Overname
-
- Plus Member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik ben eens benieuwd hoe lang het zal duren dat in het menu van de site http://www.scarlet.be de link "Hoe kan je je vrijmaken van Belgacom" zal staan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik vraag mij vooral af wat er met de ADSL providers zal gebeuren die het Scarlet netwerk gebruiken.Als Mobistar dit netwerk koopt (Mobistar heeft intresse) en alleen voor dig. TV gaat gebruiken,dan staan deze goede en vooruitstrevende providers wel op straat.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Daar is over nagedacht...fluppie schreef:Ik vraag mij vooral af wat er met de ADSL providers zal gebeuren die het Scarlet netwerk gebruiken.Als Mobistar dit netwerk koopt (Mobistar heeft intresse) en alleen voor dig. TV gaat gebruiken,dan staan deze goede en vooruitstrevende providers wel op straat.
Ofwel gaan ze mee naar Belgacom, ofwel verkoopt Mobistar zoals Scarlet gedaan heeft.
zie ook de kleine lettertjes onderaan de main-page
Ik vermoed dat ik een van die klanten zal zijn, Tele2 Allin zou het alternatief zijn..
Andere scarletters die ook gaan overstappen; naar welke isp zouden jullie overstappen?
Scarlet klanten kunnen de komende 3 maanden dus kostenloos overschakelen naar een andere ISP.. Correct me if i'm wrongScarlet zal geen enkele contractuele schadevergoeding eisen waarop zij recht zou hebben uit hoofde van een voortijdige beëindiging door haar klanten van overeenkomsten inzake de levering van Scarlet ADSL 6 Light, Scarlet ADSL 20 of Scarlet One, voor zover de betrokken klanten binnen een termijn van 3 maanden ingaand op 28 november 2008 tot en met 27 februari 2009 en in overeenstemming met de geldende contractuele bepalingen de betrokken overeenkomsten beëindigen, en op voorwaarde dat de klanten een opzegtermijn van 30 dagen na de eerstvolgende facturatiedatum respecteren, zoals voorzien in de Scarlet algemene voorwaarden van verkoop. Deze verbintenis doet geen afbreuk aan het recht van de betrokken klanten op terugbetaling van eventuele waarborgsommen (waar toepasselijk, en in overeenstemming met de geldende afspraken) en evenmin aan het recht van Scarlet op betaling, door de betrokken klanten, van alle contractueel verschuldigde sommen andere dan de schadevergoeding voor beëindiging waarvan sprake hierboven.
Ik vermoed dat ik een van die klanten zal zijn, Tele2 Allin zou het alternatief zijn..
Andere scarletters die ook gaan overstappen; naar welke isp zouden jullie overstappen?
-
- Plus Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
De ScarletOne formule, zoals ze nu bestaat, bevalt mij, dus zie ik momenteel geen reden om over te stappen binnen de drie maanden. Volgens de overnameafspraken mag Belgacom de eerste drie jaar de voorwaarden en abonnementen van de bestaande Scarletgebruikers niet wijzigen, dus normaal zit ik voor drie jaar safe.
Mocht Belgacom ooit de voorwaarden wijzigen (prijs, snelheid, volume), dan is dit een contractaanpassing van hun kant en op dat moment kan je sowiso zonder kosten weg, dat staat los van de overname, is bij elk contract het geval. Dus, zolang er niks verandert, zal ik ook Scarlet blijven. In het andere geval is momenteel Tele2 Allin inderdaad de optie, maar wie kan voorspellen wat er tussen nu en een paar jaar allemaal niet zal veranderen.
Mocht Belgacom ooit de voorwaarden wijzigen (prijs, snelheid, volume), dan is dit een contractaanpassing van hun kant en op dat moment kan je sowiso zonder kosten weg, dat staat los van de overname, is bij elk contract het geval. Dus, zolang er niks verandert, zal ik ook Scarlet blijven. In het andere geval is momenteel Tele2 Allin inderdaad de optie, maar wie kan voorspellen wat er tussen nu en een paar jaar allemaal niet zal veranderen.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Het kan de volgende 3 jaar enkel positief zijn voor de klanten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Ze mogen de grote slogan "Hoe kan u zich vrijmaken van Belgacom?" wel eens van de scarlet site halen. Is wel redelijk sarcastisch op dit moment...
