Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn dat de DownstreamNoiseMargin slecht is? De resterende waarden zijn stabiel.
Heeft altijd goed gegaan. (CableLength 2490 m).
DownstreamBitRate 4096.0 Kbps
UpstreamBitRate 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 7.0 dB
UpstreamNoiseMargin 21.0 dB
DownstreamAttenuation 37.0 dB
UpstreamAttenuation 22.0 dB
De lijn is al gedowngrade van 4 naar 3,3.
De modem en de splitter zijn al vervangen, geen oplossing.
Sommige dagen is de lijn een 10-tal uren door de dag stabiel, nadien zijn er geregeld disconnects van het 's avonds tot het 's morgens de dag erna.
Bij de meting van vandaag door EDP was het weer om zeep ...
DownstreamBitRate 3328.0 Kbps
UpstreamBitRate 384.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 5.0 dB
UpstreamNoiseMargin 22.0 dB
DownstreamAttenuation 36.0 dB
UpstreamAttenuation 19.0 dB
UPDATE: EDP heeft gebeld, nog wat vraagjes gesteld en gaan het escaleren naar BGC. Afwachten dus.
Problemen sinds een paar maanden
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Dikke pech, merci hé.Toxeh schreef:Ik gok ook zo'n scenario. 'k Kan anders geen verklaring bedenken.
Wel opvallend slechte waarden opeens; echt dikke pech.
Het is BGC weer hé
Maakt u modem/voeding misschien een piepend geluid?svermassen schreef:Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn dat de DownstreamNoiseMargin slecht is? De resterende waarden zijn stabiel.
Heeft altijd goed gegaan. (CableLength 2490 m).
DownstreamBitRate 4096.0 Kbps
UpstreamBitRate 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 7.0 dB
UpstreamNoiseMargin 21.0 dB
DownstreamAttenuation 37.0 dB
UpstreamAttenuation 22.0 dB
De lijn is al gedowngrade van 4 naar 3,3.
De modem en de splitter zijn al vervangen, geen oplossing.
Sommige dagen is de lijn een 10-tal uren door de dag stabiel, nadien zijn er geregeld disconnects van het 's avonds tot het 's morgens de dag erna.
Bij de meting van vandaag door EDP was het weer om zeep ...
DownstreamBitRate 3328.0 Kbps
UpstreamBitRate 384.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 5.0 dB
UpstreamNoiseMargin 22.0 dB
DownstreamAttenuation 36.0 dB
UpstreamAttenuation 19.0 dB
UPDATE: EDP heeft gebeld, nog wat vraagjes gesteld en gaan het escaleren naar BGC. Afwachten dus.
Ligt er een stroomkabel op u datakabel?
Ik heb ook een slechte noisemargin gehad en dit lag aan mijn modem die aan het begeven was.
Nieuwe getest en weg slechte noise margin en men lijn sprong terug op 6mbit.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Zie mijn tekst, 2 modems en stekkers geprobeerdmurda schreef:Maakt u modem/voeding misschien een piepend geluid?svermassen schreef:Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn dat de DownstreamNoiseMargin slecht is? De resterende waarden zijn stabiel.
Heeft altijd goed gegaan. (CableLength 2490 m).
DownstreamBitRate 4096.0 Kbps
UpstreamBitRate 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 7.0 dB
UpstreamNoiseMargin 21.0 dB
DownstreamAttenuation 37.0 dB
UpstreamAttenuation 22.0 dB
De lijn is al gedowngrade van 4 naar 3,3.
De modem en de splitter zijn al vervangen, geen oplossing.
Sommige dagen is de lijn een 10-tal uren door de dag stabiel, nadien zijn er geregeld disconnects van het 's avonds tot het 's morgens de dag erna.
Bij de meting van vandaag door EDP was het weer om zeep ...
DownstreamBitRate 3328.0 Kbps
UpstreamBitRate 384.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 5.0 dB
UpstreamNoiseMargin 22.0 dB
DownstreamAttenuation 36.0 dB
UpstreamAttenuation 19.0 dB
UPDATE: EDP heeft gebeld, nog wat vraagjes gesteld en gaan het escaleren naar BGC. Afwachten dus.
Ligt er een stroomkabel op u datakabel?
Ik heb ook een slechte noisemargin gehad en dit lag aan mijn modem die aan het begeven was.
Nieuwe getest en weg slechte noise margin en men lijn sprong terug op 6mbit.