ook ik heb eergisteren Dommel opgezegd

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Motorcycle Boy
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59

eens zien hoelang alles bij mij duurt. 8)

FritzBox heb ik eergisteren mooi aangetekend verzonden.
NetConnect Lite loopt na twee jaar af eind januari 2009. Die heb ik gisteren per mail opgezegd. Ze hebben al gereageerd met te zeggen dat ze geen opzegmails meer aanvaarden. Ik heb al gemaild dat dit volgens mijn contractvoorwaarden perfect mogelijk is. :-D

In andere topics heb ik al gelezen dat dit allemaal nogal lang kan aanslepen. Ben dus reuze benieuwd hoelang het bij mij gaat duren. 8)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Motorcycle Boy schreef:Ik heb al gemaild dat dit volgens mijn contractvoorwaarden perfect mogelijk is. :-D


Hou er wel rekening mee dat ze hun voorwaarden ondertussen veranderd kunnen hebben. Ik kan het niet nakijken want hun voorwaarden zijn niet publiekelijk opvraagbaar. Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en aangetekend opzeggen. Dan hebben ze geen kromme poot om op te staan. Met Dommel zou ik geen onnodige risico's nemen. We weten waartoe ze in staat zijn.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

offtopic maglor wat heb jij een lelijke avatar :lol:
FCB !
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Maglor schreef:Hou er wel rekening mee dat ze hun voorwaarden ondertussen veranderd kunnen hebben. Ik kan het niet nakijken want hun voorwaarden zijn niet publiekelijk opvraagbaar.

het contract op hun website is nog steeds niet gewijzigd, is dat niet geldig?

http://www.dommel.com/nl/contracten/contract.pdf (paragraaf 13.3)

maar ik ga akkoord, het is wel veiliger om aangetekend op te zeggen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

brooklyn schreef:offtopic maglor wat heb jij een lelijke avatar :lol:
FCB !


Tja, smaken verschillen. Gelukkig heb ik goede smaak. :wink:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

xenne schreef:
Maglor schreef:Hou er wel rekening mee dat ze hun voorwaarden ondertussen veranderd kunnen hebben. Ik kan het niet nakijken want hun voorwaarden zijn niet publiekelijk opvraagbaar.

het contract op hun website is nog steeds niet gewijzigd, is dat niet geldig?

http://www.dommel.com/nl/contracten/contract.pdf (paragraaf 13.3)

maar ik ga akkoord, het is wel veiliger om aangetekend op te zeggen



Ik heb net hetzelfde gedaan. Opzeg via mail, antwoord terug dat dit aangetekend moet. Ik heb hen geatwoord dat mijn contract zegt e-mail en dat het ook zo op hun site staat. Domiciliering is reeds stopgezet. Wat mij betreft zaak gesloten. Vermits er ook al mensen zeggen dat ze hun aangetekende zending teruggekregen hebben omdat ze niet afgehaald werd vraag ik mij af waarom Dommel er zou op staan om aangetekend op te zeggen.

Nu, ik zou de bovenstaande link hier niet geplaatst hebben. Waarschijnlijk weten ze zelf niet dat die voorwaarden er nog staan. :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Is er eigenlijk ergens een link vanop hun site naar dit document? Ik kan het nergens vinden alleszins.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Maglor schreef:Is er eigenlijk ergens een link vanop hun site naar dit document? Ik kan het nergens vinden alleszins.


Bij de FAQ >> presales >> voorbeeldcontract
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Het eerste contract dat je tekent blijft geldig tot iedere vernieuwing van je abonnement.
Bij dommel is iedere vernieuwing standaard per jaar.