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Eigenlijk zou elke Scarletter dan eens goed moeten nadenken of ze niet beter weggaan:
* Heeft mijn overstap, weg van Belgacom, in het verleden voor meer concurrentie gezorgd?
* Zorgde die concurrentie voor betere voorwaarden?
* Leg ik mij erbij neer dat die dure provider waar ik eerst bij weg wou, mijn huidige provider met betere voorwaarden uit de markt koopt en alzo terug voor minder concurrentie zorgt? Is minder concurrentie iets waar ik baat bij zal hebben?
Nah, het is zoals met politiekers, we krijgen wat we verdienen.
Ik verwacht wel spoedig een BelgacomTV-kloon via Scarlet.
* Heeft mijn overstap, weg van Belgacom, in het verleden voor meer concurrentie gezorgd?
* Zorgde die concurrentie voor betere voorwaarden?
* Leg ik mij erbij neer dat die dure provider waar ik eerst bij weg wou, mijn huidige provider met betere voorwaarden uit de markt koopt en alzo terug voor minder concurrentie zorgt? Is minder concurrentie iets waar ik baat bij zal hebben?
Nah, het is zoals met politiekers, we krijgen wat we verdienen.
Ik verwacht wel spoedig een BelgacomTV-kloon via Scarlet.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
* Ja, scarlet was zonder meer de enige alternatieve speler met aanzienlijk marktaandeel (180.000 klanten zonder resellers).
* Ja, Scarlet was de eerste die telefonie en internet in één pakket aanbood (scarlet one) aan lage prijs zonder verplicht vaste lijn abonnement van ongeveer 17 euro bij de concurrentie. Ook andere isps deden voordelen door hun wholesalelijnen.
* Ik overweeg het wel maar naar waar kan je naartoe voor hetzelfde geld 39 euro voor internet en telefoon:
- telefoon werkt perfect
- is het echt de moeite om over te stappen, voor 2-3 euro in de maand goedkoper uit te zijn, moet ik toch nog eens nadenken.
* Ja, Scarlet was de eerste die telefonie en internet in één pakket aanbood (scarlet one) aan lage prijs zonder verplicht vaste lijn abonnement van ongeveer 17 euro bij de concurrentie. Ook andere isps deden voordelen door hun wholesalelijnen.
* Ik overweeg het wel maar naar waar kan je naartoe voor hetzelfde geld 39 euro voor internet en telefoon:
- telefoon werkt perfect
- is het echt de moeite om over te stappen, voor 2-3 euro in de maand goedkoper uit te zijn, moet ik toch nog eens nadenken.
Laatst gewijzigd door Block 30 nov 2008, 13:13, in totaal 1 gewijzigd.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Genoeg alternatieven, je neemt te klassieke: Telenet. Je neemt de alternatieven: Tele2. Je neemt de uitzonderlijke: betamax en van die toestanden en combineert dat met DX-adsl.Block schreef:* Ja, scarlet was zonder meer de enige alternatieve speler met aanzienlijk marktaandeel (180.000 klanten zonder resellers).
* Ja, Scarlet was de eerste die telefonie en internet in één pakket aanbood (scarlet one) aan lage prijs zonder verplicht vaste lijn abonnement van ongeveer 17 euro bij de concurrentie. Ook andere isps deden voordelen door hun wholesalelijnen.
* Ik overweeg het wel maar naar waar kan je naartoe voor hetzelfde geld 39 euro voor internet en telefoon
-
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Wel, ik betaal nu momenteel 25 euro gedurende 1 jaar voor mijn Scarlet ADSL20 abonnement. Toch lekker goedkoop, niet? Weliswaar op dit ogenblik met een maximumsnelheid van 6 Mbps, die ik op de meeste momenten van de dag dan ook nog zonder problemen haal!
Waarom zou ik dan zagen. Ik had ook liever gezien dat mijn downloadsnelheid iets hoger lag, (van 6 naar 12 en liefst 20) maar dat zullen we dan wel afwachten. Waarschijnlijk zal alles nu met de overname door Belgacom wel iets sneller veranderen. (Hopelijk)
En zo niet: dan veranderen we toch gewoon van provider! De pap wordt ons in de mond gegeven. Zij zijn aan zet, ik voorlopig niet...
