Hallo,
Ik wil graag overstappen op een Full Hd lcd televisie(twijfel tussen Philips PFL 9603/ Philips PFL 7403)beiden 100 hertz.Echter ik heb net een satelietreceiver(Topfields 5000CI plus)maar die heeft geen HDMI aansluiting maar scart.Ga ik dit merken op de tv??
Sateliettelevisie via HD?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
wss niet, de HD zenders kan je toch niet bekijken.(je tv moet wel goed overweg kunnen met de resolutie)regeri schreef:Hallo,
Ik wil graag overstappen op een Full Hd lcd televisie(twijfel tussen Philips PFL 9603/ Philips PFL 7403)beiden 100 hertz.Echter ik heb net een satelietreceiver(Topfields 5000CI plus)maar die heeft geen HDMI aansluiting maar scart.Ga ik dit merken op de tv??
de max resolutie van scart overtreft de uitzendingsresolutie toch?
Laatst gewijzigd door silencer 04 jan 2009, 22:23, in totaal 1 gewijzigd.
- Vladimirke
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Je satelliet-ontvanger is niet eens HD dus je gaat zoals silencer schreef die zenders niet eens ontvangen.
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Dat klopt idd dat d ontvanger niet HD is.Maar zowieso worden alle kanalen digitaal uitgezonden via sateliet,maar door de scart aansluiting is het beeld dan op de lcd tv niet slecht 

Live life to the Max
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je pad satelietreceiver <-> TV blijft analoog; enige kwaliteitswinst die je kan halen is een TV die goed om kan gaan met analoog, SD-signaal. Het beeld gaat er bvb niet merkbaar scherper op worden.
Ruis in het beeld had je nu normaal gezien niet, en zal je ook daarna niet hebben.
Ruis in het beeld had je nu normaal gezien niet, en zal je ook daarna niet hebben.
- Vladimirke
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Als je het zo bekijkt klopt het wel.regeri schreef:Dat klopt idd dat d ontvanger niet HD is.Maar zowieso worden alle kanalen digitaal uitgezonden via sateliet,maar door de scart aansluiting is het beeld dan op de lcd tv niet slecht
Je hebt nu goed beeld en dat blijft ook goed. Maar als je ten volle van een HD-tv wil genieten moet je je ontvanger door een HD-exemplaar vervangen en een HDMI-kabel gebruiken.
Aardig detail bij het LCD-scherm wat ik heb is dat het aan- en uitgezet wordt door de satellietontvanger.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
lees maar op sattelietfora beeld blijft hetzelfde, de rest is marketingVladimirke schreef:Als je het zo bekijkt klopt het wel.regeri schreef:Dat klopt idd dat d ontvanger niet HD is.Maar zowieso worden alle kanalen digitaal uitgezonden via sateliet,maar door de scart aansluiting is het beeld dan op de lcd tv niet slecht
Je hebt nu goed beeld en dat blijft ook goed. Maar als je ten volle van een HD-tv wil genieten moet je je ontvanger door een HD-exemplaar vervangen en een HDMI-kabel gebruiken.