Dus het contract dat je tekende op bvb 01/01/2005 is geldig t.e.m. 31/12/2005. Op 01/01/2006 word het abonnement stilzwijgend verlengd en is het nieuw contract dat bvb online staat geldig en is het contract dat je tekende op 01/01/2005 vervallen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Als iets verlengt wordt is dat wel aan de voorwaarden waar je voor tekende.
Indien ze dan toch iets aanpassen moeten ze dit via een brief laten weten.
Ze hebben dus geen been om op te staan als ze dat zeggen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

malinwa001 schreef:Als iets verlengt wordt is dat wel aan de voorwaarden waar je voor tekende.
Indien ze dan toch iets aanpassen moeten ze dit via een brief laten weten.
Ze hebben dus geen been om op te staan als ze dat zeggen


In het contract staat dat ze wijzigingen op hun website bekend maken en/of via e-mail. Het probleem is dat ze niet consequent zijn. bij de FAQ "hoe opzeggen" staat aangetekend, bij het voorbeeldcontract staat e-mail. Nu goed, het zal mij benieuwen wat er na het einde van mijn opzegmaand gaat gebeuren :twisted:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Amai, sturen ze tegenwoordig al mails terug? Da is iets nieuw. Ik heb op de mijne nog altijd geen antwoord gekregen en da is al meer als een maand geleden zenne.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

metal schreef:Amai, sturen ze tegenwoordig al mails terug? Da is iets nieuw. Ik heb op de mijne nog altijd geen antwoord gekregen en da is al meer als een maand geleden zenne.


Het hangt er wat van af. Voor zo ver ik zelf ondervonden (en lees van anderen) blijven tickets waarin problemen gemeld worden nogal lang liggen. Bij een opzegmail krijg je snel antwoord. Ook als je op een ticket na een lange tijd en na verschillende nietzeggende antwoorden van hen je kordater opstelt en dreigt "verder te gaan" krijg je snel antwoord (in mijn geval door het ticket zonder gevolg te sluiten EN te locken).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zeg aangetekend op!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Goztow schreef:Zeg aangetekend op!


Waarom niet gewoon de contractvoorwaarden volgen? Of dienen contracten tegenwoordig nergens meer voor?

Contract zegt: opzeg via e-mail, website dommel zegt opzeg via e-mail. Ze kunnen afkomen met aangetekende zending op roze papier met groene viltstift wat mij betreft, ik volg het contract. Als zij de puntjes op de i willen, dan ik ook.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Altijd aangetekend opzeggen, dan hebben ze geen poot voor op te staan...

Mail is een onbetrouwbaar medium, dus ze kunnen perfect zeggen dat ze iets nooit ontvangen hebben.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

on4bam schreef:
Goztow schreef:Zeg aangetekend op!


Waarom niet gewoon de contractvoorwaarden volgen? Of dienen contracten tegenwoordig nergens meer voor?

Contract zegt: opzeg via e-mail, website dommel zegt opzeg via e-mail. Ze kunnen afkomen met aangetekende zending op roze papier met groene viltstift wat mij betreft, ik volg het contract. Als zij de puntjes op de i willen, dan ik ook.


die voorwaarden zijn veranderd, er staat nu nog enkel aangetekend schrijven


maar zelfs met een aangetekend schrijven blijven ze rekeningen sturen... gewoon negeren en niet meer betalen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

_rEuTeL_ schreef:die voorwaarden zijn veranderd, er staat nu nog enkel aangetekend schrijven


Dezelfde voorwaarden (opzeg door email) staan nog steeds op hun site. Link staat in deze thread ik ga hem niet meer copy/pasten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Waarom zo moeilijk doen als het met een aangetekend schrijven zo uit de voeten is? Voor 5 EUR beschik je over een bewijs dat juridische waarde heeft, zelfs als die ongeopend terugkomt - maar pruts die dan niet open!! . En geen tijd om naar het postkantoor te gaan, dan kan je dat zelfs vanachter je computer via http://www.mycertipost.be

Zo simpel kan dat zijn, aan jou de keuze!
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

manu schreef:Waarom zo moeilijk doen als het met een aangetekend schrijven zo uit de voeten is? Voor 5 EUR beschik je over een bewijs dat juridische waarde heeft, zelfs als die ongeopend terugkomt - maar pruts die dan niet open!! . En geen tijd om naar het postkantoor te gaan, dan kan je dat zelfs vanachter je computer via http://www.mycertipost.be

Zo simpel kan dat zijn, aan jou de keuze!

