Raar fenomeen met dxADSL

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Sinds de algemene storing deze namiddag kon ik niet meer online bij dxADSL. In het begin kon de modem gewoon geen verbinding maken, maar daarna kreeg ik enkel nog 'CHAP authentication failure', wat wil zeggen dat de login gegevens niet kloppen. Hier had ik nochtans niks aan gewijzigd.

Normaal is de login iets in de stijl van spb12345@dxadsl, en dit stond dan ook zo ingesteld in mijn modem. Maar aangezien dit niet meer bleek te werken ben ik hiermee wat gaan experimenteren. Ik besloot die @dxadsl eens te wijzigen in @fulladsl en tot mijn verbazing was ik meteen online. :eek:

Nu vraag ik me wel af of ik hiermee niet in de problemen kan geraken, en of mijn verbruik wel juist zal gemeten worden.

Edit: mijn volumemeter blijkt toch nog verder te tellen, dus ik veronderstel dat het niet echt een probleem is.
GeertVanEspen
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2005, 22:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

KK schreef:Sinds de algemene storing deze namiddag kon ik niet meer online bij dxADSL. In het begin kon de modem gewoon geen verbinding maken, maar daarna kreeg ik enkel nog 'CHAP authentication failure', wat wil zeggen dat de login gegevens niet kloppen. Hier had ik nochtans niks aan gewijzigd.

Normaal is de login iets in de stijl van spb12345@dxadsl, en dit stond dan ook zo ingesteld in mijn modem. Maar aangezien dit niet meer bleek te werken ben ik hiermee wat gaan experimenteren. Ik besloot die @dxadsl eens te wijzigen in @fulladsl en tot mijn verbazing was ik meteen online. :eek:

Nu vraag ik me wel af of ik hiermee niet in de problemen kan geraken, en of mijn verbruik wel juist zal gemeten worden.

Edit: mijn volumemeter blijkt toch nog verder te tellen, dus ik veronderstel dat het niet echt een probleem is.
Ik heb hier exact hetzelfde voor. Dezelfde CHAT error, en alleen door @dxadsl te vervangen door @fulladsl kon ik weer op internet.
cowboy_film_fan
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Brecht
Bedankt: 1 keer

Ik had deze avond exact hetzelfde fenomeen,ik had mijn ene modem voor het andere verwisseld,en plots geen verbinding meer.
wel op DSL niveau maar niet op ATM en PPP.
Inmiddels ben ik weer terug op het net,maar het heeft wel eventjes geduurd.
Ik denk dat de authorisatie-server plat lag of zo.
Bij mij is het vanzelf goedgekomen,zonder dat ik op fulladsl probeerde,maar ja onderhand had ik natuurlijk wel alles 1000 keer gecheckt,maar nee ik had niks fout gedaan.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Bij mij vandaag (16/10) nog steeds geen verbinding... :-(
Vanavond nog eens proberen.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Blijkbaar zijn ze in verlof. Ik heb daarstraks hun contact formulier ingevuld en kreeg dit als autoreply:
Beste afzender,

We zijn momenteel in verlof.

Vanaf 20/10/2008 zijn we terug klaar om uw wensen te verzorgen.

Bedankt voor het begrip,

Dx-Solutions
Gelukkig dat ik toch nog online kan door die username in mijn modem te wijzigen, anders zat ik dus een hele week zonder ADSL.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Beste afzender,

We zijn momenteel in verlof.

Vanaf 20/10/2008 zijn we terug klaar om uw wensen te verzorgen.

Bedankt voor het begrip,

Dx-Solutions
De hele helpdesk gaat op hetzelfde moment met vakantie? :???:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

THDBASED schreef:De hele helpdesk gaat op hetzelfde moment met vakantie? :???:
Volgens mij bestaat die helpdesk slechts uit 1 persoon.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

THDBASED schreef:De hele helpdesk gaat op hetzelfde moment met vakantie? :???:
De helpdesk is wel bereikbaar want die is uitbesteed bij FullADSL. Het is de ene persoon van de eenpersoonszaak DXDSL die op congé is.
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Ik heb geen problemen gehad.
Gisteren niet en vandaag ook niet.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Gisterenmiddag internet weggevallen.
Ik kreeg (volgens mijn modem) nog wel een adsl-signaal, maar kon niet inloggen.
Heb ook geen draadloos netwerk in de buurt van de buren waar ik op kan.

Ik heb vandaag getelefoneerd en ze namen op na 15seconden.

En vanavond kan ik terug online.

Een dikke dag weggeweest. Als het eenmalig is, maak ik er geen ramp van.
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Vandaag wel al 3 of 4 disconnects gehad maar niet langer dan 10 seconden wegens wegvallen van het adsl signaal.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”