tele2 12 mb

Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Hallo,

Ik ben momenteel Dommel klant. Gezien de steeds slechter wordende service en het feit dat ik naar een product op zoek ben dat onafhankelijk werkt (geen belgacom lijn) ben ik geinteresseerd geraakt in de pure adsl 12 mbit formule van Tele2.

Echter ik stel mezelf enkel vragen

- filtert Tele2 inkomende poorten, zo ja welke ?
- hoe zit het nu met de snelheidservaring. Ik lees regelmatig klachten.
- ik heb nu 100 gbyte/maand bij Dommel wat voor mij zo goed als unlimited is, ik download dan ook meestal niet meer dan 40 gbyte. Waarvoor staat unlimited bij Tele2?

thanks
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

1. Voor zover ik weet, filtert of blokkeert Tele2 geen poorten
2. -
3. unlimited is unlimited bij Tele2, maar ze schuilen zich wel nog achter een F.U.P., zonder excessief gedrag te vertonen, ga je hen niet horen.
Bij 100 GB ga je ze dus niet horen klagen.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

poort 80 is zowiezo geblokkeerd (acces van op afstand tot de modems bvb)
poort 443 is ook geblokkeerd (security reasons)

zijn er nog een paar, maar ken ze niet van buiten.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

320i schreef:poort 80 is zowiezo geblokkeerd (acces van op afstand tot de modems bvb)
poort 443 is ook geblokkeerd (security reasons)

zijn er nog een paar, maar ken ze niet van buiten.



Beste 320i,

waar kan ik deze lijst aanvragen of raadplegen ?

thx
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

ik dacht niet dat we hiervan een (online) te raadplegen lijst hadden / hebben.

Maar ik zie onder jou nickname staan dat je geen ADSL2 kunt hebben bij dommel, heb je al eens gechecked op de T2 website of je 12M kan bestellen op jou locatie?
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

320i schreef:ik dacht niet dat we hiervan een (online) te raadplegen lijst hadden / hebben.

Maar ik zie onder jou nickname staan dat je geen ADSL2 kunt hebben bij dommel, heb je al eens gechecked op de T2 website of je 12M kan bestellen op jou locatie?


ja ik kon redelijk ver gaan in de bestelling van 12 mbit, dus ik ga er idd wel van uit dat ik deze kan nemen. Zit wel op 3 km van de centrale, dus 12 mbit zal eerder 8 mbit worden vrees ik.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

fryelectro schreef:
320i schreef:ik dacht niet dat we hiervan een (online) te raadplegen lijst hadden / hebben.

Maar ik zie onder jou nickname staan dat je geen ADSL2 kunt hebben bij dommel, heb je al eens gechecked op de T2 website of je 12M kan bestellen op jou locatie?


ja ik kon redelijk ver gaan in de bestelling van 12 mbit, dus ik ga er idd wel van uit dat ik deze kan nemen. Zit wel op 3 km van de centrale, dus 12 mbit zal eerder 8 mbit worden vrees ik.


dan klopt dit niet meer? :

Woonplaats: 800 m van centrale, echter geen dommel adsl2 :(
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

320i schreef:
fryelectro schreef:
320i schreef:ik dacht niet dat we hiervan een (online) te raadplegen lijst hadden / hebben.

Maar ik zie onder jou nickname staan dat je geen ADSL2 kunt hebben bij dommel, heb je al eens gechecked op de T2 website of je 12M kan bestellen op jou locatie?


ja ik kon redelijk ver gaan in de bestelling van 12 mbit, dus ik ga er idd wel van uit dat ik deze kan nemen. Zit wel op 3 km van de centrale, dus 12 mbit zal eerder 8 mbit worden vrees ik.


dan klopt dit niet meer? :

Woonplaats: 800 m van centrale, echter geen dommel adsl2 :(


hehe idd ben net verhuisd naar Aartselaar waar ik dus verder zit :( (en waar dommel helemaal al niet gaat komen met hun adsl 2+)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

fryelectro schreef:
320i schreef:
dan klopt dit niet meer? :

Woonplaats: 800 m van centrale, echter geen dommel adsl2 :(


hehe idd ben net verhuisd naar Aartselaar waar ik dus verder zit :( (en waar dommel helemaal al niet gaat komen met hun adsl 2+)


Het lijkt mij overigens toch raar dat er in Aartselaar 12M zou kunnen, kan me niet herinneren dat daar Bruo materiaal aanwezig is van Tele2.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

320i schreef:Het lijkt mij overigens toch raar dat er in Aartselaar 12M zou kunnen, kan me niet herinneren dat daar Bruo materiaal aanwezig is van Tele2.


