Laptop bevriest na een tijdje

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Hallo,

Enkele maanden geleden installeerde ik win2k op mijn laptop, die heeft enkele weken perfect gewerkt ! Dan kreeg ik het probleem dat alles bevroor na een tijdje werken ermee. Heb dan winxp pro engels erop gezwierd en heb een tijdje gewerkt zonder die te activeren... Het systeem bevroor hier niet meer. Enkele weken geleden heb ik dan toch winxp geactiveerd + alle updates geïnstalled. Nu krijg ik weer hetzelfde probleem als bij win2k... :evil:
Reeds een format gedaan, maar blijft hetzelfde, ook hdd laten controleren op fouten en die laten herstellen, maar probleem blijft, vreemde geluiden maakt mijn hdd ook niet, start normaal op enzo...
Dacht mss aan oververhitting, maar fan draait en naar mijn mening is het dit niet, want startte hem deze middag op en toen ik mijn eerste progje wilde opstarten had ik het al voor...
Vanavond zal ik voor alle voorzichtigheid toch mijn cpu eens testen met hot CPU tester pro 4.

Configuratie (laptop Lidl):
AMD 1,2Ghz Mobile 4, 512MB SD-RAM, 30GB hdd Toshiba

Iemand nog ideeën ??
Of iemand met dezelfde laptop met dit probleem ??
Of kent iemand een goed progje om mijn hdd toch eens heel grondig te testen ??
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je zegt dat je na dat je hebt geactiveerd hebt geupdatet en toen ook weer last van die bevriezing had. Misschien een upadte die roet in het eten gooit?
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Ik zou eens proberen of je in safe mode ook system freezes krijgt. Kan je daar in blijven werken (ok, veel zal je niet kunnen doen maar kom ;) ) dan lijkt het mij eerder software.

Heb je al eens gekeken of er niets terug te vinden is in de event logs? En heb je de laatste drivers draaien of die van een eventuele driver cd die bij de portable meegeleverd was?

Als het geen software probleem is zou ik zeker het geheugen niet vergeten te testen.

Een vrij goed all-round testprogramma is PC Check. Wij draaien dat hier ook (weliswaar een geregistreerde versie) maar je kan op de site ook een demo versie aanvragen.

http://www.eurosoft-uk.com/pc_check.htm
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Mja, mss zit die update er wel voor iets tussen, win2k was ook volledig up-to-date... Maar ik kan moeilijk zonder die updates blijven werken é, dan krijg ik andere narigheden. :-)

C-Phest, ok, nog niet aan gedacht aan die safe mode, zal dit vanavond eens proberen !
Alle drivers zijn up-to-date en werkten wel als winxp niet geactiveerd was zodus ja... :evil:

Merci voor de link, zal die vanavond eens draaien. :wink:
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Tssssss... hij staat nu al bijna 3u te draaien zonder enig probleem ! :eek:

CPU bleek in orde alsook de hd & het geheugen...

Heb wel nu nog maar verbinding met het inet, mss ligt het daaraan, dan zal ie binnenkort wel bevriezen, ik wacht af ! :-)
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Tja, het blijkt vanzelf opgelost te zijn, strange... :-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”