Een tijdje geleden (voorjaar 2008) kocht ik mij een DVB-T USB stickje met zo'n kleine antenne bij (15 cm hoog ongeveer).
Groot was mijn desillusie dat ik er geen enkele DVB-T radio- of TV zender mee kon ontvangen in Kampenhout centrum.
Om zeker te zijn dat het probleem niet aan de DVB-T stick zelf lag heb ik de configuratie (portable + DVB-T stick + 15 cm antenne) meegenomen naar mijn werk in Brussel en daar werkte alles perfect.
Het probleem was bijgevolg dus te wijten aan geen ontvangst in Kampenhout.
Ik heb de USB stick verkocht toen maar wil toch eens weten of de situatie in Kampenhout al verbeterd is ondertussen. Ik overweeg mij dan een DVB-T ontvanger voor op de SCART ingang aan te schaffen maar wil geen tweede keer er geld aan weggooien.
Is er iemand uit dezelfde regio bij wie het wel werkt ? En zo ja, met welk type antenne (liefst zo specifiek mogelijk, merk - type - hoogte,...)
Alvast bedankt!
DVB-T ontvangst in Kampenhout
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Troost je ik woon in Tremelo enkele km verwijderd dus van Kampenhout en daar is de ontvangst ook slecht. zelfs met een digitale buitenantenne. Nu heb ik Tv vlaanderen en probleem opgelost.
Nadeel van vrt is dat wij wonen in het gebied waar de zenders mekaar zouden moeten overlappen en dat gebeurt dus niet.... We liggen dus op het einde van het goede ontvangstbereik van de zendermasten....
Aarschot is ook niet perfect qua ontvangst bv...
Nadeel van vrt is dat wij wonen in het gebied waar de zenders mekaar zouden moeten overlappen en dat gebeurt dus niet.... We liggen dus op het einde van het goede ontvangstbereik van de zendermasten....
Aarschot is ook niet perfect qua ontvangst bv...