Overgegaan van Max6Dyn naar ADSL-Home en het regent facturen.
1) Max6Dyn te betalen: vorig meerverbruik + abo tot 22/3
2) Max6Dyn afsluiten: betalen meerverbuik
3) ADSL-Home: betalen abo 2 maanden tot 27/3
Waarom wordt op de factuur van het nieuwe abo niet meteen het reeds aangerekende bedrag van het oude abo afgetrokken?
Waarom is men altijd zo rap met facturen maar niet met credietnota's?
Is correct afrekenen zo moeilijk?
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
En zijn de vervaldata van al die facturen dezelfde ?riji schreef:Overgegaan van Max6Dyn naar ADSL-Home en het regent facturen.
1) Max6Dyn te betalen: vorig meerverbruik + abo tot 22/3
2) Max6Dyn afsluiten: betalen meerverbuik
3) ADSL-Home: betalen abo 2 maanden tot 27/3
Waarom wordt op de factuur van het nieuwe abo niet meteen het reeds aangerekende bedrag van het oude abo afgetrokken?
Waarom is men altijd zo rap met facturen maar niet met credietnota's?
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Wel, als je bepaalde facturen pas binnen 1 of 2 maanden had moeten betalen, dan kon je nog steeds gespreid betalen. Maar niet dus.riji schreef:Op enkele dagen na. Wat is het belang?Jan_B schreef: En zijn de vervaldata van al die facturen dezelfde ?
Ik vind de facturatie van edpnet laten we zeggen niet "goed".
Je betaald een maand vooruit maar extra data die je gedownload hebt komt pas een maand of 2 later.
Ik vind dat het extra verbruik van die maand op hetzelfde factuur moet staan van de maand waarin je het gedownload hebt.
Als er nu iets misgaat met creditnota's,verbruik of eender wat dan heb je een halve avond nodig om te puzzelen...
Je betaald een maand vooruit maar extra data die je gedownload hebt komt pas een maand of 2 later.
Ik vind dat het extra verbruik van die maand op hetzelfde factuur moet staan van de maand waarin je het gedownload hebt.
Als er nu iets misgaat met creditnota's,verbruik of eender wat dan heb je een halve avond nodig om te puzzelen...
Doe iets nuttig en vul het topic aan http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 3 keer
De overschakeling naar ADSL-Home is gratis = tijdelijk geen activatiekosten.Fliz schreef:Ik ben niet mee.. De overschakeling is toch gratis?
EDPnet behandelt iedereen wel als een nieuwe klant: opnieuw briefwisseling alsof je voor het eerst klant wordt EN een factuur voor 2 maand abo. Daar wordt evenwel bij bestaande klanten, die reeds hun oude abo vooruit betaald hebben en nog moeten betalen, niets van in mindering gebracht. Er zal wel later een credietnota moeten komen, maar wanneer?
Het lijkt op zijn minst niet fair om klanten die vb. 27 januari overgezet zijn, het maand-abo van februari tot maart te doen betalen zowel voor het oude als voor het nieuwe contract.
Als ze daar geen credit nota voor geven dan heffen ze daarmee eigenlijk de gratis activatie mee op.riji schreef:De overschakeling naar ADSL-Home is gratis = tijdelijk geen activatiekosten.Fliz schreef:Ik ben niet mee.. De overschakeling is toch gratis?
EDPnet behandelt iedereen wel als een nieuwe klant: opnieuw briefwisseling alsof je voor het eerst klant wordt EN een factuur voor 2 maand abo. Daar wordt evenwel bij bestaande klanten, die reeds hun oude abo vooruit betaald hebben en nog moeten betalen, niets van in mindering gebracht. Er zal wel later een credietnota moeten komen, maar wanneer?
Het lijkt op zijn minst niet fair om klanten die vb. 27 januari overgezet zijn, het maand-abo van februari tot maart te doen betalen zowel voor het oude als voor het nieuwe contract.
Iemand die daar al eens achter geinformeerd heeft?
Ik heb allessinds mijn 40GB al bijna opgebruikt omdat ik zoiets al verwachtte. Dan heb ik toch nog "iets" uit die dubbele betaling gehaald.
Doe iets nuttig en vul het topic aan http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Heb een ticket aangemaakt om te vragen naar een creditnota mbt overlap van facturatieperiodes ...
Antwoord van EDPnet was dat er al een creditnota klaarlag en deze bij volgende domiciliëring automatisch in mindering gebracht zal worden.
Ze zijn dus op de hoogte van de situatie en voeren dit normaal automatisch uit (je hoeft geen ticket aan te maken), het is natuurlijk niet slecht om het op te volgen en in de gaten te blijven houden, dat je niet vergeten wordt ...
Antwoord van EDPnet was dat er al een creditnota klaarlag en deze bij volgende domiciliëring automatisch in mindering gebracht zal worden.
Ze zijn dus op de hoogte van de situatie en voeren dit normaal automatisch uit (je hoeft geen ticket aan te maken), het is natuurlijk niet slecht om het op te volgen en in de gaten te blijven houden, dat je niet vergeten wordt ...
