Installateurscodes bij Speedtouch 706WL en 716???

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Insom
Pro Member
Pro Member

Beste mensen,

Onlangs was ik bij een klant die beweerde dat er voor de speedtouch 716 en de 706 bepaalde codes bestonden die je in staat stelden om de bakjes meer te laten doen dan waarvoor ze eigenlijk dienden.

Vooral op het vlak van het "SSID probleem" leek me dit wel eens interessant om naar te kijken. :wink:

Weet iemand bepaalde inlogcodes username en wachtwoord waardoor je toegang krijgt tot het "binnenste" van deze apparatuur?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Die zijn bekend, maar die zien we liever niet open en bloot op ons forum.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Insom
Pro Member
Pro Member

Ok, bedankt Selder, maar is het dan niet best dit topic te sluiten?

Mocht iemand mij kunnen helpen, dan ontvang ik graag een Persoonlijk Berichtje.

Bedankt!
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

wat is er zoal mogelijk?(bij het 780model?)
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

euhm
die zien we liever niet open en bloot op ons forum
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

ge maakt ons wel nieuwsgierig he.
Ik weet ook een 706 staan waar ik wel eens mee wil spelen. Het is er ene die ik via Kapazaa heb gekocht en die blijkbaar van Tele2 kwam. Ik heb me toen al een ongeluk gezocht achter de login. Is het die of zit ik op het verkeerde spoor?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Hij bedoelt waarschijnlijk dat je gewoon volledige admin rechten hebt. Hetzelfde kan je ook zonder de codes als je de laatste firmware flasht...
Teknologic
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Giga bump!
Heeft er iemand nog weet van deze codes? Ik heb een Speedtouch 706WL die ik nog graag zou gebruiken maar ik krijg er absoluut geen andere firmware op. Ik denk dat ik in totaal al meerdere uren heb geprobeerd en al wat overschiet te proberen is het wachtwoord achterhalen.

Ik had em destijds van tele2 denk ik maar base werkte er tot voor kort ook nog mee.

Als iemand me kan helpen, zou fantastisch zijn :)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Wat je vraagt is zoals in de eerste posts staan net niet gewenst :p :D
The eternal and true pessimist :D
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je hebt niks aan dat wachtwoord, het is geen "administrator"-wachtwoord zoals je hoopt (da's het 3rd level support account, maar daar zijn nooit gegevens van gelekt geweest).

Ik heb eveneens de 706WL hier actief draaiend staan met de laatste Thomson firmware. Ik heb inderdaad wat moeten spelen om 't voor mekaar te krijgen (resetten op het juiste moment) en ik heb uiteindelijk 2 avonden moeten proberen eer het me volledig gelukt is. Ik de handelswijze hier op het forum gevonden...
Draai momenteel Software Release: 6.2.29.2, maar heel stabiel is die toch niet. Bij veel connecties crashed die en duurt het makkelijk 10 min eer alles terug op is. Ook de 72-uren reconnect blijft vaak hangen waardoor hij niet vanzelf terug verbonden raakt.

Al bij al niet geweldige performance van die modem/router... Veel dingen heb ik via de shell nog moeten instellen omdat de webinterface niet toestaat alles aan te passen. Enige voordeel tov m'n oudere Philips modem is dat ik nu tenminste WPA2 op m'n wifi heb :-)
Teknologic
Starter
Starter

Niet gewenst van ze openbaar te plaatsen... over PM wordt niks gezegd :)
Maar met die codes ben ik dus niets als ik firmware wil flashen?
De enige login die ik nog heb is tele2/tele2
De methode die ik tevergeefs was aan het proberen was met een paar versies firmware de upgrade wizard te starten op pc, moden laten herkennen, rebooten in kernelmodus en dan terug in de wizard scannen naar de modem, maar dan wordt hij nooit herkend. Elke soort timing faalt, de scan procedure duurt max 1 minuut en kernelmodus ook dus ofwel wordt hij compleet niet herkend, ofwel alweer met wachtwoord, als ik later met scannen begin.

