De Amerikaanse internetgebruikers ,,bezondigen'' zich volgens een nieuwe studie al veel minder aan het illegaal downloaden van muziek via het Internet. Het studiebureau Pew hield in november en december een enquête bij 1.358 surfers, waaruit bleek dat ,,slechts'' 14 procent onder hen beweerde muziek te downloaden via muziekruildiensten als Kazaa. Bij een gelijkaardige enquête in het voorjaar van 2003 liet nog 29 procent zich positief uit over dergelijke netwerken.
Bron: De Standaard
Amerikaanse muziekdownloaders zijn bang
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Post bij het nieuws geplaatst.
Laat de Amerikanen elkaar maar vervolgen. Zo lang ze hier niet te veel in de soep komen roeren kan het nog zo geen kwaad. Er staat in het artikel wel dat de resultaten kritisch bekeken moeten worden. Want stel nu, als jij hoort van al die rechtzaken dat er aangespannen worden en er vraagt iemand of je illegaal download, dan ben je toch geneigd je van de domme te houden en dus neen te zeggen. Dus het cijfer zal wel wat hoger liggen.
Waar ik niet mee akkoord ben en wat er ook in staat is dat mensen niet wisten dat ze illegaal aan het downloaden waren. Allez, komaan, voor niks gaat de zon op he. Je hoeft geen genie te zijn om dit zelf uit te vinden/er achter te komen. Tiens... hier kan ik zomaar CD's vinden van mijn favoriete artiest en anders moet ik er voor betalen. Mja, die artiest werkt graag gratis, vriendelijke mens... Beetje gezond verstand kan nooit kwaad.
Cheers
Laat de Amerikanen elkaar maar vervolgen. Zo lang ze hier niet te veel in de soep komen roeren kan het nog zo geen kwaad. Er staat in het artikel wel dat de resultaten kritisch bekeken moeten worden. Want stel nu, als jij hoort van al die rechtzaken dat er aangespannen worden en er vraagt iemand of je illegaal download, dan ben je toch geneigd je van de domme te houden en dus neen te zeggen. Dus het cijfer zal wel wat hoger liggen.
Waar ik niet mee akkoord ben en wat er ook in staat is dat mensen niet wisten dat ze illegaal aan het downloaden waren. Allez, komaan, voor niks gaat de zon op he. Je hoeft geen genie te zijn om dit zelf uit te vinden/er achter te komen. Tiens... hier kan ik zomaar CD's vinden van mijn favoriete artiest en anders moet ik er voor betalen. Mja, die artiest werkt graag gratis, vriendelijke mens... Beetje gezond verstand kan nooit kwaad.
Cheers
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat was een telefonisch onderzoek, en ik twijfel er sterk aan of dat mensen geneigd zijn te antwoorden "Ja, ik download via Kazaa" als een enqueteur je belt ...
Nog een bron: Onderzoek: downloaden neemt af door rechtszaken RIAA (Tweakers)
Publicatie PEW: Pew Internet & American Life Project
Nog een bron: Onderzoek: downloaden neemt af door rechtszaken RIAA (Tweakers)
Publicatie PEW: Pew Internet & American Life Project