-
- Pro Member
Als er reeds een credietnota klaar ligt, dan moet je die kunnen zien via My EDPnet ---> Mijn administratie ---> Mijn openstaande facturen en creditnota's.Dave schreef:Heb een ticket aangemaakt om te vragen naar een creditnota mbt overlap van facturatieperiodes ...
Bij mij staan daar 3 facturen maar geen creditnota.
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ook bij mij stond daar op dat moment geen creditnota (anders had ik geen ticket aangemaakt), ik denk dus dat je dat niet zo letterlijk mag nemen, maar dat EDPnet bedoelt dat ze op de hoogte zijn en van plan zijn dit in orde te brengen.riji schreef:Als er reeds een credietnota klaar ligt, dan moet je die kunnen zien via My EDPnet ---> Mijn administratie ---> Mijn openstaande facturen en creditnota's.
Bij mij staan daar 3 facturen maar geen creditnota.
Ik maak mij totaal geen zorgen hierover, aangezien dit bij mijn vorige overschakeling een paar maanden geleden (naar Max12dyn) ook het geval was ... komt wel in orde dus, maar hou het gewoon in de gaten ...
-
- Pro Member
Het zou er nog aan ontbreken dat het niet in orde zou komen.Dave schreef: Ook bij mij stond daar op dat moment geen creditnota (anders had ik geen ticket aangemaakt), ik denk dus dat je dat niet zo letterlijk mag nemen, maar dat EDPnet bedoelt dat ze op de hoogte zijn en van plan zijn dit in orde te brengen.
Ik maak mij totaal geen zorgen hierover, aangezien dit bij mijn vorige overschakeling een paar maanden geleden (naar Max12dyn) ook het geval was ... komt wel in orde dus, maar hou het gewoon in de gaten ...
De vraag is evenwel of dit tijdig zal gebeuren en dit betekent dat de creditnota beschikbaar moet zijn voor de uiterste betaaldatum van de facturen, want anders zal ik zelf een deel moeten inhouden van de laatste Max6Dyn-factuur en dan begint weer de miserie om alles uit te leggen...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Daarom dat ik principieel weiger om een domiciliering te nemen. Dan doen 'ze' wat ze willen, al een paar vervelende zaken mee gehad vroeger (niet EDPNET maar verzekeringen enz.).riji schreef:
Het zou er nog aan ontbreken dat het niet in orde zou komen.
De vraag is evenwel of dit tijdig zal gebeuren en dit betekent dat de creditnota beschikbaar moet zijn voor de uiterste betaaldatum van de facturen, want anders zal ik zelf een deel moeten inhouden van de laatste Max6Dyn-factuur en dan begint weer de miserie om alles uit te leggen...
-
- Pro Member
Daar ben ik het mee eens.billeman schreef:[
Daarom dat ik principieel weiger om een domiciliering te nemen. Dan doen 'ze' wat ze willen, al een paar vervelende zaken mee gehad vroeger (niet EDPNET maar verzekeringen enz.).
Opgelet bij overschakeling
De overschakeling naar ADSL-Home is "GRATIS" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar iedereen wel als een nieuwe klant (Ook vroegere gebruikers van Max Dyn6) inboeken.
Brief sturen alsof je voor het eerst klant wordt en een factuur voor 2 maand abo.
Daar wordt voor bestaande klanten, die reeds hun oude abo vooruit hebben betaald, niets van in mindering gebracht.
Ik betaalde dus al een maand vooruit op mn oude abo + nu nog eens 2mnd voor ADSL home.
Heb dus al diverse tickets aangemaakt om het probleem aan te kaarten. Maar ze blijven daar maar rond de pot draaien.
.... en niks, nougabollen oplossen.
Maar iedereen wel als een nieuwe klant (Ook vroegere gebruikers van Max Dyn6) inboeken.
Brief sturen alsof je voor het eerst klant wordt en een factuur voor 2 maand abo.
Daar wordt voor bestaande klanten, die reeds hun oude abo vooruit hebben betaald, niets van in mindering gebracht.
Ik betaalde dus al een maand vooruit op mn oude abo + nu nog eens 2mnd voor ADSL home.
Heb dus al diverse tickets aangemaakt om het probleem aan te kaarten. Maar ze blijven daar maar rond de pot draaien.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Nochtans hier heb ik een -volgens mij- correcte creditnota ontvangen ongeveer een week later, ik ga gewoon het verschil tussen de "2 maanden factuur" en de creditnota betalen en dan zal het volgens mij wel in orde komen.Vinny schreef:Opgelet bij overschakeling
Heb hiervoor trouwens geen ticket moeten openen, is vanzelf, zoals het zou moeten, in orde gekomen.
-
- Pro Member
Ik heb dit ook zo voldaan.
Als ik ga kijken bij "Mijn Administratie --> Openstaande facturen en creditnota's"
dan zie ik wel met 0 euro schuld, maar de betreffende facturen + creditnota staan er wel nog altijd.
Als ik ga kijken bij "Mijn Administratie --> Openstaande facturen en creditnota's"
dan zie ik wel met 0 euro schuld, maar de betreffende facturen + creditnota staan er wel nog altijd.