Snelheid onstabiel

meltens
Starter Plus
Starter Plus

Dag iedereen,

ik ben nu sederd zondag actief bij TELE2 (nog steeds geen bevestigings SMS gekregen ook maar soit)
nu ondervind ik wel dat de snelheid enorm variërt, soms constant 400kb/sec,
maar meestal valt die onstabiel tussen de 200 en 300kb/sec.
Ik download bestanden van rapidshare onder premium (met internet download manager - 16 connectie's
per file) dus het maximale moet uit de lijn komen, een onstabiele snelheid dus..

wie weet raad? dit is een behoorlijk vervelend probleem:(

Lijnwaarden zijn goed:
Afbeelding

Download snelheden:
Afbeelding

met vriendelijke groet
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hier hetzelfde, sinds een week of 2. Geen Rapidshare hier, maar gewone speedtests op de verschillende speedtest-sites tonen eenzelfde gedrag, en dat 24-uur lang.

Enige wat ik kan aanraden : gedocumenteerde case maken en voorleggen aan de tech support, en niet 1 keer, maar desnoods -iedere dag-. :twisted: Zo heb ik heb ik het 2 jaar geleden ook gedaan. Niet erg vriendelijk naar de technische jongens en meisjes van T2, maar de enige manier om beweging te krijgen bij problemen is deze problemen continu _blijven_ aankaarten.
meltens
Starter Plus
Starter Plus

Ok bedankt kaween,

ik had van donderdag een mail gestuurd met de vraag hoe het zou komen
maar nog steeds geen antwoord gekregen, ik zal steeds herhalen en dreigen
op te stappen naar andere provider want ik zit nu in 2 maanden gratis-proefperiode dus zullen ze wel actie moeten ondernemen..

groetjes
meltens
Starter Plus
Starter Plus

Deze mail zal overtuigend genoeg zijn zeker:

Geachte,

sedert enkele dagen terug had ik jullie gemaild met de vraag waarom mijn snelheid zo onstabiel en traag is
met perioden (mail. 6681).

Nu ik nog geen antwoordt heb gekregen en het mij serieus tegen steekt, dreig ik over te stappen naar een
andere provider als er geen actie wordt ondernomen!!

Een bevestigings SMS heb ik ook niet gekregen dus ik moest er maar naar raden wanneer mijn internet actief was!!

De nieuwsserver werkt ook al 23 dagen niet meer, terwijl al deze klanten voor deze service betalen!!

Een gratis telefoonnummer naar de klantendienst is er ook niet, terwijl volgens testaankoop het verplicht is
dat alle klanten naar een gratis-nummer kunnen bellen en niet naar een duur nummer!!

Ik hoop dat jullie actie ondernemen kwestie van mij snelheid te stabiliseren of ik neem contact op met Ombudsdienst voor telecommunicatie!

mvg
kaween
Elite Poster
Elite Poster

...dreigen heeft bij T2 heel weinig zin, maar je doet natuurlijk wat je niet laten kan. Qua responstijd moet je bij T2 rekenen op rond de 4~6 dagen in mijn ervaring, en je eerste antwoord zal 9/10 (afhankelijk van de manier waarop je het probleem hebt gedocumenteerd) uitzien als een standaardantwoord met volgende punten:

1 ) spyware
2 ) virus
3 ) afstand tot centrale/lijnrespons
4 ) p2p software
5 ) bekabeling
6 ) draadloos
7 ) meerdere pc's
8 ) ... wij streven ernaar om ons product continu te verbeteren .... enzovoort.

Pas nadat je door die molen bent geraakt kan je je probleem ten gronde aankaarten. Da's niet abnormaal hoor, andere providers hebben eenzelfde standaard antwoord klaar en in de praktijk komt het inderdaad vrij vaak voor dat één van deze punten iets met het probleem te maken heeft.

