Nokia 5800
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ondertussen is de "eerste" Nokia touchscreen GSM ook beschikbaar in Belgie.
Is er reeds iemand in het bezit die z'n eerste ervaringen kwijt wil ?
Is er reeds iemand in het bezit die z'n eerste ervaringen kwijt wil ?
-
- Deel van't meubilair
Kan je wel foto's op TV bekijken... nu mobile TV was niet direct m'n interesse.rowan schreef:Het toestel beschikt blijkbaar niet over mobile tv, alhoewel er een tv-out uitgang is op het toestel![]()
Probleem is dat ik op een Nokia forum massa's problemen lees... zelfs met de meest recente firmware (het enige positieve is dat het al de derde versie is, op dat punt doet men toch moeite).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik wacht toch nog een beetje af. S60 is niet echt gemaakt voor touch (al is de interface dankzij grote vlakken niet zo moeilijk 'touchbaar' te maken), maar ik mis het 'natuurlijke' van de iPhone-interface. Ik kijk vol ongeduld uit naar de Palm Pré. Lelijk toestel (in mijn ogen), maar interface + features mogen er zijn: http://www.youtube.com/watch?v=R33Lc8cOXRs
-
- Deel van't meubilair
Is dit niet de zoveelste WiMo waar men een extra schil bovenop Windows plaatst om toch een iets of wat deftige user interface te krijgen ? Mij lijkt dergelijke concept aan de basis al verkeer, laat staan de overhead die het veroorzaakt.meon schreef:Ik kijk vol ongeduld uit naar de Palm Pré.
-
- Deel van't meubilair
Bedankt voor de link al staat er niet echt iets nieuws in tov. de vele uitgebreidere reviews die je kan vinden.rowan schreef:ter info er staat een interessant artikel op zdnet
http://www.zdnet.be/reviews.cfm?id=99249&mxp=101
Ik ben vooral een beetje bang van de 71 pagina's met problemen op http://discussions.europe.nokia.com/dis ... uid=432926 Nu met de v20 software update (geen idee of die reeds op de Belgische toestellen staat) zijn er hier een groot deel van opgelost, maar echt duidelijk welke allemaal (oa. in combinatie met een BMW Bluetooth carkit lijkt het fout te gaan) is het niet meteen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik heb ook interesse voor deze. Ik twijfel eigenlijk tussen deze en de HTC G1 dream (http://www.hotgsm.be/gsm/Dream-G1-android.html). het voordeel van deze is voor mij dat hij te vinden is in een gewone shop (garantie en dergelijke).
Persoonlijk interesseert me vooral het checken van forums / MSN via wifi. Heeft iemand daar al ervaringen mee? Werkt dat een beetje OK?
heeft iemand deze ondertussen al in huis en kan hij hem aan- of afraden?
Persoonlijk interesseert me vooral het checken van forums / MSN via wifi. Heeft iemand daar al ervaringen mee? Werkt dat een beetje OK?
heeft iemand deze ondertussen al in huis en kan hij hem aan- of afraden?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Nee, Geen windows mobile maar "WebOS" , een zelfgemaakt linux-gebaseerd OS van Palm dat PalmOS moet vervangen en hen terug op de kaart krijgen.r2504 schreef:Is dit niet de zoveelste WiMo waar men een extra schil bovenop Windows plaatst om toch een iets of wat deftige user interface te krijgen ? Mij lijkt dergelijke concept aan de basis al verkeer, laat staan de overhead die het veroorzaakt.meon schreef:Ik kijk vol ongeduld uit naar de Palm Pré.
Heb vrijdag met een Nokia 5800 Expressmusic gespeeld overigens: mijn tip: blijf er van af. Reageert veel te traag om plezant te zijn. Wel leuke spelletjes (iets à la Guitar Hero), maar daar doe je het niet voor eh
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Goztow
- userbase crew
Crap, reactiesnelheid is iets wat me al serieus tegenstak bij mijn vorige smartphone
. Ik kan er niet tegen dat een GSM niet nagenoeg onmiddellijk doet wat ik hem vraag te doen. Bleh...