Waarom zou ik dan zagen. Ik had ook liever gezien dat mijn downloadsnelheid iets hoger lag, (van 6 naar 12 en liefst 20) maar dat zullen we dan wel afwachten. Waarschijnlijk zal alles nu met de overname door Belgacom wel iets sneller veranderen. (Hopelijk)
En zo niet: dan veranderen we toch gewoon van provider! De pap wordt ons in de mond gegeven. Zij zijn aan zet, ik voorlopig niet...
Laatst gewijzigd door skipper 05 dec 2008, 09:08, in totaal 1 gewijzigd.
is belgacom nu verplicht om de voorwaarden en prijzen die scarlet heeft, deze 3 jaar te behouden en "niet" te wijzigen?
ik heb scarket one als internet, 6 maanden aan +-25 euro, daarna aan het gewone tarief (damn nu is het 12 maanden aan 25 euro )...nu weet ik niet, of mijn contract 12 maanden duurt of langer, iemand een idee?
ik heb scarket one als internet, 6 maanden aan +-25 euro, daarna aan het gewone tarief (damn nu is het 12 maanden aan 25 euro )...nu weet ik niet, of mijn contract 12 maanden duurt of langer, iemand een idee?
Voor de One is het 15 maanden. Ze mogen trouwens wel wijzigingen doen, maar geen nadelige. Dus alleen goedkoper of betere voorwaardenLogic schreef:is belgacom nu verplicht om de voorwaarden en prijzen die scarlet heeft, deze 3 jaar te behouden en "niet" te wijzigen?
ik heb scarket one als internet, 6 maanden aan +-25 euro, daarna aan het gewone tarief (damn nu is het 12 maanden aan 25 euro )...nu weet ik niet, of mijn contract 12 maanden duurt of langer, iemand een idee?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Het contract op de one abbo's is zowiezo 15 maanden. Maar omdat Belgacom Scarlet overneemt kan u nu al weg (ik geloof dat u twee maanden de tijd heeft,maar ben niet 100% zeker).Als u echter content bent van het produkt,kunt u het best blijven,want Belgacom mag in drie jaar geen wijzigingen doorvoeren aan de Scarlet abbo's,die nadelig zijn voor de klant.Logic schreef:is belgacom nu verplicht om de voorwaarden en prijzen die scarlet heeft, deze 3 jaar te behouden en "niet" te wijzigen?
ik heb scarket one als internet, 6 maanden aan +-25 euro, daarna aan het gewone tarief (damn nu is het 12 maanden aan 25 euro )...nu weet ik niet, of mijn contract 12 maanden duurt of langer, iemand een idee?
Als u vertrekt moet je je haasten,dit mag nu,maar de keuze op internet plus vaste tel. abbo's is redelijk beperkt.
U heeft dan de keuze tussen Tele2, Telenet, Dommel. Natuurlijk moet u dan alle rompslomp terug overdoen.(vooral als u uw telefoon nr wilt behouden)
Dus: als u tevreden bent,blijft u het best,want u zit dan voor drie jaar aan dezelfde prijs.(en messchien zal Belgacom extra's doen om zoveel mogelijk Scarlet klanten te behouden).
Ook een snelheidsverhoging komt heel wat dichterbij dan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik heb vrijdag nog eens per e-mail de vraag aangaande een snelheidsverhoging doorgestuurd aan Scarlet. Nu bijna direkt antwoord gekregen.
Aangezien ik al meer dan twee jaar klant ben bij Scarlet moet ik dus opnieuw een contract tekenen voor een jaar.Dan zullen ze onderzoeken of ik voor een snelheidsverhoging in aanmerking kom.Indien dit niet zo is,zal ik nog steeds kunnen genieten van een snelheid van 6mbps.
Aangezien ik geen enkele zekerheid heb,dat ik effectief een hogere snelheid zal kunnen krijgen,wacht ik voorlopig verder af.
Aangezien ik al meer dan twee jaar klant ben bij Scarlet moet ik dus opnieuw een contract tekenen voor een jaar.Dan zullen ze onderzoeken of ik voor een snelheidsverhoging in aanmerking kom.Indien dit niet zo is,zal ik nog steeds kunnen genieten van een snelheid van 6mbps.
Aangezien ik geen enkele zekerheid heb,dat ik effectief een hogere snelheid zal kunnen krijgen,wacht ik voorlopig verder af.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Worden nieuwe klanten nu op het belgacom netwerk of het scarlet netwerk aangesloten? En worden de klanten op het scarlet netwerk in de toekomst dan op het belgacom netwerk overgeplaatst?