Feit is dat meerdere mensen sinds enkele weken dit soort klachten heeft, en ik me helaas er ook bij moet aansluiten bij de groep mensen die een zwaar inboeten van de normale snelheden ervaart. Het hoofdprobleem bij -nieuwe- gebruikers is dat ADSL ISP's geen snelheid hoeven te garanderen, en alles boven 1500 door de meeste ADSL providers zal gezien worden als "breedband en dus conform contract". Indien je als klant echter kan aantonen dat je vroeger een duidelijk betere lijn (bij dezelfde ISP) had of je snelheid nu inderdaad zeer sterk varieert is de kans dat je hulp kan krijgen al een stuk hoger.

Observatie : T2 heeft een tijdje geleden blijkbaar infrastruktuurwerken gestart (de nieuwe ip range is daar bewijs van), en ik heb de indruk dat zowel de terugval van snelheid als het newsserver-issue met deze ontwikkelingen te maken hebben.
meltens
Starter Plus
Starter Plus

kaween,

De snelheid is onstabiel dus ze moeten het probleem wel aankaarten,
nu ben ik aan het downloaden tegen 450kb/sec maar gisterenavond
was het slechts een schramele 150kb/sec.. en nee er zit altijd maar 1 pc op
en heb een bestand doorgestuurd naar andere pc, en DU-meter gaf
1350kb/sec aan dus aan mijn draadloze router ligt het ook niet..

mvg
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Hey, MIJ moet je niet overtuigen. :lol:

Hier loopt het trouwens op dit moment niet hoger als 175 tot 200Kbyte, da's de helft van wat ik normaal kreeg/verwacht.
meltens
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb nog geen antwoordt gekregen maar blijkbaar heeft mijn klacht toch geholpen, ofwel is hun netwerk enorm onstabiel want nu download ik stabiel
tegen 430kb/sec constant:

Afbeelding
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Bij een nieuwe aansluiting lijkt er altijd een periode van variabele snelheden te zijn, dus waarschijnlijk was dit bij jou ook het geval.
Corleone
Plus Member
Plus Member

Mijn internet was ook actief voor de sms , en belachelijk traag op dat moment , het werd ma snel na de ontvangen sms...
Afbeelding
Afbeelding
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Zou het mischien ook iets te maken kunnen hebben met de downloadlimit afschaffing?

edit: juist eens een testje gedaan, iso download van belnet:

average: 303.24 kB/s
meltens
Starter Plus
Starter Plus

Vandaag weer slechte snelheden:

Afbeelding
meltens
Starter Plus
Starter Plus

Heb gisteren telefoon gekregen van KPN belgium en ze zieden dat het
probleem tussen de server van tele2 en de server waarvan ik download
lag, ik zei hem dat ik onder premium acount (rapidshare) meerdere files
tegelijk download en dat niets anders openstond van programma's en als
ik terwijl surf, gaat het ook traag (dus het ligt niet aan de server van
rapidshare).
Toen bekende hij dat het aan de infrastructuur van Tele2 lag en liet blijken dat ze er mee bezig aan het werken zijn.

Hij zie ook nog eens dat het signaal op mijn router perfect binnenkwam op
4mb en dat mijn lijn-waarden perfect waren.

Betreffende de newsserver zijn ze ook mee bezig zei het.

Vandaag download hij terug stabiel tussen waarden van 380/440KB/sec.

groet
kaween
Elite Poster
Elite Poster

niet om l*llig te doen maar
Toen bekende hij dat het aan de infrastructuur van Tele2 lag en liet blijken dat ze er mee bezig aan het werken zijn.
is het standaard antwoord bij T2 bij iedere meer gefundeerde vraag.

Ik twijfel er _niet_ aan dat T2 aan zijn infrastructuur werkt. Ik ken geen ISP die dat -niet- op één of andere manier doet, dag in dag uit. Ik wil zelfs geloven dat de huidige situatie een rechtstreeks verband hebben met jouw specifiek probleem.