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
te klikken
-
- Deel van't meubilair
Ik heb er persoonlijk één en wat mij betreft is het ding bliksemsnel... ik zou niet weten wat er sneller kan ?meon schreef:Heb vrijdag met een Nokia 5800 Expressmusic gespeeld overigens: mijn tip: blijf er van af. Reageert veel te traag om plezant te zijn.
Naar het schijnt was de vorige firmware versie trager, al zijn de Belgische toestellen normaal allemaal met de 20.0.012 firmware (althans die van mij toch).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Mja,ik heb al ondertussen heel wat reviews van gelezen en de meeste mensen zeggen toch die touchscreen nog niet je datte is om het zo te zeggen??r2504 schreef:Ik heb er persoonlijk één en wat mij betreft is het ding bliksemsnel... ik zou niet weten wat er sneller kan ?meon schreef:Heb vrijdag met een Nokia 5800 Expressmusic gespeeld overigens: mijn tip: blijf er van af. Reageert veel te traag om plezant te zijn.
Naar het schijnt was de vorige firmware versie trager, al zijn de Belgische toestellen normaal allemaal met de 20.0.012 firmware (althans die van mij toch).
Iphone ruled gewoonweg op dat vlak,zeer vlot en snel en het scrollen ook enz....
Ge kunt ze kussen
- Goztow
- userbase crew
Het prijsaspect speelt natuurlijk ook mee. Is deze niet de helft van de prijs van een iphone? Maar is hij nu snel of traag in reactietijd? ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
te klikken
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Mja, 't is de responsiviteit. Ik heb zelf een SonyEricsson K850i, welke geen smartphone is (A200-platform), moet je beetje zetten tegenover Nokia S40-platform. En dan merk ik gewoon dat alles op mijn telefoon vlotter aanvoelt. Ondanks animaties en schuivende elementen voelt mijn gsm vloeiender aan dan een Nokia-tegenhanger.r2504 schreef:Ik heb er persoonlijk één en wat mij betreft is het ding bliksemsnel... ik zou niet weten wat er sneller kan ?
Datzelfde had ik met die 5800. Het reageert allemaal wel snel genoeg, maar niet... baf d'er op.
Ik heb wel niet durven surfen met het ding, valt dat wat mee met dat scherm en de ingebouwde browser?
-
- Deel van't meubilair
Heb ik dan zo'n speciaal toestel of zo... scrolled enorm snel, scherm is gevoelig, precies (zelfs het mini qwerty keyboard bedien ik met m'n vingers), alles wat ik kan bedenken.Marlboro schreef:Mja,ik heb al ondertussen heel wat reviews van gelezen en de meeste mensen zeggen toch die touchscreen nog niet je datte is om het zo te zeggen??
Wel, eender wat ik kies... het is effectief "baf d'er op".meon schreef:Het reageert allemaal wel snel genoeg, maar niet... baf d'er op.
Het scherm meet 4 bij 7 cm (8 cm diagonaal) en dat heeft z'n beperkingen, maar zelfs de homepage van De Standaard is wat mij betreft prima leesbaar (je kan trouwens in verschillende levels inzoomen), en zelfs filmpjes van YouTube spelen full screen perfect af.mean schreef:Ik heb wel niet durven surfen met het ding, valt dat wat mee met dat scherm en de ingebouwde browser?
Ik zou zeggen, bekijk volgende reviews eens...
http://www.youtube.com/watch?v=W_kE11yIyKI
http://www.youtube.com/watch?v=dkBtTrCdKv0
http://www.youtube.com/watch?v=Of09JCXiv6U
http://www.youtube.com/watch?v=2Es_bAOBx6o
welke je een goed idee geven van de snelheid al is hij zelfs nog iets sneller (met de laatste firmware die je normaal in Belgie hebt, althans mijn toestel). Of noemen jullie dit soms traag ?