Inderdaad, ik snap het eigenlijk niet goed.
Langs de ene kant begrijp ik wel dat je "uit principe" handelt, indien de voorwaarden niet veranderd zijn zoals hier en daar gesuggereerd.
Maar... rekening houdend met alle berichten die hier de laatste maanden zijn verschenen snap ik niet goed waarom je jezelf geheid in de problemen gaat brengen. Je voelt vanop km's afstand dat je facturen zullen blijven doorlopen. Bovendien, als hun algemene voorwaarden ivm opzegging effectief zo gewijzigd zijn dat opzegging alleen nog via aangetekend schrijven geldig is heb je nog niks te zeggen en ga je die facturen nog moeten betalen ook.

Allee, ieder doet zijn goesting maar persoonlijk zeg ik tegenwoordig alles aangetekend op... geen discussies, geen onduidelijkheid, geen miserie.
Motorcycle Boy
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2008, 11:59

ho,

maar vorige week is mijn aangetekende ook vertrokken hoor. Maar 'k wou toch ook eens per mail proberen. Maar omdat ik geen zin had in een overen'tweergetwist per mail heb ik maar aangetekend verzonden. Efkes terug primitief gedrag vertonen zoals het zoeken van proper printpapier, beleefd briefke tippen, dan schoon afdrukken, properkes opvouwen, ergens een antieke vergeelde enveloppe opsnorren, briefke erin meppen, met wat snot toeplakken, spuug gebruiken om die postzegel van Boudewijn van 17 Francks erop te smossen en dan met m'n GPS opzoek gaan naar een rode brievenbus. Waarvan er in onze straat gelukkig bij bijna elk huis staan. Jeweetwel, ook de facteur smijt er de post in. Ahja, en dan vergeet ik nog bijna te melden dat ik die brief en de enveloppe ook getekend heb natuurlijk. 8) :banana:
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Motorcycle Boy schreef:ho,

maar vorige week is mijn aangetekende ook vertrokken hoor. Maar 'k wou toch ook eens per mail proberen. Maar omdat ik geen zin had in een overen'tweergetwist per mail heb ik maar aangetekend verzonden. Efkes terug primitief gedrag vertonen zoals het zoeken van proper printpapier, beleefd briefke tippen, dan schoon afdrukken, properkes opvouwen, ergens een antieke vergeelde enveloppe opsnorren, briefke erin meppen, met wat snot toeplakken, spuug gebruiken om die postzegel van Boudewijn van 17 Francks erop te smossen en dan met m'n GPS opzoek gaan naar een rode brievenbus. Waarvan er in onze straat gelukkig bij bijna elk huis staan. Jeweetwel, ook de facteur smijt er de post in. Ahja, en dan vergeet ik nog bijna te melden dat ik die brief en de enveloppe ook getekend heb natuurlijk. 8) :banana:


Ben je nu serieus?

Anders moet ik je teleurstellen. Een aangetekende zending wil niet zeggen dat je eventjes handtekening moet zetten... Die rode brievenbus zal niet veel goed gedaan hebben, maar soit.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Hoe snel duurt de opzeg bij Dommel,?
Stel ik stuur vandaag mijn aangetekende brief,dit ivm het aanvragen van een nieuwe isp.En moet ik een opzegdatum vermelden in de brief?
Live life to the Max
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

regeri schreef:Hoe snel duurt de opzeg bij Dommel,?
Stel ik stuur vandaag mijn aangetekende brief,dit ivm het aanvragen van een nieuwe isp.En moet ik een opzegdatum vermelden in de brief?


