In december is het ook al gebeurd,en nu vandaag weer.Het is inmiddels weer hersteld,maar grofweg tussen 6:00 en 10:00 is de server down geweest.
Wij zouden eigenlijk dit soort events moeten staven per, provider apart zodat je gebaseerd op feiten een keuze kunt maken voor de ene of andere provider.
Mail server DxADSL weer plat !
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Who cares? Get GMail!
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Persoonlijk zou ik ook nooit de hosting van m'n provider gebruiken (uit vroegere ervaringen):
1) Als je veranderd ben je uw adres kwijt (met een domeinnaam zou je dit nu kunnen transferen naar andere mailhosting)
2) Communicatie met e-mailclients is meestal niet geëncrypteerd, logins, wachtwoorden en e-mails gaan in cleartext over het netwerk (en internet).
...
Persoonlijk kies ik ook indd voor Gmail of eventueel mailboxen die bij een webhostings paket komen en wel aan security eisen voldoen.
1) Als je veranderd ben je uw adres kwijt (met een domeinnaam zou je dit nu kunnen transferen naar andere mailhosting)
2) Communicatie met e-mailclients is meestal niet geëncrypteerd, logins, wachtwoorden en e-mails gaan in cleartext over het netwerk (en internet).
...
Persoonlijk kies ik ook indd voor Gmail of eventueel mailboxen die bij een webhostings paket komen en wel aan security eisen voldoen.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
En uptime!TomG schreef:security eisen
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
Ja ,GMAIL ,dat heb ik ook, en ik laat GMAIL mijn berichten uit de DxADSL box halen ook.
maar dat is nog geen reden om het slecht te laten functioneren!
Je hebt gewoon voor sommige dingen een mail adres nodig die niet gratis is (hotmail,yahoo,gmail etc).en ik heb er een,en ik betaal ervoor.
Punt is gewoon dat de IT infrastruktuur bij DxADSL nogal wakkel is.mail servers,maar ook DNS servers en de login server,
ik heb ze allemaal al plat zien gaan.Het wordt daar pas ontdekt als de volgende morgen iemand op kantoor komt bij DxADSL en ziet,dat de server weer plat ligt.en dan resetten ze hem natuurlijk gewoon.
Iedereen weet wat er gebeurt als de DNS er uit ligt.en als de login server plat ligt en je modem moet resyncen heb je ook een probleem.
maar dat is nog geen reden om het slecht te laten functioneren!
Je hebt gewoon voor sommige dingen een mail adres nodig die niet gratis is (hotmail,yahoo,gmail etc).en ik heb er een,en ik betaal ervoor.
Punt is gewoon dat de IT infrastruktuur bij DxADSL nogal wakkel is.mail servers,maar ook DNS servers en de login server,
ik heb ze allemaal al plat zien gaan.Het wordt daar pas ontdekt als de volgende morgen iemand op kantoor komt bij DxADSL en ziet,dat de server weer plat ligt.en dan resetten ze hem natuurlijk gewoon.
Iedereen weet wat er gebeurt als de DNS er uit ligt.en als de login server plat ligt en je modem moet resyncen heb je ook een probleem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik ben het eens met de bovenstaande meningen ivm provideremailadressen.
Maar als je een service (mailbox) aanbiedt dan moet je ook zorgen dat hij deftig werkt, anders bied je het beter niet aan. (Al zouden veel mensen dat niet erg vinden)
Werkt het ondertussen al? Anders eens mailen naar dxadsl? (Die hun support zal nog wel werken, anders hadden ze het al lang gemerkt)
Maar als je een service (mailbox) aanbiedt dan moet je ook zorgen dat hij deftig werkt, anders bied je het beter niet aan. (Al zouden veel mensen dat niet erg vinden)
Werkt het ondertussen al? Anders eens mailen naar dxadsl? (Die hun support zal nog wel werken, anders hadden ze het al lang gemerkt)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
idd, bv moet ik niet afkomen op de helpdesk/verlenging abbo bij mn usenetprovider met hot/gmail..), jullie hebben nog een geluk dat het de volgende morgen in orde komt, hier al een paar dagen dat de relay van dommel niet werktcowboy_film_fan schreef: Je hebt gewoon voor sommige dingen een mail adres nodig die niet gratis is (hotmail,yahoo,gmail etc).en ik heb er een,en ik betaal ervoor.
oeps die werkt precies vandaag weer enfin klote dat die dagenlang plat ligt (of vertraging), is al de eerste keer niet