-
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Zou ik ook wel eens willen weten. Buiten een (kleine) mededeling op de Scarlet website i.v.m. de opstapvoorwaarden, indien men van provider zou willen verwanderen, vind ik dat er voorlopig maar weinig gecommuniceerd wordt tussen enerzijds Belgacom en Scarlet, en anderzijds de bestaande Scarlet klanten. (Misschien iets voor de mensen van TIK?)Avenger 2.0 schreef:Worden nieuwe klanten nu op het belgacom netwerk of het scarlet netwerk aangesloten? En worden de klanten op het scarlet netwerk in de toekomst dan op het belgacom netwerk overgeplaatst?
Hopelijk krijgen we hierover in het kort een duidelijk statement, zodat voor iedereen de onduidelijkheid die er momenteel heerst snel verdwijnt!
Dat zeiden ze mij ook ja. Ik moest dan zelfs eerst mijn huidige abbo afzeggen en dan een nieuw aangaan. Waardoor ik dan waarschijnlijk een hele tijd niets zal hebben. De omzet van One 6 naar One 20 kan volgens hun momenteel niet gedaan worden. Ik vind het gewoon belachelijk. Dat zou toch perfect moeten mogelijk zijn? Misschien dat enkel de telefoon een tijd niet werkt of zo.fluppie schreef:Ik heb vrijdag nog eens per e-mail de vraag aangaande een snelheidsverhoging doorgestuurd aan Scarlet. Nu bijna direkt antwoord gekregen.
Aangezien ik al meer dan twee jaar klant ben bij Scarlet moet ik dus opnieuw een contract tekenen voor een jaar.Dan zullen ze onderzoeken of ik voor een snelheidsverhoging in aanmerking kom.Indien dit niet zo is,zal ik nog steeds kunnen genieten van een snelheid van 6mbps.
Aangezien ik geen enkele zekerheid heb,dat ik effectief een hogere snelheid zal kunnen krijgen,wacht ik voorlopig verder af.
Ik hoop dat dit door de overname binnenkort wel zal kunnen, want als jarenlange klant vind ik het niet kunnen dat ik zo'n upgrade niet kan krijgen terwijl adsl2+ in mijn straat (kan ik zien bij dxadsl) beschikbaar is.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Jarenlange klanten worden over het algemeen achterop gesteld . Kijk maar naar alle promoties: die gelden in 90 % van de gevallen enkel voor nieuwe klanten, terwijl de jarenlange klant mag blijven de volle pot betalen tenzij hij dreigt om op te stappen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Zeer terechte opmerking van Goztow,maar ik moet er wel bijzeggen dat het niet alleen bij Scarlet het geval is,ik geloof dat het bij alle providers hetzelde liedje is.Ik heb nog nooit een reklame gezien (of een e-mail gekregen) waar bestaande klanten,die meer dan 15 maanden bij dezelfde provider zijn,extra voordelen krijgen,als ze een nieuw contract tekenen.
Het is eigenlijk wel bizar,want klanten die langer blijven zijn meestal tevreden,een kleine 'inspanning' en je bind de klant zo weer voor 12 of 15 maanden vast,en anders kunnen ze binnen de maand weg.
Men legt zich (tot nu toe)volledig toe op nieuwe klanten,het zou niet slecht zijn dat er een formule mocht bestaan om bestaande klanten (die al 12 of 15 maanden klant zijn) een persoonlijke e-mail te sturen met een extra voordeel,indien ze weer intekenen op 12 of 15 maanden.Bovendien voelt u zich dan als klant beter behandeld (persoonlijke e-mail, een mooi extraatje,vriendelijke behandeling)
Messchien een gat in de markt?????
Het is eigenlijk wel bizar,want klanten die langer blijven zijn meestal tevreden,een kleine 'inspanning' en je bind de klant zo weer voor 12 of 15 maanden vast,en anders kunnen ze binnen de maand weg.
Men legt zich (tot nu toe)volledig toe op nieuwe klanten,het zou niet slecht zijn dat er een formule mocht bestaan om bestaande klanten (die al 12 of 15 maanden klant zijn) een persoonlijke e-mail te sturen met een extra voordeel,indien ze weer intekenen op 12 of 15 maanden.Bovendien voelt u zich dan als klant beter behandeld (persoonlijke e-mail, een mooi extraatje,vriendelijke behandeling)
Messchien een gat in de markt?????