-
- Elite Poster
Ik ga mss deze week nog naar gent en ik ga daar eens die gsm uittesten als ik dat mag doen van de verkoper.r2504 schreef:Heb ik dan zo'n speciaal toestel of zo... scrolled enorm snel, scherm is gevoelig, precies (zelfs het mini qwerty keyboard bedien ik met m'n vingers), alles wat ik kan bedenken.Marlboro schreef:Mja,ik heb al ondertussen heel wat reviews van gelezen en de meeste mensen zeggen toch die touchscreen nog niet je datte is om het zo te zeggen??
Wel, eender wat ik kies... het is effectief "baf d'er op".meon schreef:Het reageert allemaal wel snel genoeg, maar niet... baf d'er op.
Het scherm meet 4 bij 7 cm (8 cm diagonaal) en dat heeft z'n beperkingen, maar zelfs de homepage van De Standaard is wat mij betreft prima leesbaar (je kan trouwens in verschillende levels inzoomen), en zelfs filmpjes van YouTube spelen full screen perfect af.mean schreef:Ik heb wel niet durven surfen met het ding, valt dat wat mee met dat scherm en de ingebouwde browser?
Ik zou zeggen, bekijk volgende reviews eens...
http://www.youtube.com/watch?v=W_kE11yIyKI
http://www.youtube.com/watch?v=dkBtTrCdKv0
http://www.youtube.com/watch?v=Of09JCXiv6U
http://www.youtube.com/watch?v=2Es_bAOBx6o
welke je een goed idee geven van de snelheid al is hij zelfs nog iets sneller (met de laatste firmware die je normaal in Belgie hebt, althans mijn toestel). Of noemen jullie dit soms traag ?
Ik ga zeer snel zien of het oke is of niet want als je echt vover vlot en snel spreekt dan wil ik het evengoed als de iphone natuurlijk.
Ik ben eens echt benieuwd dus.
Ge kunt ze kussen
-
- Deel van't meubilair
Wat vond je trouwens van de YouTube filmpjes... noem je dat snel, of eerder traag ?Marlboro schreef:Ik ga zeer snel zien of het oke is of niet want als je echt vover vlot en snel spreekt dan wil ik het evengoed als de iphone natuurlijk. Ik ben eens echt benieuwd dus.
Wat ik zelf tot op heden van de iPhone heb gezien was zeker niet sneller.
- Goztow
- userbase crew
Ik heb hem nu en ben er best tevreden over. Toch één ding: is er een maniero m ervoor te zorgen dat hij cookies kan bijhouden? Kvind het niet zo leuk dat ik elke keer opnieuw moet inloggen om UB te bezoeken
.
Edit: is er ook een manier dat hij de fring sip gebruikt ipv Proximus wanneer er Internet connectie is? Hoe zit met met de voipcheap contact list? Die wordt niet weergegeven in fring, of ben ik daar mis?
Edit: is er ook een manier dat hij de fring sip gebruikt ipv Proximus wanneer er Internet connectie is? Hoe zit met met de voipcheap contact list? Die wordt niet weergegeven in fring, of ben ik daar mis?
te klikken
-
- Deel van't meubilair
En wat is de mening nu over snelheid, en het touchscreen ?Goztow schreef:Ik heb hem nu en ben er best tevreden over.
Werkt prima bij mij... na het aanklikken van de checkbox hier op het forum, en het kiezen voor inloggen krijg je op de GSM ook een melding of je de privacy informatie wil bewaren (de eigenlijke cookie veronderstel ik)... heb je hier ook toestemming gegeven ?Goztow schreef:Toch één ding: is er een maniero m ervoor te zorgen dat hij cookies kan bijhouden? Kvind het niet zo leuk dat ik elke keer opnieuw moet inloggen om UB te bezoeken.