Mja, ik heb vernomen dat ik op de centrale in Boom ben aangesloten (03BOO0)... heeft deze BRUO ?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

fryelectro schreef:
320i schreef:Het lijkt mij overigens toch raar dat er in Aartselaar 12M zou kunnen, kan me niet herinneren dat daar Bruo materiaal aanwezig is van Tele2.


Mja, ik heb vernomen dat ik op de centrale in Boom ben aangesloten (03BOO0)... heeft deze BRUO ?


yips, die heeft dat inderdaad.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

320i schreef:yips, die heeft dat inderdaad.


Nice... kan je mij vertellen waar ik ergens een lijst van geblokkeerde poorten kan te weten komen ?

Weet je ook iets van de bezetting van die centrale/capaciteit?

Algemener, wat is een realistische sync bij 3 km op adsl2. Ik heb hier en daar al grafiekjes gezien en daar kwam ik op 8mbit uit...

thanks
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

fryelectro schreef:
320i schreef:yips, die heeft dat inderdaad.


Nice... kan je mij vertellen waar ik ergens een lijst van geblokkeerde poorten kan te weten komen ?

Weet je ook iets van de bezetting van die centrale/capaciteit?

Algemener, wat is een realistische sync bij 3 km op adsl2. Ik heb hier en daar al grafiekjes gezien en daar kwam ik op 8mbit uit...

thanks


Ik probeer te achterhalen welke poorten geblokkeerd zijn.
Maar ik beloof niets hé.

Bezetting heb ik niet direct een zicht op, maar gezien de grootorde van de gemeente Boom, moet dit wel voldoende zijn om een ADSL2 op te leveren die perfect kan werken.
Op 3km zit je al met een redelijke verzwakking en ik heb op zo'n afstand al mensen gezien die niet boven de 5Mb uit kunnen komen, maar ook mensen die nog perfecte sync houden op 12Mb.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

ok thanks 320i ! Ik ben in blijde verwachting ;)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Marcske
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 feb 2007, 21:01
Locatie: Peer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De website van Tele 2 zegt plots bij de allin formule ; 12 MB OVERAL BESCHIKBAAR.
Voor de liefhebbers zie :http://www.tele2.be/nl/allin/

Tot je het probeert aan te vragen , want dan krijg ik de melding dat het voor mij niet verkrijgbaar is ! :bang:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Wellicht kan 320i hier iets zinnigs over vertellen ?

Ofwel gaat T2 in op het 12mbps Broba aanbod (wat in praktijk, door de veel te strenge eisen van BGC voor velen van ons weer een sisser zou zijn EN verklaren waarom jij -en ik en mijn buur trouwens ook- niet in aanmerking komen), ofwel is dit een nieuwe lapsus. Maar nu staat het er echt wel nogal opzichtelijk om nog van een vergissing te spreken hé.

Ben benieuwd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dit zal inderdaad via Broba zijn. Alee mensen, ondertussen weten we toch al dat 12 Mbps in broba overal beschikbaar is, maar dat wil niet zeggen dat iedereen 12 Mbps krijgt. Dat is hetzelfde geval als bij ADSL, maar toen hoorde ik niemand die opmerking maken...

Trio internet is ook al 12 Mbps voor 59,90 EUR per maand.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

.... tot op heden was er voor zover ik het weet _niemand_ op iets anders als een 4mbps of 1.1mbps profiel op T2 Broba, enkel op Bruo en die info is me meermaals bevestigd geweest door mensen bij T2 zelf. Anders als -inderdaad- de meeste andere providers hield T2 die boot af. Make no mistake : dit zou wat T2 betreft wel degelijk een koerswijziging zijn, en tot op heden heeft T2 *nooit* openlijk geadverteerd dat er een 12mbps overal beschikbaar was : het 12mbps aanbod was altijd verbonden met de geografische beperking van aansluting op T2's eigen Bruo en het Trio abo is daar ook geen uitzondering op geweest, nietwaar 320i. :wink:
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

kaween schreef:.... tot op heden was er voor zover ik het weet _niemand_ op iets anders als een 4mbps of 1.1mbps profiel op T2 Broba, enkel op Bruo en die info is me meermaals bevestigd geweest door mensen bij T2 zelf. Anders als -inderdaad- de meeste andere providers hield T2 die boot af. Make no mistake : dit zou wat T2 betreft wel degelijk een koerswijziging zijn, en tot op heden heeft T2 *nooit* openlijk geadverteerd dat er een 12mbps overal beschikbaar was : het 12mbps aanbod was altijd verbonden met de geografische beperking van aansluting op T2's eigen Bruo en het Trio abo is daar ook geen uitzondering op geweest, nietwaar 320i. :wink:

