Nieuwsgroepen werken niet meer?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
kozzmic
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 nov 2008, 23:47

Al een paar dagen niet meer bij mij. Niks aan instellingen veranderd :/
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Yep hier liggen ze er ook al enkele uren uit, niks meer mee aan te vangen ( regio 051 )
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Hier werkt alles op volle snelheid :) . (regio 03)
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Tuneboy2005 schreef:Yep hier liggen ze er ook al enkele uren uit, niks meer mee aan te vangen ( regio 051 )


Ook regio 051 hier, en al hele avond instabiele verbinding. Nu met oldnews bezig, wat wel werkt, al is dat de bedoeling natuurlijk niet voor posts van enkele uren oud.

Nu, de vakantie is bijna gedaan, dan zal het wel beteren zeker.
joske69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2006, 21:40

Mij valt op dat de laatste tijd zo goed als alle files ouder dan 60 dagen incomplete binnenkomen, zowel op oldnews als op de gewone.

Nog iemand die dit probleem heeft?
karp_p
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Hier in zone 09 geen enkele probleem.
Heb 8 lijnen op den gewone en 8 lijnen op den old actief.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

joske69 schreef:Mij valt op dat de laatste tijd zo goed als alle files ouder dan 60 dagen incomplete binnenkomen, zowel op oldnews als op de gewone.

Nog iemand die dit probleem heeft?


Dit lijkt te kloppen

Mijn downloads stana als volgt ingesteld:

1. dommel
2. dommel oldnews
3. astraweb

Ik heb het ook al gemerkt dat delen van bestanden via de astraweb servers moeten gedownload worden (zie bijlage)
Bijlagen
dommel.JPG
Astraweb downloads
(42.44 KiB) 53 keer gedownload
sniper1964
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
Locatie: home and away

Zelfde probleem hier, op 12 uur tijd 1.5GB kunnen binnenhalen ???? Zone 011
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

Hier ook problemen met oldnews.dommel.be van gisteren al,ik kan posts ouder dan 50 dagen niet meer binnen halen (zone 056)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zit Dommel niet meer bij Giganews? Ik heb het eens getest met een 30d oude file en die zegt "4/01/2009 14:41:02 ¤ Server response: "430 No such article". Part Msg ID: "[email protected]". Part Format: "Unknown".
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

Da zou wel heel erg zijn want dat was de doorslaggevende factor waarom ik mij aansloot bij dommel.
Ik zie het niet direct zitten om bij een andere usenet client in zee te gaan financieel gezien.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik denk dat bij de meeste providers die dit aanbieden , het er regelmatig eens uitligt , zullen ook maar een beperkte bandbreedte hebben, of kopen bij een usenetprovider, die ze over hun klanten moeten spreiden ) . Ik herinner me nog de bommanews tijd bij telenet . Lag ook meer uit dan het werkte :wink: .

Ik heb al geruime tijd een pay account , ik wissel regelmattig , deze heb ik nu , http://www.xlned.com/bestellen/ . Werkt altijd , en voor goed 25 € per jaar , best te doen .
Afbeelding
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

deej schreef:Zit Dommel niet meer bij Giganews? Ik heb het eens getest met een 30d oude file en die zegt "4/01/2009 14:41:02 ¤ Server response: "430 No such article". Part Msg ID: "[email protected]". Part Format: "Unknown".


die hostname achter het artikel zegt niets over de service provider

4/01/2009 19:14:18 ¤ Server response: "430 No such article". Part Msg ID: "[email protected]". Part Format: "Unknown".
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

hier eens bij wijze van test een postje van 104 dagen binnengehaald en hier geen probs na ik de modem ff hard gereboot heb :| .
Afbeelding
Zodiakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2006, 16:57

Hier ook problemen, ook na een harde reset van de modem...:(
g412b
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2009, 02:22

Mij lijkt het vrij duidelijk vrees ik. Dommel is van nieuwsgroep provider overgeschakeld.
Ik vermoed dit omwille van volgende zaken:
- De retentie is duidelijk veel minder geworden.
- oldnews.dommel.be en news.dommel.be verwijzen eigenlijk door naar dezelfde server hoewel het IP nog anders is. (aantal headers die worden binnen getrokken zijn voor beide servers hetzelfde)
- De snelheid is veel minder stabiel geworden (veel meer schommelingen)
- Gedurende het begin van het nieuwe jaar was er een downtime (om de omschakeling te verwezenlijken ?)

Wat me ook vreemd lijkt dat dit juist met de jaarwisseling gebeurt. Is dommel verplicht geweest om te schakelen wegens bepaalde reden ? Konden ze hun factuur niet betalen ? Was het volume onaanvaardbaar geworden ?

Natuurlijk typisch Dommel om weer niets mee te delen en de klant met grote vraagtekens te laten zitten. Of nog beter : het wegschuiven onder het mom van "dit is een gratis dienst en wij doen hierover geen verklaringen".