Maar de uitspraak zelf belooft alles maar garandeert niets. Beetje als de grandioze Ford-slogan van zoveel jaren geleden "Streven naar Perfectie". Klinkt mooi hé. Maar "the road to hell is paved with good intentions" doet dat ook. :twisted:

Ik raad je gewoon aan een goede logging bij te houden van de situatie. Als je die na 2 maanden of zo niet meer nodig hebt, geen probleem, en in het ander geval heb je dan tenminste een goed gedocumenteerde case voor je klacht.
magic
Starter
Starter

ben reeds 3 jaar tele2 all in 4MB
Tot 3 maanden geleden plots slechte download van 300kb/sec .
Helpdienst Tele 2 antwoordt dat huis te ver van centrale zit.
Nochtans staan huis en centrale reeds 3 jaar op zelfste plaats!!
Probleem is dat Tele 2 je telefoonlijn afkoopt van Belgacom , maar bij technische problemen geen macht meer heeft om bij Belgacom in te grijpen.
Belgacom laat van zijn kant de Tele 2 klanten ook in de kou staan.
Alsook kan je na TELE2 niet meer overstappen naar andere ADSL provider daar boefje TELE2 je telefoonlijn niet meer laat overzetten naar nieuwe provider.Je bent verplicht een nieuwe lijn aan te vragen bij boefje Belgacom om een nieuwe ADSL provider te kunnen gebruiken.
Er is maar EEN oplossing: NEEM NIEUW SHAKE PAKKET VAN TELENET EN SMIJT MACHTSMISBRUIKERS ADSL BUITEN!!!!!
Laatst gewijzigd door magic 15 nov 2008, 09:48, in totaal 2 gewijzigd.
magic
Starter
Starter

[ben reeds 3 jaar tele2 all in 4MB
Tot 3 maanden geleden plots slechte download van 300kb/sec .
Helpdienst Tele 2 antwoordt dat huis te ver van centrale zit.
Nochtans staan huis en centrale reeds 3 jaar op zelfste plaats!!
Probleem is dat Tele 2 je telefoonlijn afkoopt van Belgacom , maar bij technische problemen geen macht meer heeft om bij Belgacom in te grijpen.
Belgacom laat van zijn kant de Tele 2 klanten ook in de kou staan.
Alsook kan je na TELE2 niet meer overstappen naar andere ADSL provider daar boefje TELE2 je telefoonlijn niet meer laat overzetten naar nieuwe provider.Je bent verplicht een nieuwe lijn aan te vragen bij boefje Belgacom om een nieuwe ADSL provider te kunnen gebruiken.
Er is maar EEN oplossing: NEEM NIEUW SHAKE PAKKET VAN TELENET EN SMIJT MACHTSMISBRUIKERS ADSL BUITEN!!!!!
Laatst gewijzigd door magic 15 nov 2008, 09:48, in totaal 1 gewijzigd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Not to burst your bubble, maar op welke wijze maakt Telenet -geen- misbruik van een monopolipositie op de Vlaamse kabel ?
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Hoe is het nu met de snelheden van tele2,nog zo onstabiel?Of is er al verandering gekomen.
Live life to the Max
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

regeri schreef:Hoe is het nu met de snelheden van tele2,nog zo onstabiel?Of is er al verandering gekomen.
Hier nog steeds stabiel..
meltens
Starter Plus
Starter Plus

De snelheid is nog steeds redelijk stabiel (+400KB/sec)
Ik moet wel zeggen dat tussen half 6 en 8 uur de snelheid onstabieler is
en schommelt rond de 300KB/sec.

Maar ik ben tevreden voor het moment, enkel nog de nieuwsserver..

groetjes
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

meltens schreef:De snelheid is nog steeds redelijk stabiel (+400KB/sec)
Ik moet wel zeggen dat tussen half 6 en 8 uur de snelheid onstabieler is
en schommelt rond de 300KB/sec.