ze zijn wakker en volgens mij terug goed bemand op de financieele dienst van dommel dus oppassen met je opzegdatum en je 30 dagen vooropzeg en je jarcontract dat je aangaat , meer kan ik je niet aanraden

hier hebben we een early termination fee van 177 € terwijl het dommel zelf eigenlijk 7 maand geleden was dat grof in fout is gegaan maarja

nog maar eens een aangetekende brief maken ter betwisting :bang:
The eternal and true pessimist :D
Stefan-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 maa 2004, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 8 keer

Als je een opzegging doet kan je dit het beste doen via gewone brief en per aangetekende zending. Dit omdat men makkelijk een aangetekende zending kunnen weigeren.
Vermeld wel op de voorpagina dat de brief per gewone post en per aangetekende verzonden is. Zo kan men niet zeggen dat men niets had ontvangen.
Internet = EDPNet VDSL (50/10)
Telefonie = EDPNet - WeePee
TV = TVV APP - Disney+
Mobile = Orange
Netwerk = Ubiquiti
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Stefan- schreef:Als je een opzegging doet kan je dit het beste doen via gewone brief en per aangetekende zending. Dit omdat men makkelijk een aangetekende zending kunnen weigeren.
Vermeld wel op de voorpagina dat de brief per gewone post en per aangetekende verzonden is. Zo kan men niet zeggen dat men niets had ontvangen.


Een gewone brief heeft in dit geval absoluut geen enkele waarde. Trouwens, Dommel kan perfect beweren dat ze een brief niet gekregen hebben, probeer jij maar eens het tegendeel te bewijzen ;-)
Aangetekend opzeggen is één van de weinige mogelijkheden die je een spoor geven. Als Dommel vertikt van de aangetekende zendingen op te halen is dat hun verantwoordelijkheid. Jij hebt de bewijzen (als je het papiertje van de post bijhoudt tenminste) in handen als het ooit voor de rechtbank mocht komen.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Mijn brief is klaar en ga ik maandag posten, :-D vandaag geen tijd helaas :-(
Stefan-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 maa 2004, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 8 keer

Uzzi : Ik spreek niet van enkel alleen per gewone brief maar van gewone brief en vergezeld van een aangetekende zending. Als zij de aangetekende zending weigeren hebben zij de brief toch nog gekregen en jij hebt een bewijs dat jij die brief aangetekende is verzonden. En dit is gewoon een tip dat ik van mijn advocaat heb gekregen.
Internet = EDPNet VDSL (50/10)
Telefonie = EDPNet - WeePee
TV = TVV APP - Disney+
Mobile = Orange
Netwerk = Ubiquiti
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Stefan- schreef:Uzzi : Ik spreek niet van enkel alleen per gewone brief maar van gewone brief en vergezeld van een aangetekende zending. Als zij de aangetekende zending weigeren hebben zij de brief toch nog gekregen en jij hebt een bewijs dat jij die brief aangetekende is verzonden. En dit is gewoon een tip dat ik van mijn advocaat heb gekregen.


Bedankt voor deze tip , ga de mijne de maandag proberen te verzenden aangetekend en gewone zending.
2 januari 2009 ben ik 6 maand klant als homeconnector en de telefoon heeft nog niet goed gewerkt . Op 30 december komt telenet in huis ;-)


Wat ik wel eens zou willen zien is een opgestelde brief door een advocaat als je je contract verbreekt binnen de de eerste 12 maand omdat de provider het contract niet na komt .
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Wat ik wilde zeggen is dat de gewone brief absoluut geen waarde heeft in zo'n geval. Of je nu alleen een aangetekende brief stuurt of een aangetekende brief + een gewone brief maakt absoluut geen verschil. Het enigste wat waarde heeft is de aangetekende brief. Als Dommel weigert om de aangetekende brief in ontvangst te nemen, dan is dat hun probleem. Jij hebt al het nodige gedaan. Als het ooit voor een rechtbank zou komen, dan heeft enkel de aangetekende zending bewijskracht.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Uzzi schreef:Wat ik wilde zeggen is dat de gewone brief absoluut geen waarde heeft in zo'n geval. Of je nu alleen een aangetekende brief stuurt of een aangetekende brief + een gewone brief maakt absoluut geen verschil. Het enigste wat waarde heeft is de aangetekende brief. Als Dommel weigert om de aangetekende brief in ontvangst te nemen, dan is dat hun probleem. Jij hebt al het nodige gedaan. Als het ooit voor een rechtbank zou komen, dan heeft enkel de aangetekende zending bewijskracht.