-
- Plus Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Toen ik nog klant was bij Belgacom kreeg ik om de haverklap verkopers aan de lijn die mij steeds weer nieuwe voorstellen deden om voordelig mijn abonnement te verlengen, aan te passen, en ga zo maar door. Er ging geen week meer door dat ik zulke telemarketeers moest verzoeken mij met rust te laten, zo hoeft het voor mij ook niet.fluppie schreef:het zou niet slecht zijn dat er een formule mocht bestaan om bestaande klanten (die al 12 of 15 maanden klant zijn) een persoonlijke e-mail te sturen met een extra voordeel,indien ze weer intekenen op 12 of 15 maanden.Bovendien voelt u zich dan als klant beter behandeld (persoonlijke e-mail, een mooi extraatje,vriendelijke behandeling)
Wat niet betekent dat er helemaal geen communicatie mag zijn, zoals bij Scarlet gebeurt. Een kleine vermelding op de website, noem ik nu niet bepaald "duidelijke communicatie met de klanten" zoals in de overnamevoorwaarden vermeld was. Ik voel mij niet verplicht om regelmatig de Scarlet-website te bezoeken, dus bij een wijziging of voorwaarde enkel aangekondigd op de website beschouw ik die als onbestaande.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Mja, kmoet zeggen dat BGC soms wel zoiets "probeert". Zo kreeg ik voor 6 maanden mijn decodeer gratis als ik terug intekende op BGC TV + wat gratis on demand voor die 6 maanden. En voor de telefoon: éénmalig 6 € korting als je voor een jaar intekende. Gelukkig niet gedaan: kort erna kwam er een iTalk promotie voor 10 € per maand, gedurende één jaar.
Ik was dit trouwens te weten gekomen via e-services, dus niet lastig gevallen.
In de tijd bij Proximus abo was het wel de gewoonte dat ik bij afloop van het jaar een telefoontje kreeg met 3 maanden gratis bij één jaar verlenging.
Maar tegenover de megakortingen (vb. 20,09 € voor BGC TV & Internet ipv 50 €) dien ieuwek lanten krijgen, valt dit toch wel in het niet.
Ik was dit trouwens te weten gekomen via e-services, dus niet lastig gevallen.
In de tijd bij Proximus abo was het wel de gewoonte dat ik bij afloop van het jaar een telefoontje kreeg met 3 maanden gratis bij één jaar verlenging.
Maar tegenover de megakortingen (vb. 20,09 € voor BGC TV & Internet ipv 50 €) dien ieuwek lanten krijgen, valt dit toch wel in het niet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik had het hier wel steeds over hetzelde abbo he,(steeds over het One abbo van Scarlet,kostprijs een goede 50€ per maand)geen ander (of duurder) variant.
Als bedrijf mogen ze toch al blij zijn als de klant zich nog eens wil binden voor een 12/15 maanden ?(voor hetzelfde abbo wel te verstaan)
Als bedrijf mogen ze toch al blij zijn als de klant zich nog eens wil binden voor een 12/15 maanden ?(voor hetzelfde abbo wel te verstaan)
mijn ouders zijn nu nog bij skynet. +-42€/maand
hun abonnement duurt nog een maand of 4 a 5.
daarna zou ik ze naar scarlet willen sturen.
probleem is dat ik niet weet wat de tarieven zullen zijn over 4 a 5 maand voor een scarlet abo? (duurder dan +-36€)?
en dat er nu nog een promotie aan de gang is 1 maand gratis en 11 maand aan +-25 euro.
wat zou ik moeten doen?
hun abonnement duurt nog een maand of 4 a 5.
daarna zou ik ze naar scarlet willen sturen.
probleem is dat ik niet weet wat de tarieven zullen zijn over 4 a 5 maand voor een scarlet abo? (duurder dan +-36€)?
en dat er nu nog een promotie aan de gang is 1 maand gratis en 11 maand aan +-25 euro.
wat zou ik moeten doen?
