De Morgen, 16/01/09
VRT START MET EIGEN HDPRODUCTIES
●De Vlaamse openbare omroep zal vanaf zaterdag 17 januari High-Definition (HD) programma-’s uitzenden. De primeur gaat naar
het succesprogramma FC De Kampioenen en zal uitgezonden worden op Eén HD. De eerste zender van de VRT zal in de komende steeds meer productie (hoofdzakelijk fictiereeksen) in HD uitzenden. Vorige zomer zond Eén de Ronde van Frankrijk en de Olympische Spelen al in HD uit.
Het Nieuwsblad, 16/01/09
Haarscherp is primeur op VRT
FC De Kampioenen wordt dit weekend voor het eerst in Hoge Definitie (HD) uitgezonden. Het is voor het eerst dat een programma gemaakt door de VRT in de haarscherpe beeldkwaliteit wordt uitgezonden. Vanaf volgende week worden De smaak van De Keyser, Thuis en Van vlees en bloed ook in HD uitgezonden. Om van de volle HD-kwaliteit te genieten moet je een platte tv met HD-logo hebben én digitale televisie met een HD-box. (tdl)
Haarscherp is primeur op VRT
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Zender is nu al omgesprongen van uitzendmodus heb ik gezien. 720p/50 . Het HD-bolletje in het logo staat nu ook bovenaan en de ondertitels zijn een heel stuk kleiner dan op SD.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
FC De Kampioenen in HD ++
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Gaat het dan om compleet nieuwe afleveringen van "De Kampioenen" die met HD materiaal worden opgenomen? Of worden de bestaande SD opnames uitgezonden in HD formaat/kwaliteit? Als het het laatste is, dan zie ik niet meteen een kwaliteitsverbetering van het beeld gezien de SD resolutie waarmee de serie werd opgenomen. Je krijgt nooit HD resolutie door een SD opname als HD te gaan uitzenden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Als het met film opgenomen is, kan er best nog weleens wat kwaliteit in zitten.. Ik heb pas nog een HD versie van een film uit 1982 gezien. Niet erg opvallende korrel en toch vrij fijn afgelijnde haartjes..
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Zoals alles met HD en Digitale TV: beter beeld, evenslechte programma's
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
IDD waarom niet reeksen zoals Lost, Csi, Heroes uitzenden? Zijn reeds in HD opgenomen, kost dus niets extraJoe de Mannen schreef:Zoals alles met HD en Digitale TV: beter beeld, evenslechte programma's
J.
-
- Pro Member
- Contacteer:
Lost 5 is momenteel in hd te downloaden via newsgroupsdietervanb schreef:IDD waarom niet reeksen zoals Lost, Csi, Heroes uitzenden? Zijn reeds in HD opgenomen, kost dus niets extraJoe de Mannen schreef:Zoals alles met HD en Digitale TV: beter beeld, evenslechte programma's
J.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!