Maar ik ben tevreden voor het moment, enkel nog de nieuwsserver..

groetjes
Helemaal mee akkoord ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster

regeri schreef:Hoe is het nu met de snelheden van tele2,nog zo onstabiel?Of is er al verandering gekomen.
... matig. 2500kbps op goede momenten. 1500 of lager tijdens de spitsuren. Nee, voor de snelheid moet je het niet doen :-( . De enige reden waarom ik T2 nog heb is de lage kostprijs, de redelijke stabiliteit en de probleemloze administratie. Newsgroeps .... niks voor mij.
magic
Starter
Starter

kaween schreef:
... matig. 2500kbps op goede momenten. 1500 of lager tijdens de spitsuren. Nee, voor de snelheid moet je het niet doen :-( . De enige reden waarom ik T2 nog heb is de lage kostprijs, de redelijke stabiliteit en de probleemloze administratie. Newsgroeps .... niks voor mij.
Ben je tevreden met 1500kbps als je voor 4000 kbps moet betalen?(':???:')
kaween
Elite Poster
Elite Poster

... als de algemene ballans niet positief was, was ik al weg bij T2. Het "betalen voor 4mbps" is een discussie die ik als klant niet kan winnen, want er is me nooit de garantie gegeven op die snelheid. Dat ik weet dat dit technisch geen probleem is in mijn situatie verandert daar voor mij helaas niets aan.

Het hangt ervan af wat je belangrijker zou vinden in je persoonlijke situatie. Hoewel altijd wensbaar, is snelheid van alle elementen nog het minste : dat mijn telefoon ten alle tijde en naar iedereen werkt is dat wel, dat mijn Adsl lijn ondanks lagere snelheid wel degelijk werkt en dat feitelijk zonder enige outage is dat ook. Dat ik geen echte datalimiet heb waar ik me zorgen over moete maken, is dat ook. Dat ik een ISP heb die geen verstoppertje speelt wanneer het fout loop, is dat ook. Dat ik per maand inclusief alle kosten maar 40€ betaal is dat ook.

Dan neem ik die regelmatige terugval naar een lagere snelheid er maar tandenknarsend bij, maar da's een persoonlijke beslissing die bij iedereen anders zal uitzien.

Daarom zeg ik ook : indien je gegarandeerde snelheid wenst, is T2 geen goede keuze, en dan heb je buiten Telenet niet echt veel keuze als consumer. Maar ik ben indertijd van Telenet net weggegaan omdat de ander aspecten buiten de snelheid voor mij belangrijker waren en tot op heden nog steeds zijn. Een overgang naar Telenet kost me per jaar minstens 400€ meer. Een overgang naar Dommel is door bekende technische en administratie valkuilen geen optie en bovendien ook duurder wegens de bijna verplichte aankoop van een technisch heel matige modem en daar dan nog de verplichting van ofwel een actieve BGC lijn of een Raw aansluiting erbovenop. Met Scarlet hebben mensen in mijn onmiddelijk omgeving zeer slechte ervaringen overgehouden, en dat aan snelheden die nog lager lagen als de mijne. Blijft niet veel over hé.
Nederbelg
Starter
Starter

Uit de berichten in dit draadje begrijp ik dat er bij een aantal van ons de snelheid een stuk lager en instabiel is sinds een paar weken. Ook hier (regio 04) is het op zijn best 400 KB/s maar ik haal ook snelheden van 40 KB/s. Mijn oude vertrouwde inbelmodem presteert nog beter. Zoals opgemerkt heeft klagen bij T2 weinig zin. Het zou nochtans interessant zijn te weten waar men mee bezig is en of er aan deze situatie nog een eind komt. Wellicht kan 320i ons wat meer info verschaffen?
320i
Elite Poster
Elite Poster

ik wil hier graag is reageren, want jongens wat een bullshit komt hier naar boven zeg...

