Zojuist wou ik nog even switchen naar annex m, blijkt dat ik geen toegang meer heb tot de modem (speedtouch 516v6).
Telnetten zoals vroeger of zelfs met de meegeleverde cd-rom geraak ik er niet meer aan. Ook na een reset van de modem (hetgeen vroeger alle prefs wiste) nog steeds niks.
Nu zit ik dus met een modem die gekocht is voor annex m, nooit fatsoenlijk zo in te stellen is geweest (wie verwacht nu van klanten dat ze in de cli gaan kloteren) en dus nu gewoon niet meer toegankelijk is voor mij.
Kan iemand dit even bevestigen, of kan zoiets opgeheven worden? Helpdesk bellen heeft natuurlijk geen zin, ge kunt even goed tegen uwe frigo gaan zagen en die paar euros in de vuilbak steken. De kans dat een van die twee zou antwoorden is groter dan dat zij de telefoon opnemen.
Speedtouch 516v6 geen toegang meer (telnet, cd, etc. niks)
-
- Plus Member
firmware vind je op www.speedtouch.nl/
in een engelstalig forum gevonden
I tried to reset the modem by doing a hardware reset by pressing the reset button at the back for way over 7 seconds, but the modem does not respond to this.
--------------------------------------------------------------------------------
When i press the reset button at boot time the "LED-code" is as follows:
* First 20 seconds: the Power led is coloured red.
* Then it flickers between red and green every second for a period of about 2 minutes. The Ethernet is flickering green and off, also with a interval of about a second.
--------------------------------------------------------------------------------
Put it in the second state you mentioned (hold reset button during power on then the slow red-green flash) then from there it is in upgrade mode and then upgrade wizard will work over ethernet, and you can reflash the firmware, which should bring it back to life
in een engelstalig forum gevonden
I tried to reset the modem by doing a hardware reset by pressing the reset button at the back for way over 7 seconds, but the modem does not respond to this.
When i press the reset button at boot time the "LED-code" is as follows:
* First 20 seconds: the Power led is coloured red.
* Then it flickers between red and green every second for a period of about 2 minutes. The Ethernet is flickering green and off, also with a interval of about a second.
Put it in the second state you mentioned (hold reset button during power on then the slow red-green flash) then from there it is in upgrade mode and then upgrade wizard will work over ethernet, and you can reflash the firmware, which should bring it back to life
Dat is hetzelfde als gewoon resetten, maar dat haalt in dit geval dus niks meer uit. Vroeger lukte dat wel, maar nu niet meer.
De upgradewizard kan ook na resetten en lang ingedrukt houden geen toegang krijgen tot de modem. Poort 23 blijft geblokkeerd.
Het is niet dat de modem niet meer werkt, maar je kan niks meer veranderen.
De upgradewizard kan ook na resetten en lang ingedrukt houden geen toegang krijgen tot de modem. Poort 23 blijft geblokkeerd.
Het is niet dat de modem niet meer werkt, maar je kan niks meer veranderen.