet zijn deze:
internet Ip adres: 83.101.71.30 (laatste cijfer heb ik veranderd)
subnetmasker: 255.255.255.0 ?
standard gateway: 83.101.71.1 (dit heb ik zelf verzonnen en is fout denk ik, het juiste adres heb ik niet in de mail gekregen, weet iemand dit?)
primaire dns: 193.109.184.72
secundaire dns: 193.109.184.75

Of zou het moeten werken als ik rfc 1483 bridged (dynamisch) kies?

PS: Ik heb de zoekfunctie van het forum al gebruikt maar niets gevonden waarmee ik mijn verbinding werkende kreeg. Indien er al een topic bestaat die deze informatie geeft gelieve me een linkje te geven.

Ik ben degene die mijn internetverbinding terug kan doen werken voor eeuwig dankbaar :)

Michael
vork
Starter
Starter

je zou rfc 1483 bridged (dynamisch) moeten kiezen.
charclo
Starter
Starter

vork schreef:je zou rfc 1483 bridged (dynamisch) moeten kiezen.
Dit zou dan willen zeggen dat er iets mis is met mijn verbinding? Of dat ze toch nog niet volledig geactiveerd is?
Of zou er iets verkeerd zijn aan de overige instellingen?

Zal het vanavond nog eens proberen.
Yensor
Starter
Starter

Ben ook van gisteren gemigreerd naar cityconnect en heb net hetzelfde probleem
Ik gebruik wel de wag200
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik heb ook een WAG200 en bij mij staat die op RFC 2364 PPPoA.
Werkt perfect.

PPPoA volgens Wikkipedia
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
charclo
Starter
Starter

Hallo,

Vanmorgen heb ik naar de helpdesk van Dommel gebeld. Na 45 minuten wachten neemt er eindelijk iemand op. (Hij zei wel tijdens ons gesprek dat ze juist een nieuw systeem gebruiken dus kan deels daaraan liggen). Deze persoon heeft me heel goed geholpen. Enkele tests uitvoeren en besluit: modem kapot.

Dus ben ik vandaag terug gegaan met de modem. Toen ik naar de winkel terug reed zag ik op de doos staan: ADSL through IDSN
Dit was dus het probleem. Heb dan hetzelfde type modem maar PSTN meegenomen, thuis aangesloten en alles werkt nu.

Ik heb als protocol rfc 1483 bridged (dynamisch) genomen nu.
De snelheden zijn wel lager dan verwacht maar toch nog voldoende.

Downstream Rate: 9687 kbps
Upstream Rate: 2209 kbps

Kan ik een instelling aanpassen om dit sneller te maken?
Ik kan ook nergens in de webinterface de noise margin enzo van de lijn terugvinden.

Groeten,

Michael
gwyllion
Starter
Starter

charclo schreef:Ik kan ook nergens in de webinterface de noise margin enzo van de lijn terugvinden.
Die kan je zien op http://192.168.1.1/setup.cgi?next_file=adsl_driver.htm
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Sinds ik ben overgestapt naar Scarlet,ben ik ook in het bezit van dit modem maar heb continue een groot probleem,en dat is mijn draadloos gedeelte.heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd,web encryptie ,wpa2 etc etc.
het modem staat op de eerste verdiep,mijn pc verbonden met modem staat 1 etage hioger maar bekabeld.Dat gaat prima.
Maar de laptop die onder staat ziet een keer wel het netwerk en een andere keer weer helemaal niet???Soms als ik verbinding heb,valt hij ook ineens zomaar weg.
Wordt er echt gek van.
Ik heb ook geprobeerd met mn pda het netwerk te bereiken de ene keer wel de andere keer vind hij het niet.
Live life to the Max
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

regeri schreef:Ik heb ook geprobeerd met mn pda het netwerk te bereiken de ene keer wel de andere keer vind hij het niet.
Verander eens het kanaal, als het op 1 of 11 staat pas het dan aan naar 5 of 6. Misschien is er op een of andere manier ook storing door een apparaat, ofwel is je plafond/muur te dik :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”