Ja maar toch vanaf gisteren is het inderdaad online: 12MBPS op broba beschikbaar ;-)
Let wel, verder als 3km: no go.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

3 km ? Dacht dat BGC's regelgeving eerder rond de 2035 meter was of zo, en dat mede KPN/T2 hiertegen zwaar protest heeft aangetekend bij het Bipt ?

Nu, klinkt positief. Maar ik weet wel dat het script voor inschrijving blijkbaar niet volgt of allersinds geen online check doet, want een kleine test (telefoonnummer genomen van een woning binnen 500 meter van de centrale hier in Genk) bleef stoer aangeven dat 12mbps niet mogelijk was. Als ik op deze manier bij T2 kan blijven, is dat een mooie zaak. Denk jij waarschijnlijk anders over. :wink:

Kan je hier misschien iets meer over vertellen, of is het "bellen naar T2" en dan de kans hebben nog foute info te krijgen (zonder ironie en met onvermindert respect voor de mensen op de T2 helpdesk hé, maar je weet best dat ik hier geen onmogelijke dingen vertel) over hoe je dit als bestaande klant te weten kan komen ?
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

320i schreef:Ja maar toch vanaf gisteren is het inderdaad online: 12MBPS op broba beschikbaar ;-)
Let wel, verder als 3km: no go.

Hmmm, klopt dit wel? Ik woon nl op minder dan 3 km van de centrale en krijg toch als antwoord dat 12 MBPS NIET beschikbaar is op mijn adres... :x
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

gebeld of via de site ?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

de promo-prijs werd nog niet aangepast op: http://www.tele2.be/productcheck/yourre ... f=MTU0NzMy (site nadat je uw telefoonnummer ingegeven hebt op de home-page)
+
activeringskost van 25 euri en modem is niet meer gratis
Laatst gewijzigd door Dfrog op 03 mar 2009, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

ofwel zijn er in Genk meerdere centrales ofwel zit de centrale in Genk niet daar waar ik dacht.

In ieder geval : geen 12mbps mogelijk, afstand volgens attenuation waarde 2,4 km en dat lijkt me vrij juist. Adressen die dichter bij de plaats liggen waar ik van denk dat dit de centrale is, krijgen 12mbps, verderaf 1mbps, dus het zal wel correct zijn.

Derhalve : indien de check op T2 site geen 12mbps aangeeft, val je buiten de BGC deployment curve en die ligt niet op 3, maar op ongeveer 2 km, daar ben ik redelijk zeker van als ik de docs van het Bipt doorlees. Jammer voor mij, maar ik ben blij voor alle anderen en ik kan enkel hopen dat het aanvechten van de huidige deployment curve van BGC zoden aan de dijk brengt na een tijd.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Hoe zitten de voorwaarden voor de huidige klanten juist in elkaar?

Ik kan als huidige AllIn-klant kiezen om de internetsnelheid aan te passen naar 12MB. Dit tegen een maandelijks abbo van €39,90. Het contract wordt hiermee met een jaar verlengd.

Op deze moment heb ik de promo van 4MB tegen €29,90 (dus 10 euro korting).

Is de nieuwe maandelijkse prijs (€39,90) voor de resterende looptijd van mijn huidige promo of voor een nieuw volledig jaar??

Als dit het laatste zou zijn, is het best (terug) interessant (tov Telenet-shake) :beerchug:
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

kaween schreef:gebeld of via de site ?

Via de site. Ik had gisteren gebeld en werd vrij onbeschoft naar de site verwezen... Ze hebben zelfs niet eens gecheckt via de klantendienst :roll:
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

What the hell, ik heb m'n aanvraag maar gedaan :twisted:

TELE2 All In - Internet
Aanvraag goed ontvangen

U vroeg ons op 03/03/2009 om uw surfsnelheid te veranderen van 4 MB naar 12 MB. Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen.

