De school van mijn dochter heeft een hele hoop foto's online staan ... en nu zou ik die graag opslaan ... dus dacht ik, da's simpel gewoon zo'n programma downloaden wat automatisch de files zoekt en wegschrijft op mijn schijf, niet dus ...
Blijkbaar is dat allemaal in .NET (aspx files) en je geraakt dus niet aan de eigenlijke foto's, je kan ze alleen zien, niet opslaan ...
De links zijn van dit soort: [url]http://pagadder.sitechonline.be/WebView.aspx?path=F:\pagadder\gallery\05122008-Sinterklaas\Sinterklaas op bezoek 012.jpg[/url],
maar die path, daar kan je dus zelf niet aan ...
Iemand enig idee hoe je dat kan omzeilen?
Ik heb al een 10-tal webgrabbers and picturedownloaders geprobeerd, maar ze kunnen hier geen van allen iets mee ... (geven allemaal foutmeldingen op die links) ...
save images
Komt gewoon doordat de URL die opgegeven is geen werkende URL is. Spaties bestaan niet in URL's (die worden vervangen door %20), dus het zal manueel moeten. En in theorie mag wat je beschrijft zelfs niet aangezien er rechten staan (al zal hier niemand kwaad voor zijn lijkt mij) op de foto's.
Nu om je probleem op te lossen, met wget onder linux zou het wel moeten lukken. Als je zelf niet over een linux PC'tje beschikt kan je misschien eens vriendelijk oproepen om het door iemand anders te laten doen? Vraag om je te laten contacteren via PM?
Nu om je probleem op te lossen, met wget onder linux zou het wel moeten lukken. Als je zelf niet over een linux PC'tje beschikt kan je misschien eens vriendelijk oproepen om het door iemand anders te laten doen? Vraag om je te laten contacteren via PM?
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Bedankt voor de tips ...
Ben er zelf ingeslaagd op half-automatische / half-ambachtelijke wijze ...
Eerst met "Get the pictures" (freeware) http://www.exefind.com/get-the-pictures-P8171.html downloadlijsten aangemaakt.
Zoals je zei, die bevatten geen correcte links, dus die dan semi-manueel met notepad bewerkt (replace een aantal dingen) totdat je werkende links krijgt (is een beetje gokken naar de directory structuur van de site (trial & error).
En tenslotte de lists gewoon inladen in een Download Manager (FlashGet).
Klaar is kees.
Ben er zelf ingeslaagd op half-automatische / half-ambachtelijke wijze ...
Eerst met "Get the pictures" (freeware) http://www.exefind.com/get-the-pictures-P8171.html downloadlijsten aangemaakt.
Zoals je zei, die bevatten geen correcte links, dus die dan semi-manueel met notepad bewerkt (replace een aantal dingen) totdat je werkende links krijgt (is een beetje gokken naar de directory structuur van de site (trial & error).
En tenslotte de lists gewoon inladen in een Download Manager (FlashGet).
Klaar is kees.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik had het met DownThemAll! geprobeerd, kan je gewoon [001:030] geven zo batch-downloads te genereren, maar op die manier komen er maar een paar foto's door...