Denk het niet, Fring is een aparte applicatie en niet volledig geintegreerd in het "bellen". De 5800 op zich heeft geen echte SIP client (al zijn er blijkbaar wel mogelijkheden voorzien, je kan alsvast je SIP gegevens ingeven, maar voorlopig is het dat), dat is het verschil volgens mij.Goztow schreef:Edit: is er ook een manier dat hij de fring sip gebruikt ipv Proximus wanneer er Internet connectie is?
Geen idee... nu je kan in je contact list details toevoegen, waaronder SIP informatie. (maar dan beheer je je contacten op je telefoon, en niet in voipcheap). Misschien eens als suggestie melden op het Fring forum.Goztow schreef:Hoe zit met met de voipcheap contact list? Die wordt niet weergegeven in fring, of ben ik daar mis?
- Goztow
- userbase crew
ik schrijf dit nu vanop de gsm. Snelheid is goed voor mij. Heel netjes ! Ja, ik heb de privacy notificatie aanvaard. Maar hij onthoudt de login bij geen enkel forum. Kan ik de cookie cache ergens legen? Zijn er speciale instellingen?
te klikken
-
- Deel van't meubilair
Ik was al aan het denken dat ik snel tevreden was, en dat jullie allemaal een supersnelle GSM haddenGoztow schreef:ik schrijf dit nu vanop de gsm. Snelheid is goed voor mij. Heel netjes !
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
In je browser, Options, Clear Privacy Data, All/Cache/Cookies/History/Form/password data.Goztow schreef:Ja, ik heb de privacy notificatie aanvaard. Maar hij onthoudt de login bij geen enkel forum. Kan ik de cookie cache ergens legen? Zijn er speciale instellingen?
Nu ben ik zonet online gegaan, en blijkbaar was m'n login ook weg ? Na terug in te loggen, de browser te stoppen, er terug opnieuw in te gaan was echter nog alles in orde. De vraag is dus wanneer je precies je login verliest (m'n telefoon heeft vanmorgend wel afgestaan - lege batterij - maar zou het bizar vinden dat dat de cookies cleared)
PS. Leuke applicaties... Fring, Google Maps, Accuweather, Mail for Exchange
- Goztow
- userbase crew
Kheb de instellingen gevonden om cookies toe te laten, tx
. Fring heb ik al geïnstalleerd en heb ook gevonden dat je je telefoonboek aan je fring buddies kan toevoegen en zo dus makkelijk kan voip bellen
. Tenminste... als je aan allen de +32 hebt toegevoegd.
Kheb gezien dat het mailprogramma mijn gmail mails ophaalt maar dan niet meer als "niet gelezen" lkaat staan en zer bijgevolg niet meer worden gedownload in mijn Thunderbird op de pc (pop3). Beetje vervelend.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kheb gezien dat het mailprogramma mijn gmail mails ophaalt maar dan niet meer als "niet gelezen" lkaat staan en zer bijgevolg niet meer worden gedownload in mijn Thunderbird op de pc (pop3). Beetje vervelend.
te klikken
Ik overweeg ook om deze Nokia te kopen, nu heb ik een paar vraagjes voor de eigenaars van zo'n ding:
- Gaat de sync met Outlook eenvoudig (Bluetooth en/of kabel), heb je er speciale software voor nodig
- Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee? Doet deze soms raar zoals wel meer bij Nokia (van volledig vol naar uitvallen in 2 uur of zo)
- Kan je verschillende geluidsprofielen aanmaken (toegangkelijk via de ON/OFF knop zoals bij andere Nokia's)
- Werkt het QWERTY toetsenbord een beetje goed?