Wanneer treedt de nieuwe snelheid in?

Binnen twee tot drie weken geniet u volop van uw nieuwe snelheid. Wilt u weten hoever het met uw aanvraag staat? Kijk dan regelmatig op deze pagina’s. Hier volgen we uw aanvraag op de voet.

Bevestiging

TELE2 stuurt u een dubbele bevestiging van uw aanvraag:

* via mail naar uw TELE2-mailbox
* per brief naar uw thuisadres.

Als de nieuwe snelheid effectief is doorgevoerd, krijgt u nog een bevestiging per mail.

Wij regelen alles

U hoeft zich alvast geen zorgen te maken. Wij regelen alles. U kunt het internet blijven gebruiken zoals voorheen. Uw mailadres, gebruikersnaam, wachtwoord, instellingen ... alles blijft behouden.

Andere mening?

Verandert u na uw aanvraag van gedacht? Geen probleem. Tot negen werkdagen na uw aanvraag kunt u hier uw wijziging kosteloos annuleren.

Is uw aanvraag al in verwerking? Dan is annuleren niet mogelijk. U kunt wel via Mijn TELE2 opnieuw van snelheid veranderen eens uw nieuwe snelheid geactiveerd is.


damn, geduld is een schone deugd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

damn, geduld is een schone deugd


Jij gemene mens. :wink: Maar ik ben blij voor je. Ik ben waarschijnlijk niet deugdzaam genoeg. :cry:

is het best (terug) interessant (tov Telenet-shake)


tov 75€ per maand aan Telenet is alles interssant.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Rke schreef:
kaween schreef:gebeld of via de site ?

Via de site. Ik had gisteren gebeld en werd vrij onbeschoft naar de site verwezen... Ze hebben zelfs niet eens gecheckt via de klantendienst :roll:


Ze dachten misschien dat ze mij aan de lijn hadden. :P
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Hey guys, bedankt dat jullie hier laten weten dat mensen met 2.4 km afstand etc dit niet kunnen bestellen. Ik ga dit even nagaan en van zodra ik meer weet, kom ik uiteraard weer terug hé :-)
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

kaween schreef:ofwel zijn er in Genk meerdere centrales ofwel zit de centrale in Genk niet daar waar ik dacht.

In ieder geval : geen 12mbps mogelijk, afstand volgens attenuation waarde 2,4 km en dat lijkt me vrij juist. Adressen die dichter bij de plaats liggen waar ik van denk dat dit de centrale is, krijgen 12mbps, verderaf 1mbps, dus het zal wel correct zijn.

Derhalve : indien de check op T2 site geen 12mbps aangeeft, val je buiten de BGC deployment curve en die ligt niet op 3, maar op ongeveer 2 km, daar ben ik redelijk zeker van als ik de docs van het Bipt doorlees. Jammer voor mij, maar ik ben blij voor alle anderen en ik kan enkel hopen dat het aanvechten van de huidige deployment curve van BGC zoden aan de dijk brengt na een tijd.

Kaween, jou afstand is geen 2.4 maar 3.2km hé.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Rke schreef:
320i schreef:Ja maar toch vanaf gisteren is het inderdaad online: 12MBPS op broba beschikbaar ;-)
Let wel, verder als 3km: no go.

Hmmm, klopt dit wel? Ik woon nl op minder dan 3 km van de centrale en krijg toch als antwoord dat 12 MBPS NIET beschikbaar is op mijn adres... :x

Rke, ik heb jou afstand gechecked via Belgacom: 3.5km.
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

320i schreef:
Rke schreef:
320i schreef:Ja maar toch vanaf gisteren is het inderdaad online: 12MBPS op broba beschikbaar ;-)
Let wel, verder als 3km: no go.

Hmmm, klopt dit wel? Ik woon nl op minder dan 3 km van de centrale en krijg toch als antwoord dat 12 MBPS NIET beschikbaar is op mijn adres... :x

Rke, ik heb jou afstand gechecked via Belgacom: 3.5km.
Ik heb altijd doorgekregen van Belgacom dat ik tussen 2 à 2,5 km van de centrale woon...
Dit is trouwens ook wat ik in het begin van Tele2 heb doorgekregen! Kan het zijn dat iemand na verloop van tijd van centrale wordt gewisseld?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Eerst en vooral, dank aan 320i voor de inzet. Wat ik hieronder verder ook post, het doet geen afbreuk aan de man's gedrevenheid en het verdient ons aller respect.

