Dommel Cityconnect breidt uit

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
antpeks
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2008, 02:15

Dommel Cityconnect breidt uit

Pieterjan Van Leemputten
13 november 2008
Bron: IT Professional

Het bereik van Cityconnect, het goedkope ADSL2+-abonnement van Dommel, breidt verder uit. De Limburgse provider zegt dat het netwerk nu is uitgerold naar Leuven, Kessel-Lo, Sint-Truiden, Oostende, Hasselt, Lier, Genk, Mechelen, Berchem en het centrum van Antwerpen.

Tegen eind januari 2009 wil het bedrijf zijn lijnen uitwerpen naar Gent en gebieden rond Antwerpen, meerbepaald Deune, Borgerhout, Mortsel, Silsburg en Antwerpen-Zuid. Gent was normaalgezien al vroeger aan de beurt, maar daar loopt het project vertraging op omdat er nog werken aan de glasvezelinfrastructuur moet gebeuren.

Het gaat voor alle duidelijkheid niet altijd om een volledige dekking binnen de stadsgrenzen. Zo worden bijvoorbeeld Mechelen en Hasselt tegen januari 2009 nog verder uitgebreid.

iemand al iets gemerkt...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

antpeks schreef:
iemand al iets gemerkt...



een paar topics terug
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik wil geen olie op het vuur gieten, maar afgaande wat ik af en toe hier (diagonaal) lees: kan Dommel niet eerst investeren in personeel (support) en allerhande management toepassingen vooraleer nieuwe klanten te recruteren?

Ik vind het steeds gevaarlijk als men met veel show nieuwe producten/grotere beschikbaarheid bestaande producten lanceert wanneer men schijnbaar niet kan volgen met bestaanden klanten/aansluiten nieuwe klanten.

Dat is althans m'n opninie van veraf gezien.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

TomG schreef:Ik wil geen olie op het vuur gieten, maar afgaande wat ik af en toe hier (diagonaal) lees: kan Dommel niet eerst investeren in personeel (support) en allerhande management toepassingen vooraleer nieuwe klanten te recruteren?

er doen geruchten de ronde dat dommel overgenomen zou worden. dit past in deze strategie, ze hebben als prioriteit het maximaliseren van het aantal klanten. dit betekent meer geld bij overname, en verklaart waarom ze minder aandacht besteden aan klantentevredenheid en dergelijke.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

xenne schreef:
TomG schreef:Ik wil geen olie op het vuur gieten, maar afgaande wat ik af en toe hier (diagonaal) lees: kan Dommel niet eerst investeren in personeel (support) en allerhande management toepassingen vooraleer nieuwe klanten te recruteren?

er doen geruchten de ronde dat dommel overgenomen zou worden. dit past in deze strategie, ze hebben als prioriteit het maximaliseren van het aantal klanten. dit betekent meer geld bij overname, en verklaart waarom ze minder aandacht besteden aan klantentevredenheid en dergelijke.



Dommel leeft zelf op geruchten die de helpdesk verspreid als je ze kan te pakken krijgen . Dus daar hebben we niks aan . Zwart op wit en dan geloof ik nog iets van Dommel.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik herinner me nog die "geruchten" rond Speedconnect van Dommel (Via ADSL2/VDSL2 infrastructuur Belgacom neem ik aan).
En dat ging er in september komen...

Het klinkt mij eerlijk gezegd eerder betwijfelachtig of Dommel overgenomen zal worden. Door wie? Belgacom?

Ik denk dat men nu wel Scarlet zal onder de vleugels nemen onder de noemer "budget provider". En zelfs dan nog blijft het koffiedik kijken.
AnubisS
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:20

xenne schreef:er doen geruchten de ronde dat dommel overgenomen zou worden. dit past in deze strategie, ze hebben als prioriteit het maximaliseren van het aantal klanten. dit betekent meer geld bij overname, en verklaart waarom ze minder aandacht besteden aan klantentevredenheid en dergelijke.



geruchten zijn geruchten, zolang de bron van die geruchten niet bekend is, zijn het wilde verhalen die nergens op slaan, geloof me dommel zal NIET overgenomen worden of whatever!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

AnubisS schreef:geruchten zijn geruchten, zolang de bron van die geruchten niet bekend is, zijn het wilde verhalen die nergens op slaan
uiteraard, maar ik schreef het enkel omdat het een verklaring zou kunnen zijn waarom klantenbestand uitbreiden hun topprioriteit is. andere verklaring is natuurlijk voor de inkomsten, maar dan is de kritiek van TomG terecht
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Dat ze eens eerst beginnen met Cityconnect overal in Limburg te activeren voor 31/12/2008 zoals ze aangekondigd hebben...!
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

sail0rbe schreef:Dat ze eens eerst beginnen met Cityconnect overal in Limburg te activeren voor 31/12/2008 zoals ze aangekondigd hebben...!


