Welk GSM abonnement ?

Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Hallo,

Mijn vrouw werkt in Nederland, maar we wonen in België. Momenteel heeft ze een GSM abonnement via Telenet (in combinatie met vaste telefonie). Het gebeurt af en toe dat ze in Nederland opgebeld wordt of dat ze me even belt (heb zelf Proximus) voor een aantal zaken. Ondertussen loopt die GSM elke maand op (50-60-70€).

We hebben al overwogen om haar GSM 'vast te zetten' op het Telenet netwerk zodat die niet meer op een Nederlands netwerk geraakt, maar dan is ze niet meer bereikbaar als ze op haar werk zit.

Wie kan mij een goed internetabonnement aanraden voor deze situatie ? Ze belt niet overdreven veel met de GSM (vooral overdag) maar heeft het probleem dat ze veel in de grensregio (België - Nederland) en er niet altijd op let op welk netwerk ze zit.

Alvast bedankt voor de moeite !
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Hey Uzi,

had vroeger hetzelfde probleem. Mijn BASE abbo liep op tot, ik ben beschaamd, 500eur per maand. Zowel bellen naar buitenland als in buitenland opgebeld worden komt duur uit.

Ik heb uiteindelijk mijn rekening in 2 geknipt door naar proximus over te stappen. Mijn pakket was Business intense, maar het lukt evengoed met de goedkopere smile-tariefplannen.

Gewoon ervoor zorgen dat volgende actief is:

- Vodafone passport : opgebeld worden in buitenland, geen vaste maandelijkse kost. Dan bel je aan lokale tarieven + 1 vaste minieme kost per oproep.

- International call : deze optie kost 5eur per maand als ik mij niet vergis. Maar je kan wel enorm voordelig naar buitenland bellen. Dacht dat ik voor 15ct naar Duitsland belde. (bij BASE was dit 80ct...)

Succes :)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ik woon ook aan de rand met nederland,ongeveer een 7 a 8 km en ik werk in nederland.Ik heb een nederlands abonnement daar mn ouders nog in nederland wonen dus ook de rekeningen op dat adres en mijn gegevens.Ik zou je via de kruidvat of Blokker in nederland een prepaid simmetje anders aanvragen.Scheelt behoorlijk. :wink:
Live life to the Max
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uzzi schreef:We hebben al overwogen om haar GSM 'vast te zetten' op het Telenet netwerk zodat die niet meer op een Nederlands netwerk geraakt, maar dan is ze niet meer bereikbaar als ze op haar werk zit.


Tja, de vraag is of je wel steeds bereikbaar moet zijn, en wie gaat opdraaien voor de kosten. Trouwens ze kan enkel opnemen als ze ziet dat het een bekende is (en zelf opdraaien voor de roaming), of anders neem je gewoon een tweede GSM met Nederlandse SIM (en moet te beller maar opdraaien als hij je vrouw wil bereiken).
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Transatel !

Speciaal voor mensen die regelmatig over de grens zitten !

Meer info : http://www.transatel.com/portail.php
Afbeelding
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@iedereen

Ga de diverse alternatieven bekijken. Bedankt voor jullie input !
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”