@magic: ja tele2 houdt zich daar mee bezig hé, ze geven een nummer niet meer vrij want ja, zo blijf je bij hen. Geloof je dat gedoe nu zelf? Wie zegt je dat dat niet kan? Belgacom? Typisch, ik wil je gerust een brief uit printen (administrattief) en verder doe ik niets en je zal hun antwoord zien: ha ja nu gaat dat inderdaad.

@meltens: welk is jou regio juist? en nieuwsserver is niet betalend hé, is een gratis dienst die sinds een tijdje niet meer werkt - spjitig genoeg - voor mensen op een IP94 range.
Nederbelg
Starter
Starter

Laat eerst en vooral vermeld zijn dat 320i velen van ons al geholpen heeft met het vinden van oplossingen voor gerezen problemen. Dit wordt zeer gewaardeerd.
Het dient ook gezegd dat T2 na een wat onrustige aanloop periode een stabiel product weet te leveren tegen een alleszins schappelijke prijs. Vandaar ook dat ik enigins verbaasd ben dat bij sommige forumleden de snelheid sinds een aantal weken sterk teruggelopen is. Wellicht van technische oorzaak, maar het maakt me nieuwsgierig naar wat er aan de hand is. Want

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 40 kbit/s or 5 kbyte/s
- Upload speed : 217 kbit/s or 27 kbyte/s
Mon Nov 17 2008 at 18:44:01 UTC+0100

is niet echt om over naar huis te schrijven en lijkt niet een op zich zelf staand geval getuige de berichten hier. Heeft het iets te maken met de nieuwe IP94 range? Is het van tijdelijke aard? Of hebben gewoon de muizen in mijn souterain zich tegoed gedaan aan de koperdraden?
320i
Elite Poster
Elite Poster

zij die er de laatste weken echt hinder van hebben mogen me per pb hun gegevens bezorgen.

Digital service zijn gegevens heb ik intussen al.
meltens
Starter Plus
Starter Plus

320i, mijn gegevens zijn doorgestuurd naar jou!

mvg
Nederbelg
Starter
Starter

... en de mijne ook. Twee maal zelfs, vrees ik, waarvoor mijn excuses.
320i
Elite Poster
Elite Poster

Nederbelg schreef:... en de mijne ook. Twee maal zelfs, vrees ik, waarvoor mijn excuses.
raar, heb niets ontvangen van jou :?
meltens
Starter Plus
Starter Plus

320i,

mijn downloadgrafiek loopt nu kaarsrecht (440kb/sec)

blijkbaar is er toch een verbetering merkbaar, maar ik ga niet te vroeg juichen.

mvg
Nederbelg
Starter
Starter

320i schreef:
Nederbelg schreef:... en de mijne ook. Twee maal zelfs, vrees ik, waarvoor mijn excuses.
raar, heb niets ontvangen van jou :?
Ik heb het nog eens geprobeerd.
meltens
Starter Plus
Starter Plus

Vandaag terug onstabiel, ik ga erover zwijgen want ik wordt er mottig van, dit topic mag sluiten voor mijn part.

greetz
kaween
Elite Poster
Elite Poster

gisterenavond : 3400 kbps
vandaag morgen (zaterdag) : 635 kbps.

*zucht*

Mailtje naar 320i.
Nederbelg
Starter
Starter

Hier hetzelfde (regio 04),

Vanochtend om 8 uur ca 1600 kbps (waar ik al heel blij mee ben), nu anderhalf uur later 350 kbps. :?