- Loopt het toestel veel vast (ik heb nu een SE 950i en die moet toch om de 2 weken herstart worden, doet ie wel uit zichzelf maar crasht nooit, misschien 1 keer in de bijna 2 jaar dat ik hem heb)
- Werkt de muziekspeler goed (gebruik ik elke dag op de fitness, dus deze moet minstens even goed zijn als op mijn walkman phone)
Alvast bedankt voor de antwoorden.
- Gaat de sync met Outlook eenvoudig (Bluetooth en/of kabel), heb je er speciale software voor nodig
- Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee? Doet deze soms raar zoals wel meer bij Nokia (van volledig vol naar uitvallen in 2 uur of zo)
- Kan je verschillende geluidsprofielen aanmaken (toegangkelijk via de ON/OFF knop zoals bij andere Nokia's)
- Loopt het toestel veel vast (ik heb nu een SE 950i en die moet toch om de 2 weken herstart worden, doet ie wel uit zichzelf maar crasht nooit, misschien 1 keer in de bijna 2 jaar dat ik hem heb)
- Werkt de muziekspeler goed (gebruik ik elke dag op de fitness, dus deze moet minstens even goed zijn als op mijn walkman phone)
-
- Deel van't meubilair
Wat gebruik je dan... gewoon POP3 of IMAP ? POP3 heeft namelijk geen concept van "niet gelezen" (enkel leave on server of niet), en aangezien er een setting is onder E-mail deletion die zegt "From phone only" of "From phone en server" veronderstel ik dat hij standaard steeds "leave on server" gebruikt.Goztow schreef:Kheb gezien dat het mailprogramma mijn gmail mails ophaalt maar dan niet meer als "niet gelezen" lkaat staan en zer bijgevolg niet meer worden gedownload in mijn Thunderbird op de pc (pop3). Beetje vervelend.
- Goztow
- userbase crew
Ik heb hem nog niet zo lang, maar here goes:TL@ schreef:Ik overweeg ook om deze Nokia te kopen, nu heb ik een paar vraagjes voor de eigenaars van zo'n ding:
- geen idee, ik gebruik outlook niet
- ik lees overal 2-3 dagen, wat niet super is maar ook zeker niet slecht voor een smartphone. Ik leg hem 's nachts af en dat helpt natuurlijk wel, bij mij is hij na 2 dagen nog halfvol. Heeft nog nie raar gedaan
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- ja, werkt idem als andere nokia's
- perfect
- in deze 2 dagen 1 keer de browser die leek te crashen (maar via de rode knop kon ik er dan uit, dus lijkt me eerder een browser fout dan een telefoonfout)
- de phone is eigenlijk gericht op walkman liefhebbers, dus ja
Ik doe from phone only, maar rtoch markeert hij in google mail de mail dan als gelezen en haalt de pop3 in thunderbird hem niet meer binnenr2504 schreef:Wat gebruik je dan... gewoon POP3 of IMAP ? POP3 heeft namelijk geen concept van "niet gelezen" (enkel leave on server of niet), en aangezien er een setting is onder E-mail deletion die zegt "From phone only" of "From phone en server" veronderstel ik dat hij standaard steeds "leave on server" gebruikt.Goztow schreef:Kheb gezien dat het mailprogramma mijn gmail mails ophaalt maar dan niet meer als "niet gelezen" lkaat staan en zer bijgevolg niet meer worden gedownload in mijn Thunderbird op de pc (pop3). Beetje vervelend.