Raar dat de modem zo slecht presteert op fabrieksfirmware, op aangepaste firmware werkte hij perfect.

Mij gaat het vooral om de voip functionaliteit. Ben min of meer genoodzaakt de goedkoopste regeling te treffen dus ik zou voor een adsl van 15/maand gaan en verder niks. Aangezien ik deze modem al heb zou ik zonder extra kosten een telefoon erop kunnen aansluiten.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik heb voor iemand zo'n Tele2-box herflasht naar de Thomson firmware. Hij dient nu al 2 jaar voor Edpnet Adsl + telefonie.
Werkt prima.
Ik herinner me dat die Thomson firmware niet zo gebruiksvriendelijk was om in te stellen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Teknologic
Starter
Starter

Als je mij iets kan wijsmaken over de beste procedure om dit te doen... I'm all ears!

Zoals ik zei, de box is mijn eigendom dus ik snap echt niet waarom ze zo gigantisch hard hem hebben gelocked.
Spink
Plus Member
Plus Member

Ik heb hier een 716 draaien die vroeger ook volledig gelocked was door Tele2. Ik weet ondertussen niet meer hoe het hele proces ging, maar het was wel een hele resem handelingen (op de juiste moment resetten enz.). Volgens mij kan je dat zeker nog wel ergens terugvinden online.
De 716 werkt hier ondertussen toch al een vijftal jaar zonder problemen op de laatste firmware die ervoor beschikbaar is.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Omdat de oude topics een klein beetje onduidelijk waren, post ik hier de stappen die ik deed om mijn oude Tele2 router, een Thomson SpeedTouch 706WL, te flashen met de standaard Thomson firmware (referentietopic: na Tele2), en te gebruiken als wifi router achter mijn BBox2/Sagem router:

(1)
Download het firmware setup programma van de speedtouch.nl of technicolorgateways.nl site. Voor mijn Speedtouch 706WL gebruikte ik deze:
http://technicolorgateways.nl/Producten ... T2_sip.exe

(2)
Verbind de SpeedTouch706WL router al eens met je computer via ethernet (dus ethernet1 poort op de SpeedTouch naar ethernet poort op je computer) en start de router zodat je in Windows je LAN connectie een statisch IP kan geven (How to Assign a Static IP Address in XP, Vista, or Windows 7).
Gebruik deze settings voor de IPv4 Properties van je LAN connectie:
IP Address: 192.168.1.40
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.254
En voor DNS servers kan je 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gebruiken.

Zet de router weer uit maar hou je klaar om de resetknop van de SpeedTouch in te drukken met een tandenstoker of zo. Je zal die ingedrukt moeten houden totdat het powerlichtje van de router oranje wordt (als het lichtje groen is, wordt het eerst rood en dan pas oranje!).

(3)
Zet de Windows Firewall en/of andere firewalls uit op je computer (Turn Windows Firewall on or off).

(4)
Rechtsklik op het firmware setup programma en gebruik de "Run as Administrator" optie om het programma te starten (in Windows XP is dit gewoon programma starten). Je krijgt een 'setup' knop te zien op het eerste paneeltje van het programma.

Zet nu de router aan en begin met je tandenstoker de resetknop van de router in te drukken terwijl je op de computer op die 'setup' knop klikt en dan meteen doorklikt op 'Volgende' pagina(s) tot het programma z'n eerste scan begint. De truuk zit 'm er namelijk in om de router in 'oranje' modus te hebben terwijl het setup programma de eerste scan uitvoert (de scan met het progressbalkje). (Dit was onduidelijk in vorige tutorials omdat er nog een andere scan lijkt te zijn als je eerst doorklikt totdat je paswoord moet geven en dan maar 1 keer op 'Vorige' klikt.)