Jaja versta je duidelijk en zeker geen slechte raad !
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Misschien een domme bemerking. Maar ik zie niet in waarom hier een topic aan gewijd moet worden. Voorlopig laat ik hem open, maar indien iedereen hier topic's aanmaakt over dat hij een provider opgezegd heeft is de meerwaarde voor de community 0 en zullen we ook geen nieuwe members meer aantrekken. The chose is yours.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

gr4vity schreef:Misschien een domme bemerking. Maar ik zie niet in waarom hier een topic aan gewijd moet worden.


Omdat er soms problemen zijn met opzeggen zeker.
Het contract (zoals het mijne) zegt opzeg via mail. De reply van dommel is "opzeg moet aangetekend". Dit terwijl op hun website ook nog steeds "via mail" staat. Ik begrijp je standpunt echter wel gezien je "verleden" :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Het is hier al herhaaldelijk aan bod gekomen: ZEG AANGETEKEND OP! Dat is juridisch de enige correcte manier ... toch als je het niet doet als Motorcycle Boy. :roll:
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Motorcycle Boy heeft 14 dagen na datum ook nog altijd geen bevestiging :nono:


ADSL20 is buiten >>> ADSL NO LIMIT 20mbps aan € 19.95/maand is binnen
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Niet moeilijk hé, een aangetekende brief moet je niet in een brievenbus steken maar dat gaat via het loket van je postkantoor of online via certipost.
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

Ik heb gekozen voor de lange maar meeste vertrouwde manier (denk ik).
Ik heb namelijk de ombudsman telefonie in geschakeld, daar gaat zoals ik al zei veel tijd overheen maar volgens hun ervaring haal je hier het beste resultaat mee.
Als ze binnen 4 maanden niet reageren op verschijdene berichten van de ombudsman dan word je onherroepelijk in je gelijk gesteld, en kan je hun (dommel) verantwoordelijk stellen voor alle schade die je tijdens hun abonnament hebt gelede.
Die schade is voor mij behoorlijk omdat ik sinds 06-08-08 al mijn telefoontjes via mijn nederlandse GSM heb gedaan.
Ook is dit goedkoper dan zelf een advocaat te raadplegen.
Ze hebben nu 3 maanden niks van zich laten weten, en zoals de mevrouw bij de ombudsman zei zullen ze dat ook niet doen.
"Dommel reageert immers nooit op brieven/e-mails".
puur uit luiheid denk ik.
Ook denk ik als je het via de Ombudsman doet komen ze sneller in een kwaad dachlicht, en zo word het probleem bij dommel meteen bij de bron aangepakt, en niet pas als je alles hebt getekend.

My 2 cents
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Toch triest om dit allemaal te horen !
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Binnen een week of 2 vliegen ze ook hier buiten. Mijn aanvraag voor een Belgacom VDSL PRO Compact is goedgekeurd, nu enkel nog wachten op de installatie datum. Nooit gedacht dat ik naar Belgacom zou gaan :-)

Het is idd een feit, als je een provider ( of andere diensten ) opzegt, dat je dient een aangetekende brief te gebruiken. Tot op heden, heb ik nog maar één maal een aangetekende brief teruggekregen, en dat was mijn ex-werk ( en daar wou men de aangetekende brieven niet meer ophalen want aangetekende brief = problemen = betalen ;-) ). Een algemene tip, als een firma geen aangetekende brieven ophaalt, doe geen zaken meer met zo een firma, want veel kans dat men in financiële problemen zit, en dan zal men aangetekende brieven negeren ( een aangetekende brief blijft maximaal 6 weken liggen op het postkantoor ).

