Mobistar geïnteresseerd in Scarlet-netwerk

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

[url=http://www.itprofessional.be/news.cfm?id=94557&mxp=197]itprofessional
[/url]
Infrastructuur niet nodig om televisie aan te bieden

Mobistar is mogelijk kandidaat om het glasvezelnetwerk van Scarlet te kopen. Toch heeft het bedrijf het netwerk niet nodig, mocht het op eigen houtje televisie willen aanbieden.

“In principe is er interesse,” zegt Mobistars Chief Strategy Manager Olivier Ysewijn, “Maar die kunnen we pas bevestigen na een verdere analyse.” Het is momenteel dus nog iets te vroeg om van een bod te spreken. Bovendien is de vraagprijs van Belgacom nog helemaal niet bekend.

Niet nodig voor televisie
Een logische redenering kan zijn dat Mobistar interesse heeft om via dat netwerk zelf televisie via het vaste net aan te bieden. Dat is echter niet nodig. “Ik denk dat we vandaag over voldoende infrastructuur beschikken,” zegt Ysewijn, “Er zijn overigens nog andere manieren om televisie aan te bieden via een vast netwerk.”

Mobistar is vooral bekend als mobiele operator, maar beschikt wel degelijk over een eigen infrastructuur. Het bedrijf heeft een nationale backbone met vijf regionale ringen. Via Bruo bereikt het de helft van de bevolking. Daarbij huurt Mobistar wel de lijnen van Belgacom, maar plaatst het wel zelf de nodige Dslam’s (aanknooppunten voor ADSL-lijnen).

Strategische keuze
“De vraag die we ons vandaag stellen, is: Moet Mobistar televisie aanbieden?,” gaat Ysewijn verder, “Door de regulatie is de winstmarge in mobiele telefonie wat afgeremd, maar met televisie kan dat anders zijn. We zien ook dat er een stuk van de markt redeneert vanuit familiestandpunt waarbij er een sterke vraag is naar triple en quadruple play.” Mobistar denkt dus aan televisie, maar enkel als dat een kans is om verder te groeien.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Moet je het echt overal posten? Ik denk dat er al meer dan genoeg posts bestaan waarin Mobistar aantoont dat het interesse heeft ;)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

Lord Utopia schreef:Moet je het echt overal posten? Ik denk dat er al meer dan genoeg posts bestaan waarin Mobistar aantoont dat het interesse heeft ;)
ben je daar weer onnozelaar? lees ook eens in mijn thread van BT (belgian telecom)....

mijn andere post (moet je overal posten) staat dat het interesse heeft in Telenet:
"Mogelijk praten Mobistar en Telenet ook over wat de tweede op tv-vlak kan betekenen voor de eerste. Op dit moment sluit Scheen niets uit: 'We kunnen zelf iets doen of iets (een aanbod van een andere partij, red.) verkopen.' "

Staat Telenet gelijk met Scarlet? NEE, is het antwoord, dus dit is NIEUWS...man wat een ambetanterik ben jij toch. je leest zelfs niet, gewoon inhoudsloze kritiek geven.
Ik ga hier toch ook eens de webmaster inlichten over uw inhoudloze posts en vooral dat je op de man speelt en niet op de bal.

Kunt ge weer beginnen zagen dat ik reseller van BT ben

ge staat voor lul gewoon...BT (reseller mobistar) kon ONMOGELIJK digitale televisie aanbieden, scarlet kon het niet...

ewel, nu wordt ge met de neus op de feiten gedrukt....

Hoe ga je je nu er weer uitlullen? en speel op de bal, niet op de man....
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Ik versta dat art. niet goed. Het is toch de bedoeling dat het Scarlet netwerk verkocht word voor internet??
Belgacom is verplicht om het Scarlet netwerk te verkopen,om zodoende een derde partij de kans te geven meer aanwezig te zijn in het Belgisch internet gebeuren??
Mocht Belgacom het Scarlet netwerk dus verkopen aan Mobistar,die het uitsluitend gebruikt om digitale TV te geven,dan valt er toch een netwerk weg?? en wat dan met alle ADSL providers die dit netwerk ook gebruiken??
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer
Provider

Volgens mij hoopt men dat er hierdoor een derde grote ISP op de markt komt. Ik denk dat BGC echter vrij is om te verkopen aan wie ze willen. En die mag dat netwerk gebruiken voor wat ze willen (hoeft geen internet te zijn).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wat een middel voor belgacom,om alle regels te ontlopen,en de kleine ADSL providers hier een hak te zetten!!
Straks dus (messchien) nog vier providers over:
-Tele 2 (eigenlijk KPN Nederland)
-Mobistar (eigenlijk een onderdeel van France Telecom)
-Belgacom (ook nog Dommel,maakt gebruik van hun netwerk)
-Telenet
De rest zal dan moeten verdwijnen,wegens een te kort aan een Netwerk??????? (het netwerk huren van Belgacom zal bijna onmogelijk zijn,omdat ook Dommel er gebruik van maakt,en niet iedereen ophetzelfde netwerk kan)
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=21413

heb ik hier gepost een dag vroeger, waarom post jij dat nogmaals ?
misschien nog een keer op belgacom :lol:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

fluppie schreef:Wat een middel voor belgacom,om alle regels te ontlopen,en de kleine ADSL providers hier een hak te zetten!!
Straks dus (messchien) nog vier providers over:
-Tele 2 (eigenlijk KPN Nederland)
-Mobistar (eigenlijk een onderdeel van France Telecom)
-Belgacom (ook nog Dommel,maakt gebruik van hun netwerk)
-Telenet
De rest zal dan moeten verdwijnen,wegens een te kort aan een Netwerk??????? (het netwerk huren van Belgacom zal bijna onmogelijk zijn,omdat ook Dommel er gebruik van maakt,en niet iedereen ophetzelfde netwerk kan)
Hmm dit klopt niet ze ;) Dommel heeft eigen netwerk (cityconnect) & wholesale via Turboline, en er is ook nog Mactelecom, Voo, Brutele, Colt, ... En dat Belgacom netwerk kan heus meerdere DSL operatoren aan dan Dommel. DXADSL, EDPnet ed komen er binnekort vermoedelijk ook op terecht.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik weet niet of het mogelijk is al die kleine providers op het Belgacom netwerk te plaatsen,maar als dit wel kan,geeft dit toch nog meer macht aan Belgacom zelf??
Dommel heeft inderdaad een netwerk,maar dit is toch zeer beperkt vind ik.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”