(5)
Nadat de nieuwe firmware geïnstalleerd is, kan je al eens naar de router surfen via http://192.168.1.254/ en eventueel de SpeedTouch706WL z'n firewall uitzetten, alsook de settings voor je nieuwe wifi netwerk instellen (uiteraard best een paswoord gebruiken voor een wifi netwerk).

Zet de (Windows) firewall(s) op je computer weer aan! En na het afkoppelen van de SpeedTouch kan je de oude instellingen van de computer z'n LAN connectie weer instellen.

(6)
Om de SpeedTouch router nu als wifi router achter de BBox2 te gebruiken, verbind je ethernet1 poort van de SpeedTouch nu gewoon met een ethernet poort op de BBox/Sagem router in plaats van de computer. Hotpluggen mag bij ethernet, geloof ik, dus je hoeft de router&computer niet uit te zetten om die netwerkkabel in/uit te pluggen.

Op de computer die met wifi verbonden is, deed ik de volgende stappen:
-- eerst dat nieuw ingestelde wifi netwerk selecteren (via linksklik op het wifi signaal icoontje op de Windows taakbalk) en er op dubbelklikken op ernaar te connecteren (wifi paswoord ingeven).
-- ik kon wel de SpeedTouch bereiken op http://192.168.1.254/ (en de Sagem via http://192.168.1.1/ ) dus wifi werkte maar ik kreeg geen verdere internet connectie. Om dit te verhelpen, gaf ik de wifistick het publieke IP (van de SpeedTouch, neem ik aan). Dit deed ik door naar de SpeedTouch te surfen en:
>> Home Network menu klikken, en dan submenu 'Devices' te kiezen,
>> onderaan de pagina, klik op 'Pick a task: Assign the public IP address of a connection to a device',
>> bij de lijst van devices kan je dan de naam van de WLAN interface selecteren (standaardnaam was unknown_ met het MAC Address van de wifistick erin verwerkt). Bij het saven van die instelling krijg je dan een prompt te zien die zegt dat je het IP van dat toestel zal moeten verversen, dus de volgende stap is:
-- geef de WLAN connectie van je wificomputer een nieuw IP, best een statisch IP (192.168.1.3 of zo). Ik zag toen pas dat het IP van de wificomputer 192.168.1.64 was, dus misschien werkt internet al door gewoon een IP in te stellen dat lager is dan die .64 en hoef je die 'Pick a task...' stap niet te doen? Anyway, it works!
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

meon schreef:Je hebt niks aan dat wachtwoord, het is geen "administrator"-wachtwoord zoals je hoopt (da's het 3rd level support account, maar daar zijn nooit gegevens van gelekt geweest).

Ik heb eveneens de 706WL hier actief draaiend staan met de laatste Thomson firmware. Ik heb inderdaad wat moeten spelen om 't voor mekaar te krijgen (resetten op het juiste moment) en ik heb uiteindelijk 2 avonden moeten proberen eer het me volledig gelukt is. Ik de handelswijze hier op het forum gevonden...
Draai momenteel Software Release: 6.2.29.2, maar heel stabiel is die toch niet. Bij veel connecties crashed die en duurt het makkelijk 10 min eer alles terug op is. Ook de 72-uren reconnect blijft vaak hangen waardoor hij niet vanzelf terug verbonden raakt.

Al bij al niet geweldige performance van die modem/router... Veel dingen heb ik via de shell nog moeten instellen omdat de webinterface niet toestaat alles aan te passen. Enige voordeel tov m'n oudere Philips modem is dat ik nu tenminste WPA2 op m'n wifi heb :-)
Ik heb even mijn 706WL voor jou uit de kast getrokken en de laatste internationale firmware release is versie 7.4.1.7, een stuk recenter dan de 6.2.29.2 die je op dit moment draait. Upgraden doe je gewoon met de ThomsonUpdate wizard heeft, je plakt de *.bin gewoon in de "Builds"-folder :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”