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
U voorlopig geen zorgen maken en nog een 2à3 maanden wachten. Ondertussen vraag je aan Belgacom of en welke vervaldag je hebt.Logic schreef:mijn ouders zijn nu nog bij skynet. +-42€/maand
hun abonnement duurt nog een maand of 4 a 5.
daarna zou ik ze naar scarlet willen sturen.
probleem is dat ik niet weet wat de tarieven zullen zijn over 4 a 5 maand voor een scarlet abo? (duurder dan +-36€)?
en dat er nu nog een promotie aan de gang is 1 maand gratis en 11 maand aan +-25 euro.
wat zou ik moeten doen?
Heb is een mailtje gestruurd naar Scarlet in verband met een eventuele snelheids upgrade nu ze overgenomen zijn door Belgacom en dit kreeg ik terug van hun:
Er gaan echter geen aanpassingen gebeuren administratief of technisch. Scarlet blijft als een individueele maatschappij bestaan.
Het is zo dat het signiaal niet kan versterkt worden. De afstand van installatie plaats en de centrale is te groot om uw
snelheid ook te verhogen.
Dus nu weet ik wat me te doen staat en een andere provider zoeken waar ze me wel meer snelheid kunnen geven. Maar welke
Er gaan echter geen aanpassingen gebeuren administratief of technisch. Scarlet blijft als een individueele maatschappij bestaan.
Het is zo dat het signiaal niet kan versterkt worden. De afstand van installatie plaats en de centrale is te groot om uw
snelheid ook te verhogen.
Dus nu weet ik wat me te doen staat en een andere provider zoeken waar ze me wel meer snelheid kunnen geven. Maar welke
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Inderdaad,als u te ver van de centrale woont om een deftige snelheid te halen,is Telenet het enige alternatief (u heeft pech). Het valt te bezien nu hoeveel internet volume u nodig heeft per maand,maak een goede keuze in uw shake!!! besef dat het bijkopen van volume packs nog altijd een van de meest winstgevende bezigheden is van Telenet.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
de minst winstgevende bezigheden, akkoord, ze winnen er veel op voor wat het maar is, maar laten we zeggen, 20.000 klanten die 1 GB bijbestellen is maar 20010 EUR dat ze eruit halen, er zijn meer winstgevende dingen dan volumeblokken.fluppie schreef:Inderdaad,als u te ver van de centrale woont om een deftige snelheid te halen,is Telenet het enige alternatief (u heeft pech). Het valt te bezien nu hoeveel internet volume u nodig heeft per maand,maak een goede keuze in uw shake!!! besef dat het bijkopen van volume packs nog altijd een van de meest winstgevende bezigheden is van Telenet.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Sinds de Shakes zijn de limieten bij Telenet best realistisch voor het overgrote deel van de klanten... de uitzonderingen die er nu nog zijn zullen dus zeker geen massale inkomsten veroorzaken.fluppie schreef:besef dat het bijkopen van volume packs nog altijd een van de meest winstgevende bezigheden is van Telenet.
Dat snap ik eerlijk gezegd niet zo goed. Is het zo niet dat Belgacom het netwerk van Scarlet moest verkopen ? Dan gaan ze toch moeten die klanten migreren naar het Belgacom netwerk?Chewie schreef: Er gaan echter geen aanpassingen gebeuren administratief of technisch. Scarlet blijft als een individueele maatschappij bestaan.
Dat weerhoud mij een beetje om de overstap te wagen. Dit gehucht staat weliswaar op de lijst van 20 NO LIMIT maar ik kan mij niet voorstellen dat scarlet hier ADSL2+ centrales heeft geplaatst en ik op 6Mb zal belanden. Zeker als ik de toestand zag enkele maanden terug hoeveel scarlet ADSL2+ centrales ze algemeen hebben in West Vlaanderen (geloof 2 postcodes ofzo) De dekking van het Belgacom netwerk op dat vlak is hier een heel pak beter ook al is het "slechts" maximum 12Mb.
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Scarlet kan boekhoudkundig het netwerk van Belgacom huren. Vestzak-broekzak operatie.Silence schreef:Dat snap ik eerlijk gezegd niet zo goed. Is het zo niet dat Belgacom het netwerk van Scarlet moest verkopen ? Dan gaan ze toch moeten die klanten migreren naar het Belgacom netwerk?Chewie schreef: Er gaan echter geen aanpassingen gebeuren administratief of technisch. Scarlet blijft als een individueele maatschappij bestaan.