@320i : mijn attenuation waarden tonen nogthans 2.4 tot max 2.5 km. (34dB ? -> ruwweg 2.5 km) Lijkt me stug dat mijn lijn _dermate goed_ zou zijn dat ik dan bijna een volle km verder zou liggen als mijn att. waarde aangeeft. En ook in mijn geval heeft BGC me altijd aangegeven dat mijn afstand rond de 2.5 zat.

Volgens de info die mij voorligt (en jouw ook, openlijk Bipt doc) ligt de deploymentcurve bij BGC voor 12mbps bij 1350 meter (of zo). Alles daarboven krijgt 9mbps. Alles boven 2035meter krijgt niks. Da's Broba ADSL2 zoals deze op dit moment wordt toegepast en onder vuur ligt bij het Bipt.

Quote : "alternatieve operatoren vinden de door Belgacom vastgelegde maximale bitrates veel te laag. Voor
een 12Mb profile is er geen oplevering toegelaten voor klanten die zich meer dan 1346m van de
centrale bevinden en in geval van repair wordt deze onterecht lage lengte verder verlaagd tot 385m." (uit Bipt Ontwerpbesluit Broba Adsl2, 11 feb 2009)

Op welke wijze T2 VANDAAG al 12mbps op 3km zou kunnen aanbieden via Broba is me dan compleet onduidelijk en het staat ook dwars op de discussie die op dit moment loopt tussen ondermeer KPN en BGC. Ik wil hier echt geen wiseass spelen, en jij hebt zonder enige twijfel veel meer info over de zaak als ik, maar wat je hier vertelt komt gewoon niet overeen met de documenten die publiek beschikbaar zijn. Ook al helemaal niet omdat KPN's eigen tegenargumenten aangeven dat zij in Nederland voor 12mbps ook NIET boven de 2.5 Km uitkomen (wat nog altijd bijna dubbel zo ver is als hier in België). Je begrijpt dan ook wel dat ik toch wel een paar vraagtekens bij deze uitspraken van Tele2 moet plaatsen.

Bovendien geeft BGC ook in mijn geval aan dat, moest ik daarvoor interesse hebben, ik bij hun een 2-kanaals aansluiting voor BGC-TV kan krijgen. Toegeven, dat zou een soort VDSL2 kunnen zijn, maar in onze buurt is er nog niks van buizen gelegd of fiber geblazen om dit mogelijk te maken.
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

En bij Dommel wordt ook bevestigd dat het maximaal 2,5 km zou zijn...
Bij hun kan ik trouwens wel 12 Mb krijgen... Snap het toch allemaal niet goed wat Tele2 komt vertellen hoor!
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

@Kaween: per km afstand 10 à 15db attenuation. Dus je ligt mooi op lijn. Ivm de afstand, de website gebruikt 3km, ik persoonlijk raad het boven 2km ook niet aan hoor!
@Rke: ik kan enkel info geven die ik via de officiële tool van Belgacom krijg - die notabene op hun website draait, dus rechtstreeks de info uit hun database haalt. Als het dan fout is, dan kan dit op een humane fout wijzen, maar dit is het enige waar wij ons op kunnen baseren - en waar in theorie elke andere provider zich maar op kan baseren.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

PS Kaween en Rke, indien jullie switch willen naar 12Mb kunnen jullie mij altijd pb sturen hé! Dan kijk ik wat ik voor jullie individuele cases kan doen!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hartelijk dank voor het aanbod. Ik bestudeer mijn alternatieven op dit moment, maar het is heel goed mogelijk dat ik je zal aanspreken op dat aanbod per PB (zonder enige garantie van jouw natuurlijk, da's vanzelfsprekend). ééns te meer toon je je door je persoonlijk engagement één van de redenen waarom ik liever _niet_ weg ga bij T2.
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Waarom bied men geen 6MB of 9MB aan voor de mensen die te ver van de centrale wonen? Daar hoor ik ook bij.
meltens
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 dec 2007, 19:19

@320i: kan jij voor mij ook zorgen dat ik een 12mb abbonement krijg?

op de site staat dat het op dit moment niet mogenlijk is, hoewel ik onder de 3 km zit:s


mvg
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”