te klikken
-
- Deel van't meubilair
Geen idee... gebruik Mail for Exchange, maar je kan op de telefoon een sych mail profiel aanmaken, dus veronderstel dat het wel werkt met de Nokia Software (en dat je dus niets extra nodig hebt).TL@ schreef:- Gaat de sync met Outlook eenvoudig (Bluetooth en/of kabel), heb je er speciale software voor nodig
Twee tot 3 dagen, bij WIFI gebruik al snel 2 dagen, en bij intensief gebruik zal het wel dagelijks laden zijn denk ik. Tot op heden nog geen verassingen gehad.TL@ schreef:- Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee? Doet deze soms raar zoals wel meer bij Nokia (van volledig vol naar uitvallen in 2 uur of zo)
Ja, en ook te bedienen via touch screen (gewoon op het scherm op je profile naam drukken). Wel spijtig dat ze niet "timed" zijn zoals op m'n oeroude Nokia (daar kon ik opgeven wanneer hij terug naar het general profiel moest gaan zodat je het niet vergeet).TL@ schreef:- Kan je verschillende geluidsprofielen aanmaken (toegangkelijk via de ON/OFF knop zoals bij andere Nokia's)
Ja, voor het mini heb je wel de stylus nodig... of kleine vingertjes.TL@ schreef:Werkt het QWERTY toetsenbord een beetje goed?
Tot op heden nog geen enkele keer.TL@ schreef:- Loopt het toestel veel vast (ik heb nu een SE 950i en die moet toch om de 2 weken herstart worden, doet ie wel uit zichzelf maar crasht nooit, misschien 1 keer in de bijna 2 jaar dat ik hem heb)
Wat noem je goed... hij speelt muziek (de audio kwaliteit is alvast prima)TL@ schreef:- Werkt de muziekspeler goed (gebruik ik elke dag op de fitness, dus deze moet minstens even goed zijn als op mijn walkman phone)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Goztow
- userbase crew
Even verder kijken, want ik heb ergens "tijdelijk" zien staan bij de profielenJa, en ook te bedienen via touch screen (gewoon op het scherm op je profile naam drukken). Wel spijtig dat ze niet "timed" zijn zoals op m'n oeroude Nokia (daar kon ik opgeven wanneer hij terug naar het general profiel moest gaan zodat je het niet vergeet).
te klikken
-
- Deel van't meubilair
Oh... maar dat zit wel erg ver weg, en is dus zeer onhandig.Goztow schreef:Even verder kijken, want ik heb ergens "tijdelijk" zien staan bij de profielen. Effe beetje zoeken.
Menu, Settings, Personal, Profiles, (kies profile), Timed (en waarom niet meteen een numeric keypad ?).
De vraag timed of niet zou ook op het hoofdscherm moeten komen.
Hola,dat gaat niet zo snel omdat ik via EDGE surf he,ik kan ook 3g surfen als ik wil maar dat hoeft niet voor mij,mobile vikings is goedkoper en je hebt er 1gb voor,das voor mij belangrijker;10 euro maal 12maanden ik mij uitspaar,reken maar eens uit,niet iedereen is even rijk he,ik kijk toch wet beetje naar de portemonee ook.r2504 schreef:Wat vond je trouwens van de YouTube filmpjes... noem je dat snel, of eerder traag ?Marlboro schreef:Ik ga zeer snel zien of het oke is of niet want als je echt vover vlot en snel spreekt dan wil ik het evengoed als de iphone natuurlijk. Ik ben eens echt benieuwd dus.
Wat ik zelf tot op heden van de iPhone heb gezien was zeker niet sneller.
Het is logisch het met EDGE trager gaat als je youtube wil downloaden.Dat ligt niet aan de iphone.
-
- Deel van't meubilair
Als ik spreek over de snelheid dan heb ik het over het toestel zelf (reactie snelheid, snelheid van applicaties, ...) en niet over de connectie snelheid (uiteindelijk is dat gewoon afhankelijk van de gebruikte techniek en provider, en daar heeft het toestel dus op zich weinig mee te maken).schumike schreef:Hola,dat gaat niet zo snel omdat ik via EDGE surf he
-
- Elite Poster
Ik heb weer wat bijgeleerd se,mercir2504 schreef:Als ik spreek over de snelheid dan heb ik het over het toestel zelf (reactie snelheid, snelheid van applicaties, ...) en niet over de connectie snelheid (uiteindelijk is dat gewoon afhankelijk van de gebruikte techniek en provider, en daar heeft het toestel dus op zich weinig mee te maken).schumike schreef:Hola,dat gaat niet zo snel omdat ik via EDGE surf he
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nu goed,vind jij dat zo belangrijk dan?
