telefoon blijft maar rinkelen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
minoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jul 2008, 15:51

Heeft hier iemand ook problemen mee.Sinds vanmorgen blijft mijn telefoon maar rinkelen.Is een extern gesprek en dus neem ik op.Bij het opnemen gebeurt er niets en blijft de toon verder piepen.Na enige tijd begint de bezettoon dan aan te slaan.Als ik dan ophang begint hij enkele seconden weer te rinkelen en dit maar gans de tijd door.Opnemen,afleggen enz.Moet nu telefoon en basisstation volledig afleggen omdat hij anders blijft rinkelen en rinkelen.M.a.w. kan door dit probleem niet meer bellen en opgebeld worden.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

modem/router opnieuw starten? (power off/on)
minoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jul 2008, 15:51

Limburg schreef:modem/router opnieuw starten? (power off/on)

Is ondertussen opgelost.Weet niet wat de oorzaak was maar mijn schoonmoeder heeft proberen te bellen en ze heeft me dan maar op mijn gsm gebeld.Ze vroeg waarom ik niet opnam met de vaste en wist direkt waar het probleem lag.Ze zal waarschijnlijk iets verkeer gedaan hebben zoals gewoonlijk.Schoonmoeders hé.
Mag slotje op.Als ik dit nog eens voorheb zal ik proberen de router opnieuw op te starten.
Bedankt voor de vlugge reactie
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

steek het toch maar niet te rap op uw schoonmoeder ook nie. dommel telefonie is niet feilloos
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jul 2008, 22:02

Hebben het hier ook al voorgehad. Het ligt niet bij de andere, maar bij dommel.
Mensen proberen u verschillende keren te bellen maar er zit vertraging op blijkbaar.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Tja, Dommel en telefonie zijn duidelijk twee zaken die nog altijd niet samen gaan. Toch wel vraagtekens bij te zetten anno 2008. Er zijn goedkopere alternatieven die wel werken.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Zambo schreef:Er zijn goedkopere alternatieven die wel werken.


Die moet je me dan toch eens tonen...
Geuf
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:41

Jimmypop schreef:Hebben het hier ook al voorgehad. Het ligt niet bij de andere, maar bij dommel.
Mensen proberen u verschillende keren te bellen maar er zit vertraging op blijkbaar.

Inderdaad, er zit een vertraging op. Als ik niet naar een nummer kan bellen test ik soms de lijn, door van m'n vaste lijn naar m'n gsm te bellen. Je hoort dan wel zogezegd de gsm overgaan in de vaste telefoon, maar in werkelijkheid rinkelt je gsm niet. Soms begint die dan na een tijd wel te bellen, maar dan heb je de vaste telefoon al lang ingelegd. Dan rinkelt je gsm, je kijkt wie er naar je belt, en je ziet dan dat het je eigen vaste telefoon is (die al lang terug inligt) die je opbelt. Als je dan opneemt, hoor je uteraard niets. Welkom bij Dommel moet je dan maar denken. Leer er mee leven, en test nooit je lijn vlak voor je gaat slapen, of zet je gsm maar af. De kans dat je anders in 't holst van de nacht door jezelf wordt wakkergebeld is nogal groot.
finchy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jun 2007, 23:53

Djeezes, en dan te denken dat ik hier voip bel via voipbuster en absoluut geen problemen heb... :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”