Het enigste "probleem" is dat een maand of 2 geleden, er nog een mislukte adsl2 upgrade geweest is. Normaal verwacht je een snelheid van 9mbits/12Mbits als men de upgrade goedkeurt ( ik zit op de rand van de 9Mbits op afstand ). In praktijk kreeg ik 3.5Mbits ( at best! ), en de half dozijn tickets voor een technieker langs te sturen, 0 responce op geen enkel mail. Leuk. Maar die upgrade kan Dommel weeral proberen aan te grijpen als reden voor contract verlenging ( ondanks dat er geen enkel contract ondertekening / voorwaarde was, en de reclame niet overeen kwam met het geleverde product ). We zullen zien of ze daarover lastig gaan doen. Ik heb hier ook al een klein dossier als ze lastig doen voor de ombudsdienst. ;-)

Maar, je moet goed opletten. De raad van niet te betalen, is FOUTIEF! Het is best mogelijk dat je geen factuur / deurwaarder / incassobureau krijgt nu, maar het kan zijn dat ze voor het vervallen van de jaar ( een factuur kan men maximaal innen op een jaar ), dat je toch zoiets op je nek krijgt. Ik heb dit al gezien met Scarlet ( Toen ze nog Planet Internet waren, en juist overgenomen werden door Scarlet, is de service naar beneden gegaan. Toen vertrokken. ). Een jaar later kreeg ik een factuur van Scarlet??? Wat bleek, ze hadden ergens nog iets teruggevonden dat niet betaald was ( was infeiten hun fout, hadden geen factuur gestuurd voor een aanpassing ). Maar ja, op dat moment heb je weinig om je been stijf te houden.

Zodus, opletten met de veronderstelling, dat je "veilig" bent omdat ze nog geen inning doen nu. Het kan ook als bijvoorbeeld Dommel overgenomen wordt, dat de nieuwe eigenaars eens schoon schip maken, en alle "wanbetalers" gaan aanpakken. Zodus altijd opletten met zoiets.
seppevs
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 nov 2006, 09:21
Locatie: Mortsel

Ik heb op 2 oktober 2008 via mail opgezegd. Kort daarop kreeg ik antwoord dat ik aangetekend moest opzeggen.
Daarop zei ik dat in het contract dat ik heb getekend stond dat het via mail mocht, en dat, aangezien ze op mijn mail antwoorde, blijkt dat ze mijn opzegging goed ontvangen hebben.

3 weken later (dus 1 week voor m'n opzeg) krijg ik opnieuw een mail dat ik aangetekend moet opzeggen. Ik maak hen uiteraard duidelijk dat ik 3 weken daarvoor al had opgezegd via mail, wat in hun contract staat. Ik zeg hen ook nog dat ze mij nooit op de hoogte hebben gebracht van een contractwijziging waarin staat dat er niet meer via mail opgezegd kan worden. En dat dit overeenkomt met contractbreuk en ik dus het recht heb om onmiddelijk op te zeggen ..

Nog een maand later krijg ik plots in m'n mail facturen. Weeral antwoord ik daarop dat ik al lang heb opgezegd en meld ik hen dat ze dringend hun administratie op orde moeten brengen. Alweer krijg ik te horen dat ik aangetekend moet opzeggen.
Voor de laatste keer antwoord ik dat ik al lang heb opgezegd, en dat ik mijn advocaat op de hoogte zal brengen.

Nog 2 weken later krijg ik de volgende mail:
Geachte,

uw pakketten staan beëindigd en ik zie ook geen openstaande facturen meer staan.

bij deze lijkt mij uw opzegging dan ook afgewerkt.

met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service


Maw: je kan via mail opzeggen, maar ze doen heel heel moeilijk.
Gewoon niet betalen in ieder geval, want vanaf de moment dat ze zeggen dat je enkel aangetekend kan opzeggen plegen ze contractbreuk. Maar als je al deze last niet wil: aangetekend opzeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”