Tja,
ik vind dit toch een teleurstelling.
Is het de beperking van Edpnet? Ik dacht dat de DSL kaarten gebruikt werden van Belgacom?
Heb onlangs een verhoging gedaan van MaxDyn6 naar MaxDyn12.(24 was niet beschikbaar)
De teleurstelling was er snel toen bleek dat ik nog op 6Mbps zat na de upgrade.
Mijn ADSL2+ router voor niks gekocht, een activatie betalen. Ik snap niet dat Edpnet mij niet op voorhand heeft ingelicht.
Ik weet de centrale staan en die is geen 500m van mijn deur. Het antwoord van Edpnet is dan:
"Beste klant
Indien u online het huidige abonnement hebt besteld kreeg u daarop voldoelde info over dat pakket op onze website om zelf te kiesen of er een upgrade naar een hoger abo echt nodig is of niet. U diende zelf alle linken te bekijken of ons te contacteren als u wat twijfel had welk profiel u bij overshakeling krijgt"
Vroeger was er een link waar je zelf de afstand kon meten maar die bestaat niet meer.
Ik nam juist Edpnet omdat ik dacht dat ze eerlijk waren maar blijkbaar hoort een nutteloze upgrade hier niet bij.
Toegegeven, ik had kritischer moeten zijn en niet blindelings upgraden. Maar er zijn mensen die niet de skills hebben om dit na te kijken en zo maandelijks meer betalen dan wat ze terugkrijgen. Dat geeft een slecht gevoel.
Een andere vaststelling die ik nu doe is nog schrijnender. Tegenwoordig bestaat enkel nog ADSL Home. De Dyn6,12,24 zijn weg. Je krijgt nu 100Gb datatraffiek voor 29,95€/maand. De vraag is wat er gebeurd met de Max12 mensen die 35€/maand betalen? Die houden hun limiet op 60Gb maar betalen meer. De discriminatie gebeurd hier dus naar de bestaande klant die meer betaalt dan de nieuwe maar minder terug krijgt.
Wat is het alternatief volgens edpnet?
"Beste klant,
Uw mail datum 19/01/2009 hebben wij goed ontvangen.
Vanaf vandaag zijn de max6, max12 en max24 abonnementen niet meer bestelbaar.
Deze produkten werden vervangen door de ADSL Home en ADSL Office. Bestaande klanten kunnen het bestaande pakket behouden met de huidige prijzen en condities , of kunnen intekenen voor het nieuwe produkt via My Edpnet of via
http://www.edpnet.be.
Na het plaatsen van een bestelling voor het nieuwe produkt begint de klant opnieuw een contract voor 12 maanden."
Juist, een activatiekost + 12 maanden bijtekenen voor het krijgen van voorwaarden die iedereen krijgt.
Als ex telenet-er overweeg ik na mijn 12 maanden wel terug te gaan naar 1 of andere shake. Spijtig dat de poorten allemaal dichtgedraaid zijn maar dan zet ik mijn site wel ergens online.(verbruikt ook minder)