Ik vind dat maar futuliteit aangezien ik al mijnen tijd heb
Ik vind wel dat het scrollen snel en vlot moet gaan en daar falen de meeste gsm en die nokia 5800 kan op dat gebied ook nog niet tippen aan dat van de iphone.
Nu goed;ieder moet voor z'n eigen maar uitmaken wat hij of zij wil.
Weet ge,moest ik wat rijker zijn had ik die nokia 5800 ook al gekocht omdatk het een schuun toestelleke vind en ik ben altijd al nokia fan geweest maar nu die iphone is toch wel het leukste ding die ik al heb gehad.
Zeker de nieuwe update die er gaat aankomen in de zomer gaat super zijn.
Ge kunt ze kussen
-
- Deel van't meubilair
Het waren anderen die precies deden of je moest bij iedere "toets" 3 seconden wachten voor er iets gebeurde. Persoonlijk ben ik meer dan tevreden over de snelheid wat op zich toch belangrijk is, anders ga je snel frustraties krijgen, los van het feit of je tijd hebt of niet.Marlboro schreef:Nu goed,vind jij dat zo belangrijk dan? Ik vind dat maar futuliteit aangezien ik al mijnen tijd heb.
Heb je dat zelf ondervonden, of is dat van horen zeggen ? Persoonlijk vind ik dat de Nokia soms zelfs nogal snel scrolled (door het adresboek bv), dus nog sneller zou ik eerder slecht vinden.Marlboro schreef:Ik vind wel dat het scrollen snel en vlot moet gaan en daar falen de meeste gsm en die nokia 5800 kan op dat gebied ook nog niet tippen aan dat van de iphone.
Inderdaad, maar iedereen moet het dan ook zelf ondervinden... als ik initieel in deze thread lees dat het toestel traag is, het scherm slechts is, ... tja, dan vraag ik mij toch af waarom mensen zoiets posten - en erger daarmee de aankoop van iemand anders beinvloeden - als men het toestel zelfs nog nooit heeft vast gehad.Marlboro schreef:Nu goed;ieder moet voor z'n eigen maar uitmaken wat hij of zij wil.
-
- Elite Poster
r2504 schreef:Het waren anderen die precies deden of je moest bij iedere "toets" 3 seconden wachten voor er iets gebeurde. Persoonlijk ben ik meer dan tevreden over de snelheid wat op zich toch belangrijk is, anders ga je snel frustraties krijgen, los van het feit of je tijd hebt of niet.Marlboro schreef:Nu goed,vind jij dat zo belangrijk dan? Ik vind dat maar futuliteit aangezien ik al mijnen tijd heb.
Heb je dat zelf ondervonden, of is dat van horen zeggen ? Persoonlijk vind ik dat de Nokia soms zelfs nogal snel scrolled (door het adresboek bv), dus nog sneller zou ik eerder slecht vinden.Marlboro schreef:Ik vind wel dat het scrollen snel en vlot moet gaan en daar falen de meeste gsm en die nokia 5800 kan op dat gebied ook nog niet tippen aan dat van de iphone.
Inderdaad, maar iedereen moet het dan ook zelf ondervinden... als ik initieel in deze thread lees dat het toestel traag is, het scherm slechts is, ... tja, dan vraag ik mij toch af waarom mensen zoiets posten - en erger daarmee de aankoop van iemand anders beinvloeden - als men het toestel zelfs nog nooit heeft vast gehad.Marlboro schreef:Nu goed;ieder moet voor z'n eigen maar uitmaken wat hij of zij wil.