Ze maken de wereld graag waterachtig om hun product in huis te halen .
Maar service daar denkne ze niet aan .
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Dommel wil het goed doen maar kan het niet.Zowieso moeten ze eens ervoor gaan zorgen dat een "nieuw"product gelijk homeconnect of cityconnect etc eens fatsoenlijk gaat werken voordat ze het op de markt brengen.En dat geld niet alleen voor Dommel hoor.Ik denk dat het hele ADSL2+ gebeuren in België nog in de kinderschoenen staat.Met nog een heleboel haken en ogen.
Live life to the Max
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

regeri schreef:Dommel wil het goed doen maar kan het niet.Zowieso moeten ze eens ervoor gaan zorgen dat een "nieuw"product gelijk homeconnect of cityconnect etc eens fatsoenlijk gaat werken voordat ze het op de markt brengen.En dat geld niet alleen voor Dommel hoor.Ik denk dat het hele ADSL2+ gebeuren in België nog in de kinderschoenen staat.Met nog een heleboel haken en ogen.



We lopen weer veel te ver achter op de techniek man . ADSL2+ is in de buur landen al jaren beschikbaar en zelfs vsdl al een tijdtje . Hier worden we gewoon voor den domme gehouden door belgacom .
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

sail0rbe schreef:Dat ze eens eerst beginnen met Cityconnect overal in Limburg te activeren voor 31/12/2008 zoals ze aangekondigd hebben...!


Ik denk niet dat dat er nog van gaat komen. Paar weken geleden stond mijn woonplaats in limburg nog bij 'verkrijgbaar voor 31/12/2008' als ik men telefoonnummer ingaf op de site. Nu is deze boodschap ineens compleet verwijderd en kan ik nog enkel de oude netconnect producten aanvragen...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Men zal zowieso niet meer investeren in ADSL2+, dat lijkt me duidelijk.

ADSL2+ in Belgie staat in z'n kinderschoenen en is gepensioneerd tegelijkertijd.
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

TomG schreef:Men zal zowieso niet meer investeren in ADSL2+, dat lijkt me duidelijk.

ADSL2+ in Belgie staat in z'n kinderschoenen en is gepensioneerd tegelijkertijd.

Maar van VDSL2 hoor je nog minder dus dan kan je dat zeker vergeten.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

flufsor schreef:
TomG schreef:Men zal zowieso niet meer investeren in ADSL2+, dat lijkt me duidelijk.

ADSL2+ in Belgie staat in z'n kinderschoenen en is gepensioneerd tegelijkertijd.

Maar van VDSL2 hoor je nog minder dus dan kan je dat zeker vergeten.

In wholesale en zelfs als Belgacom product wordt het niet verkocht. Maar het wordt weldegelijk gebruikt en dat zeker al sinds begin dit jaar. Vraag gerust bij iedereen die BGC TV met 2 HD streams hebben (die kunnen niet anders dan VDSL2 te krijgen).

Maar ik snap je punt: je hoort er inderdaad niks van en het is niet toegankelijk voor andere ISP's.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

flufsor schreef:
TomG schreef:Men zal zowieso niet meer investeren in ADSL2+, dat lijkt me duidelijk.

ADSL2+ in Belgie staat in z'n kinderschoenen en is gepensioneerd tegelijkertijd.

Maar van VDSL2 hoor je nog minder dus dan kan je dat zeker vergeten.
Nonsens, VDSL2 komt eraan en het zal beschikbaar worden voor alternatieve providers, al vrees ik dat het niet meer voor dit jaar is.
illyism
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2008, 20:57

nou, dat verklaart mijn trage verbinding met Gent.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Men zal zowieso niet meer investeren in ADSL2+, dat lijkt me duidelijk.

