Probleem met Homelink

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
m1nus
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2008, 17:01

Hallo,

Ik heb een Home Box gisteren gekocht en ik heb een probleemtje om de contract te maken.
Ik heb homelink geprobeerd met Vista en Xp maar dat werkt nooit.

.Net framework is updated naar het laatste versie --> 3.5 SP1.

Hierbij de printscreen:

Afbeelding

Dank bij voorbaat.

Michel.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Heb je de laatste software versie gedownload van de Dommel website?
Want de versie op de CD werkt praktisch niet...

http://www.dommel.com/setup.zip

Meer info:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=20224

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
m1nus
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2008, 17:01

Ja ik heb deze software gedownload en nooit deze op de CD-ROM.

Ik heb al veel paginas op uw link gelezen maar ik zie m'n probleem niet...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

De bestandjes "hdf.dat" en "hds.dat" onder C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink verwijderen en opnieuw proberen...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Welkom in de Dommel club, ook wel gekend als de club van het niet functioneren. Veel courage met het aan de praat krijgen en reserveer alvast maar veel tijd om dit forum te lezen en bijdragen te leveren van een product waar je niet mee kan bellen of gebeld worden of waar het onmogelijk is om de hulpdiensten te contacteren of van voortdurende aanrekeningen van facturen of .... een oneindige lijst. Alvast van harte gefeliciteerd met uw aankoop :beerchug:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Zambo schreef:Welkom in de Dommel club, ook wel gekend als de club van het niet functioneren. Veel courage met het aan de praat krijgen en reserveer alvast maar veel tijd om dit forum te lezen en bijdragen te leveren van een product waar je niet mee kan bellen of gebeld worden of waar het onmogelijk is om de hulpdiensten te contacteren of van voortdurende aanrekeningen van facturen of .... een oneindige lijst. Alvast van harte gefeliciteerd met uw aankoop :beerchug:
Aan Zambo, houd je bullshit voor jezelf, a.u.b. Niemand heeft een boodschap aan jouw sarcasme.
We zijn hier op dit forum om elkaar te helpen. Niet om elkaar te beschampen.

Anders gezegd: "Lever een constructieve bijdrage (t.a.v. de topic starter) of rot op !"

Als je kritiek op Dommel hebt (geen enkel probleem). Maar uit dit dan in één thread (of je eigen thread).
En zit niet in ieder topic te zeuren. Want dat is Dommel bashing en daar erger ik me dood aan!

Hopend op uw goede wil, dank ik u.

P.S. Als je eens in discussie wilt gaan over de pro en contra's van Dommel. Geen probleem. Ik wil die discussie gerust met je aangaan. Maar niet hier, please (dat hoort hier niet). We hebben overigens een tijdje geleden zo een draadje gehad. Maar die is ondertussen op de achtergrond verdwenen...
Laatst gewijzigd door Gent32m 01 dec 2008, 12:11, in totaal 4 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Aan m1nus, hoe komt het dat jouw foutmelding in het frans is ? Zit jij met een geldige windows versie ?
Of heb je een andere taal-instelling. Mijn frans is namelijk niet zo goed :wink:

P.S. Heb je de installatie als eens op een andere pc geprobeerd ? Ik zelf kreeg de installatie op mijn nieuwe HTPC niet aan de praat (Gigabyte moederbord). Maar wel op mijn 1 jaar oudere PC (Asus moederbord). Heeft je vriendin een laptop ofzo, waarop je het eens kunt proberen ? Of leen de pc eens van een vriend. Neem hem mee naar huis en probeer het daarop eens.

Als het niet aan de pc ligt, is het een software installatie probleem. Echter, aangezien je de laatste versie hebt gedownload. Alsook die dat files al eens hebt weggelaten, denk ik niet dat dat hier the case is...

Keep us posted!

Groetjes.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Zeer simpel.

De automatische zelf-updater werkt alleen als de toepassing als administrator wordt uitgevoerd. Dus rechtermuisknop en kies die optie.

Dit moet alleen maar om de update toe te passen, daarna kan je hem weer normaal draaien.
:3
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Zambo, on-topic blijven a.u.b.
aquanaga
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:49

Collega van mij had ook zulke problemen met fouten zoals ArgumentsOutOfBounds. Het was omdat zijn straat niet de database stond. Als het echt niet lukt dan bel je ze beter. Hij is nu ook verder in het activeringsproces

Nog een tip als de activatiecode per brief hebt gekregen.
Bij mij weigerde de Homelink software ook dienst. Het was iets van unable to connect to server.
Ik weet nu wel beter (het probleem is een SSH-sessie met de router die de software niet openkrijgt). Andere fouten die ik bij de tweede optie kreeg waren ArgumentsOutOfBounds. Ik had de laatste versie van de homelink nog gedownload (ergens vorige week). Ik had het opgelost door te kiezen voor de derde optie: "ik heb geactiveerd via de telefoon". Dan kan je diezelfde code ingegeven tesamen met je emailadres en gekozen wachtwoord. Dit werkte daarna ook prima.
En inderdaad het wissen van die twee bestanden in de installatie-map. Heeft bij mij het probleem opgelost. Het is te zeggen ik kreeg die 3 opties voorgeschoteld :-D
Afbeelding
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb er ooit een thread van aangemaakt, je moet maar eens zoeken om te zien hoe ik het opgelost heb want ik ben het zelf al vergeten. :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”