Ik vrees dat de mailbox van 320i aardig vol zal raken.
320i
Elite Poster
Elite Poster

heb alle berichtjes gehad en toegevoegd aan mijn lijst met voorbeelden om dit aan te halen.
Nederbelg
Starter
Starter

Sedert enige dagen stabiel op 2500-3000 kbps. :-D Het lijkt erop dat de eerdere problemen nu zijn opgelost.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

pffft. :bang:

Net gemeten : 798 kbps. Trager als een 1.1 mpbs lijntje. Goe bezig T2. Buiten mijn modem flashen naar 6.X heeft T2 weinig tot niks gedaan hier, of tenminste niet zichtbaar. Ik zal het nog een tijdje bekijken, maar maanden ga ik niet meer wachten op verbetering, zeker niet omdat ik goed weet dat het niet aan lijnkwaliteit of afstand ligt in mijn geval want die waardes zijn nog steeds stabiel en ongewijzigd

In ieder geval, fijn voor jouw Nederbelg, ik hoop dat jouw problemen inderdaad opgelost blijven.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

We zijn nu toch bijna 2 maanden verder, en met enige opluchting mag ik zeggen dat ook mijn snelheidsproblemen een tijdje na dat laatste bericht opgelost raakten. Enkel de manier waarop is ... vreemd, en wou ik jullie niet onthouden.

Ik kreeg dus een telefoontje van T2, was helaas niet thuis, en mijn vrouwtje wist nergens van. Ze zouden nog wel terugbellen, maar ik was zelf te nieuwsgierig over wat ze me dan wisten te vertellen. Dat ging dan zo (namen weerhouden) en -ter referentie- tot die dag had ik dus 's avonds rotsnelheden :

- mijnheer, u heeft problemen met snelheid (gevolgd door lijnkwaliteit/afstand/software-litanie)
ik : nou kijk, mijn lijn is goed, kan u zelf zien, dit zijn de resultaten op die en die datums, u ziet dat mijn lijnkwaliteit hoog blijft en mijn snelheid duikt.
- klopt. we hebben hier geen oplossing voor. Uw lijn is goed. We kunnen u proberen om te zetten naar 1.1mbps.
ik : nope. Dat gaat enkel helpen bij onstabiele lijn. is niet het geval hier, is technisch gezien waanzin dus weiger ik.
- klopt helaas. maar we hangen vast aan BGC, BGC zegt dat alles ok is, en aan onze kant hebben we ook geen problemen vast kunnen stellen.
ik : dus u heeft geen oplossing voor mij.
- nee, helaas, en we vinden dit jammer. We weten en begrijpen dat we aan u nu waarschijnlijk een klant verliezen, maar we staan machteloos. We kunnen nog een laatste maal BGC navragen, maar die zeggen dat alles ok is, en zoals U zelf ziet zijn uw lijnspecs ook niet het probleem.

Die avond kom ik thuis. 3300kbps, in geen maanden gehaald tijdens de avondspits. Toeval denk je dan.

We zijn nu bijna 2 maanden verder, en het blijft dus ok. Inmiddels heb ik nog contact gehad met T2, en deze beweren dat ze zelf helemaal niets aan de situatie hebben aangepast of verandert, aangezien ze onder Broba dat helemaal niet kunnen. Wondere wereld, nietwaar. :wink:

Hoe dan ook, ik dank _wie dan ook_ ervoor gezorgd heeft dat ik terug een werkbare snelheid heb op het net.
Of dat nu een blauw of een geel mannetje is maakt me niet uit : bij deze, dank U.

Nu wat "BGC zegt dat alles OK is" heb ik vandaag nog een goeie gehad. Klant klaagt over het feit dat zijn nieuwe (analoge) fax niet werkt en stuk moet zijn, want BGC is al bij zijn thuis geweest (klant heeft me zelfs de bon laten zien als bewijs) en zegt dat alles ok is. Ik test die fax : werkt bij ons perfect. Klant zegt dat het toestel bij ons een heel ander geluid heeft als bij hem. Ik begin me af te vragen of die lijn eigenlijk wel "live" is, dus vraag ik of hij een kiestoon heeft op die analoge lijn. Wist hij niet, hij gebruikt enkel GSM om te bellen, aan die lijn hangt enkel de fax. Hij gaat terug naar huis, belt me daarna op en dat blijkt dan niet het geval te zijn.

"Maar volgens BGC is alles OK". Right. :bang:
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”