Bij de iphone werkt alles meteen als ik er op tik,bij de meeste andere heb je dit niet.De lg die ik vorig jaar heb gehad was een ramp,ik moest er zelfs al hard gaan opduwen en soms tot meermaals toe.
Ge kunt ze kussen
- Goztow
- userbase crew
Ik kan van mezelf zeggen dat ik nogal veeleisend ben en van deze gsm vind ik de prijs kwaliteit toch goed.
te klikken
-
- Deel van't meubilair
En je besluit dan maar dan het bij een Nokia 5800 "ook wel niet meteen zal werken" ? Enkel een iPhone is goed ?Marlboro schreef:Bij de iphone werkt alles meteen als ik er op tik,bij de meeste andere heb je dit niet.
Wel, mijn eigen ervaring is anders, alles werkt ook meteen van de eerste tik.
Wat een vooroordelen toch allemaal
Ik heb de 5800 vrijdag eens uitgetest bij de Saturn (kwam al direct iemand zagen over welk abo ik had
, heb een abo van het werk, direct gedaan met zagen, kon, ik verder met de Nokia prutsen)
Voelt degelijk en heel snel aan vond ik. Een iPhone heb ik nog niet vast gehad dus daarmee kan ik niet vergelijken maar hij is zeker sneller dan alle WinMo apparaten die ik al heb gebruikt (de Xperia was mijn favoriet voor ik deze Nokia vast had).
Ik denk dat deze mijn volgende zal gaan worden.
Ik vond maar één ding wat raar, de ene keer moet je 2 maal drukken op een optie en de andere keer maar enkel drukken, er lijkt niet echt een logica achter te zitten. Voor de rest geweldig.
Ik heb wel al een iPod touch in mijn bezit gehad, daarmee vergeleken leek deze Nokia minstens even snel. Ik weet niet of de iPhone in deze iPod touch met elkaar te vergelijken zijn.
Voelt degelijk en heel snel aan vond ik. Een iPhone heb ik nog niet vast gehad dus daarmee kan ik niet vergelijken maar hij is zeker sneller dan alle WinMo apparaten die ik al heb gebruikt (de Xperia was mijn favoriet voor ik deze Nokia vast had).
Ik denk dat deze mijn volgende zal gaan worden.
Ik vond maar één ding wat raar, de ene keer moet je 2 maal drukken op een optie en de andere keer maar enkel drukken, er lijkt niet echt een logica achter te zitten. Voor de rest geweldig.
Ik heb wel al een iPod touch in mijn bezit gehad, daarmee vergeleken leek deze Nokia minstens even snel. Ik weet niet of de iPhone in deze iPod touch met elkaar te vergelijken zijn.
- Goztow
- userbase crew
Normaal: als nog niet geselecteerd: 2 keer klikken, ofwel 1 keer lang klikken. Als geselecteerd: 1 keer klikken.
te klikken
-
- Elite Poster
Goztow schreef:Normaal: als nog niet geselecteerd: 2 keer klikken, ofwel 1 keer lang klikken. Als geselecteerd: 1 keer klikken.
Normaal?
1 keer tikken of klikken of hoe je het ook wil noemen,zo moet het zijn.Waarom in godsnaam dubbel tikken als het in ene keer ook kan
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
r2504 :ik ga op de vele reviews van mensen af waarbij velen verklaren;Touchscreen moet je wel iets harder "induwen" maar went snel.
Met de ingewerkte stylus werkt alles nog sneller.
Verder is het apparaat volgens diverse reviews niet altijd even consequent ivm. klikken en dubbelklikken,
Kan gerust nog een tijdje doorgaan of zijn deze mensen dan allemaal leugenaars en jij die de waarheid in pacht hebt?
![Nono :nono:](./images/smilies/icon_nono.gif)
Zoals ik al heb gezegd;als ik fout zit dan zal ik dit hier wel eens posten dan,ik ga heel binnenkort eens het toestel in m'n handen hebben.
Ge kunt ze kussen