Ik word dit stilaan dik beu ...
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Vroeger kwam bij een tracert in elk geval giganews tevoorschijn.
Nu niet meer en afgaand op de reverse dns gaat nu alles via een firma genaamd "highwinds"
In elk geval is de stabiliteit nu ook ver zoek.
De uitstekende newsserver was voor mij een reden om bij dommel te blijven.
Nu is er dus 1 reden minder.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Hmm, inderdaad. Dezelfde firma die Eweka eens heeft overgenomen trouwens, dus het zou wel eens via hen kunnen gaan. Al bieden ze zelf "white label" usenet aan.

Geen verbetering inderdaad en wat mij betreft een beetje de druppel. Ik ga eens uitkijken naar een andere ISP, want de "ingebouwde" Giganews account was voor mij nog de enige reden om te blijven.
ooh. shiny.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Heb er eens voor gebeld naar de helpdesk, en daar wisten ze er niet meer over. Ofwel wouden ze er niet meer over zeggen natuurlijk.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Je moet toch als bedrijf weten met welke bedrijven je in zee gaat ? Moet zeggen dit maakt voor mij mijn netconnect abonnement enorm onaantrekkelijk maakt.

Je kunt zeggen dat dit een extraatje is maar voor mij stond mijn abbo al ter discussie omdat Dommel al zeker niet meer een van de goedkoopste is. Als ik nu nog eens een abbo moet nemen op een usenet provider, dan wordt het voor mij enkel maar duurder en duurder.

EDIT: pfff zaken downloaden ouder dan 100 dagen gaat hier ook al niet meer
Fuzz
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2009, 11:27

het lijkt er inderdaad op dat we deze (tijdelijk?) kwijtzijn. oldnews is hetzelfde als news geworden.

Jammere zaak, tis nu kwestie van vlugger te downloaden, en hetgene dat ik al uitgesteld had om te downen aan mijn neus te plakken.
HaraldDP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2008, 11:13

Ik hoop dat het maar een tijdelijk probleem is.
Oldserver is idd precies de newserver, en de retentie loopt maar tot 110 dagen ofzo.

Iemand hier al meer nieuws over?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Als je een IP whois doet van de nieuwsserver (69.16.176.253) dan kom je inderdaad bij Highwinds uit. Gezien dit rond de jaarwisseling is ingegaan vermoed ik niet dat dit iets tijdelijks is. Dat maakt dxADSL met Raw Copper plots een pak interessanter.
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

Zo te zien met Astraweb newsreader, is giganews nog steeds de server. Het enige wat mij opvalt dat er geen nieuwe headers op oldenews bijkomen sinds 1 januari en dat het binnenhalen van headers op dommel news erg veel langzamer gaat .Verder is er niks verandert bij dommel news, geloof ik
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Newsserver doet het normaal hier. Ik merk wel dat het iets langer duurt vooraleer er een verbinding kan worden gemaakt met de groepen. het downloaden gaat tamelijk vlot, op een paar duikjes richting 0 na. (maar niets speciaals verder)

EDIT: iets te vroeg geroepen. Nu hangt het systeem hier ook vast. Connection Timeout.

EDIT 2: en nu toch weer niet.. nu updatet hij. na 5 minuten eindelijk connectie.
To download or not to download, that's the question.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik dacht al dat er iets aan de hand was dat ik met een nzb van ~160d die problemen gaf die ik via eweka probeerde af te halen *net* dezelfde article ID's mist
nu is dit spijtig genoeg een van de redenen dat ik naar dommel overgeschakeld was, en hoop dat ze alsnog terug giganews access zouden geven

alhoewel ik anders gewoon voor een giganews abbo zou gaan en met een maat te delen, vooral omdat we beiden op 4.6mbit zitten, al kunnen we als we BGC zouden nemen een pak hogere snelheden krijgen...

Over het aantal traffiek dat je mag verbruiken bij netconnect+boost wel geen klagen eig, en dat is alsnog een van de enige redenen dat ik blijf denk ik,
al zou de mogelijkheid om toch ADSL2+ of cityconnect te nemen mij terug hoop doen geven
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Ik merk niet alleen een probleem met de retentie, veel posts zijn ook incompleet.

off-topic: hebben ze de limiet verhoogd naar 200GB? Als ik de traffic bekijk, gaat die nu tot 200 ipv 100.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dat merk ook de laatste, veel missing parts!! Slechte service nu!
Zodiakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2006, 16:57

Als dit zo blijft dan is het voor mij idd ook tijd om eens diep te gaan andenken over een overstap naar dxADSL vrees ik. Daar kan ik 20mbit krijgen, en goedkoper...de nieuwsserver was ook voor mij een van de weinige redenen dat ik nog bij Dommel zat...
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Zodiakske schreef:Als dit zo blijft dan is het voor mij idd ook tijd om eens diep te gaan andenken over een overstap naar dxADSL vrees ik. Daar kan ik 20mbit krijgen, en goedkoper...de nieuwsserver was ook voor mij een van de weinige redenen dat ik nog bij Dommel zat...


ik twijfel ook nu om bij dommel te blijven....

dxADSL home abo kost dus 27 €uro + (ongeveer) 8 €uro pay server = 35€uro hetgeen ik betaal bij dommel. Alleen spijtig dat het download limiet is beperkt tot 75GB (geen nachtsurfen :-( ).

