Na 4m lijdensweg & foutmelding 'uw overname nog niet voltooid" kon ik eindelijk inloggen op de homelink software (ook laatste update gedaan).
Eindelijk kan ik mailadressen/domein/... aanmaken.
Mijn telefoonnr van ex-Telenet staat dus bij "telefonie", als ik m'n telefoon aansteek hoor ik het wachttoon geluid, ik kan een nummer bellen, maar altijd bezettoon!!! is al 2 dagen later nu. Ook als ik met gsm naar nr bel klink het bezet.
Dommel zou me een brief sturen als m'n telefoonnr actief is, niets ontvangen en zelf ontdekt dat de overname van het nr toch gelukt is.
De gegevens van de telefonie zouden automatisch in de modem geconfigureerd worden, maar wanneer of reeds gebeurt en niet werkend weet ik ook niet.
Op de 192.168.2.1 GIgasetpagina staat bij Phone 1 & 2 "telefoonnr" en dan beiden een sip-nr ernaast, dus denk dat instellingen reeds ontvangen zijn.
Ipv dat sip nr kun je ook "vaste lijn" selecteren, maar dan hoor je geen kiestoon meer maar echo's.
De telefonie van Dommel, werkt die zoals Telenet Freephone dat je niets meer moet instellen, of moet je VOIPBuster of X-Lite ofzo installeren om te kunnen bellen met homeconnect ?
Zal binnenkort Dommel bellen (met tegenzin) moest iemand hetzelfde hebben meegemaakt met de bezettoon en een snellere oplossing weten?
Ook is het nu m'n 3e gratis maand, al eens gebeld voor iets anders en vroeg of de 3e maand automatisch gratis verrekend werd en of dit al in hun systeem was ingevoerd, jep alles ok, tot vorige week weer proforme €49,95, wat een bende eikels!
Dank op voorhand moest iemand een oplossing voor de bezettoon weten, het forum helpt je sneller, jullie zijn eigenlijk de klantendienst & friends
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Thanks!
Testerx