Sinds woensdag kan ik niet meer verbinding maken met het internet en ik weet niet waar het aan ligt. Misschien kunnen jullie me helpen?
Hier zijn enkele afbeeldingen van het system log van mijn modem/router.
Volgens de provider is de er niks mis met de lijn.
Ik heb vandaag de modem meegenomen naar iemand anders thuis, en ik ben dit bericht aan het typen met de internetverbinding die mijn modem maakt (zonder ook maar iets te veranderen aan de config) :s Is het trouwens normaal dat ik hier kan inloggen met mijn adsl abonnement? ik dacht dat dit verbonden was aan je telefoonnummer maar blijkbaar niet.
Dinsdag had ik gevraagd om op mijn adsl verbinding een snelheidsverhoging uit te voeren (van 4,5mb naar 9mb) en toen ik woensdag terugkwam van school werkte het niet meer. Ik dacht dat dit toevallig was want de snelheidsverhoging is nog niet uitgevoerd (20 februari pas) maar misschien heeft het er wel mee te maken.
Ik zit nu dus bij een vriend die een ADSL lijn heeft, en mijn verbinding zal dan wrs via ADSL2 gaan want ADSL gaat maar tot 8 MB (toch?), maar zou dit NU al een invloed hebben op mijn internetverbinding?
Mijn provider is FullADSL maar ik heb begrepen dat dit onderdeel is van Scarlet toch?
Kan geen verbinding meer maken
als je van adsl 1 naar 2 aanvraag hebt gedaan, kan het zijn dat er toch nog een netwerkconfig fout is.Mischien op de link van de dslampoort (de nieuwe die nu adsl2 is?) naar de BAS van scarlet.
Mn neef had dit voor.De pipos van de helpdesk wouden perse een scarlet techieker zoeken ook al bleek dat fout bij isp lag.
5 dagen zonder internet later bevestigde de technieker van scarlet dat fout op net netwerk lag.... go figure
crossconnect info op de dslampoort stond verkeerd zodat er geen info vanaf je modem via dslampoort naar de bas kon gaan.
Mn neef had dit voor.De pipos van de helpdesk wouden perse een scarlet techieker zoeken ook al bleek dat fout bij isp lag.
5 dagen zonder internet later bevestigde de technieker van scarlet dat fout op net netwerk lag.... go figure
crossconnect info op de dslampoort stond verkeerd zodat er geen info vanaf je modem via dslampoort naar de bas kon gaan.
Neem PPPoE ipl PPPoA
Doe iets nuttig en vul het topic aan http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374