Mss nog verder zoeken voor een betere ISP....

edit: is scarlet ook betere alternatief, daar hebben ze ADSL 20+ No Limit voor 20€uro? Werken de payserver ook goed, zijn er beperking ivm poorten ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Radix schreef:dxADSL home abo kost dus 27 €uro + (ongeveer) 8 €uro pay server = 35€uro hetgeen ik betaal bij dommel. Alleen spijtig dat het download limiet is beperkt tot 75GB (geen nachtsurfen :-( ).

Mss nog verder zoeken voor een betere ISP....

edit: is scarlet ook betere alternatief, daar hebben ze ADSL 20+ No Limit voor 20€uro? Werken de payserver ook goed, zijn er beperking ivm poorten ?


Ik heb nu DXadsl 20/1 (175GB) voor 32.5/maand en een payserver voor 30/jaar.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Higwinds ff gegoogled en kwam dit artikel tegen
http://www.ispam.nl/archives/759/eweka-overgenomen-door-het-amerikaanse-highwinds-capital/
anyway als dit alles klopt weer een argument om uit te kijken naar een andere provider :|
Black is the colour of my true love's hair
valley
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2009, 18:27

Hier werkt het ook maar met mondjesmaat (zone 011) Af en toe trage connectie die dan weer uitvalt. Net gebeld met helpdesk "Men is bezig om deze problemen op te lossen." Als die oplossing er een is zoals de andere oplossingen van Dommel kunnen we het voor deze maand wel vergeten denk ik. Veel beloven en weinig geven doet de g......
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Dommel en giganews, elke dag kerstmis, zijn die dagen over? Kan best zijn dat giganews te duur was maar de nieuwe newsserver is dikke rommel.
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Misschien hebben ze een "Due Now" factuur van Giganews gemist en zijn ze direct afgesloten :cop:
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

Heeft er iemand een suggestie voor een nieuwsgroep provider die lange retentie heeft voor een schappelijke prijs waar je met een overschrijving kan betalen (indien het niet meer goed moest komen met Dommel en giganews)
Gebruikersavatar
kakature
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2006, 19:12
Locatie: Menen

on4bam schreef:
Radix schreef:dxADSL home abo kost dus 27 €uro + (ongeveer) 8 €uro pay server = 35€uro hetgeen ik betaal bij dommel. Alleen spijtig dat het download limiet is beperkt tot 75GB (geen nachtsurfen :-( ).

Mss nog verder zoeken voor een betere ISP....

edit: is scarlet ook betere alternatief, daar hebben ze ADSL 20+ No Limit voor 20€uro? Werken de payserver ook goed, zijn er beperking ivm poorten ?


Ik heb nu DXadsl 20/1 (175GB) voor 32.5/maand en een payserver voor 30/jaar.

30 Euro per jaar? Welke is dat dan als ik vragen mag.
...
Croke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2007, 19:13
Locatie: Meerhout

freazy schreef:Heeft er iemand een suggestie voor een nieuwsgroep provider die lange retentie heeft voor een schappelijke prijs waar je met een overschrijving kan betalen (indien het niet meer goed moest komen met Dommel en giganews)


Ik ben ook al naar alternatieven aan het zoeken geweest en deze lijkt mij de beste.
200 dagen en een nacht account voor 52.50/jaar.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

kakature schreef:30 Euro per jaar? Welke is dat dan als ik vragen mag.


4usenet.nl

unlimited
6Mbit
03:00-17:00
Bye, Maurice
https://on4bam.com
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Croke schreef:
freazy schreef:Heeft er iemand een suggestie voor een nieuwsgroep provider die lange retentie heeft voor een schappelijke prijs waar je met een overschrijving kan betalen (indien het niet meer goed moest komen met Dommel en giganews)


Ik ben ook al naar alternatieven aan het zoeken geweest en deze lijkt mij de beste.
200 dagen en een nacht account voor 52.50/jaar.

??
http://www.xlned.com/
downloaden met 5 mbit / seconde
retentie oplopend naar 220 dagen!
=>€ 3,69/maand voor een jaar.

Daytime 4usenet 6Mbit:
1 Jaar* € 30,00
Een Daytime-account is actief van 03.00 uur 's nachts tot 17.00 uur 's avonds.
........
Ik zou nooit geld uitgeven aan een payserver.(& er is ook nog de ipv6 gratis newsserver)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”