ADSL2+ in Belgie staat in z'n kinderschoenen en is gepensioneerd tegelijkertijd.


Daarom dat het spijtig is dat een aantal providers nu mensen richting ADSL2+ slepen en nieuwe hardware laten aankopen... het is gewoon een dood spoor, maar wachten op VDSL2 is blijkbaar moeilijk.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Wachten valt wel mee op voorwaarde dat je weet hoelang je moet wachten.

VDSL2 krijgt soms de allures van 'Waiting for Godot'
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Mensen wachten volgens mij al langer op adsl2 dan op vdsl2 dus dat betekent niet dat deze ook niet kan uitsterven.
Trouwens is vdsl2 ook volledig ander apparatuur kopen hoor.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

flufsor schreef:Mensen wachten volgens mij al langer op adsl2 dan op vdsl2 dus dat betekent niet dat deze ook niet kan uitsterven.
Trouwens is vdsl2 ook volledig ander apparatuur kopen hoor.


Is ook een heel andere techniek en vsdl heet theorie snelheden tot 100mbit.
Maar belgacom verdeelt vsdl al maar zet er dan weer belachlijke limieten op ! Zowel kwa snelheid als download limiet dus we gaan weer de klos zijn als het er voor iedereen beschikbaar is .
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

nog een update:

November 11 - 2008 - 12:32 AM POSTED: [dommel.com servicecenter]

cityconnect is operationeel en kan besteld worden in volgende steden vanaf vandaag:

leuven, kessel-lo, sint-truiden, oostende, hasselt, lier, genk, mechelen, berchem en antwerpen centrum.
we werken hard verder aan uitbreidingen in gent, en grotere delen van antwerpen (wilrijk, deurne, borgerhout, mortsel, silsburg en antwerpen-zuid), hasselt en mechelen ten laatste voor het einde van januari 2009.

de vertragingen in het operationeel brengen van gent worden veroorzaakt door het feit dat er nog een aantal fiber graafwerken dienen te gebeuren, maar we doen ons best om dit zo snel mogelijk af te ronden. dit moet normaal lukken in de komende 3 weken, aangezien de nodige vergunningen recent door het stadsbestuur werden afgeleverd.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Dat ze eerst maar eens hun andere dingen in orde brengen. Want de laatste tijd krijgt dommel toch maar een slechte naam
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Radix schreef:nog een update:

November 11 - 2008 - 12:32 AM POSTED: [dommel.com servicecenter]

cityconnect is operationeel en kan besteld worden in volgende steden vanaf vandaag:

leuven, kessel-lo, sint-truiden, oostende, hasselt, lier, genk, mechelen, berchem en antwerpen centrum.
we werken hard verder aan uitbreidingen in gent, en grotere delen van antwerpen (wilrijk, deurne, borgerhout, mortsel, silsburg en antwerpen-zuid), hasselt en mechelen ten laatste voor het einde van januari 2009.

de vertragingen in het operationeel brengen van gent worden veroorzaakt door het feit dat er nog een aantal fiber graafwerken dienen te gebeuren, maar we doen ons best om dit zo snel mogelijk af te ronden. dit moet normaal lukken in de komende 3 weken, aangezien de nodige vergunningen recent door het stadsbestuur werden afgeleverd.


Radix je bent er wel wat laat mee want dat is al eerder op userbase gepost.
anakintjc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 aug 2006, 15:26

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre een gemeente kan profiteren van cityconnect?

Stel dat je als gemeente (boechout) tussen 2 steden ligt (lier en mortsel) waar beide
circa begin volgend jaar Cityconnect gaat aanwezig zijn, hoe groot is dan de kans dat ik
alsnog Cityconnect kan verkrijgen?

Ik weet dat ik natuurlijk niet de volle 24Mbit moet verwachten maar dat geeft niet echt
(met een +- 6Mbit profiel boven de huidige 4,6 Mbit ben ik al zeer tevreden), wat denken
jullie hierover?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hangt ervan af op welke centrale je bent aangesloten he, en de afstand natuurlijk. Veel profijt ga je niet hebben op cityconnect als je op +6km woont.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Dat ze het ook maar liefst in een gemeente persen die nog net tot antwerpen hoort, maar door de schelde gescheiden gehouden wordt ook cityconnect geven imo :p
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”