Dommel Internet problemen (regio 016 Leuven)
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 10:56
- Locatie: Leuven
Hallo,
Sedert gisteren kan ik niet meer surfen via mijn Dommel account. Mijn line sync lijkt in orde maar bvb een ping sturen naar de Dommel gateway levert geen reply op. Aangezien de Dommel helpdesk nog steeds een absolute RAMP is, vroeg ik me af of nog andere mensen problemen hebben met hun verbinding en of het probleem gekend is bij Dommel?
thnks, hs,
Sedert gisteren kan ik niet meer surfen via mijn Dommel account. Mijn line sync lijkt in orde maar bvb een ping sturen naar de Dommel gateway levert geen reply op. Aangezien de Dommel helpdesk nog steeds een absolute RAMP is, vroeg ik me af of nog andere mensen problemen hebben met hun verbinding en of het probleem gekend is bij Dommel?
thnks, hs,
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 10:56
- Locatie: Leuven
hebben die mannen dan geen statuspagina van hun netwerk? Dit is toch niet te schatten qua 'informatie-loosheid' .
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Het bizarre is dat de internetconnectie hier wel werkt maar ik hun defaultgateway niet kan pingen. Via een andere provider kan ik die dan weer wel pingen.
Wat zijn ze toch aan't uitsteken.
Wat zijn ze toch aan't uitsteken.
Hier in Haacht is het internet ok maar kan al 7 dagen niet meer over mijn voip beschikken . Op de helpdesk binnengeraken is idd. moeilijker dan dat Tia Hellbaut goud haalt
Was gelukkig bij Telenet, ben nu bij Dommel maar ...
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 jan 2008, 10:03
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik verbinding heb via Dommel kan ik mijn vast ip-adres pingen maar niet hun default gateway en als ik via een andere provider verbonden ben kan ik hun gateway pingen maar niet mijn ip-adres.
Ik heb een ticket geplaatst maar nog geen antwoord gekregen.
Ik heb een ticket geplaatst maar nog geen antwoord gekregen.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 10:56
- Locatie: Leuven
ik kan totaal niet meer surfen terwijl line sync mij ok lijkt. Hij is wel maar gesynct op 8Mbit maar toch, denk niet dat het probleem bij Belgacom ligt? Wat zijn trouwens de normale waarden van de SNR ? 'k Heb zo'n Siemens SX762 van Dommel.
Pfft dat het maar snel opgelost raakt.
Pfft dat het maar snel opgelost raakt.
@housesessions: Het leven zoals het is Dommel. Begin er maar gewoon aan te raken. UB geeft je meer uitleg over wat er van problemen bij Dommel zijn en antwoorden dan Dommel zelf.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37
Mijn cityconnect werkte om 10h30 vanmorgen nog zonder probleem
A post without a signature is like a fish without a bike
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37
HouseSessions schreef:ik kan totaal niet meer surfen terwijl line sync mij ok lijkt. Hij is wel maar gesynct op 8Mbit maar toch, denk niet dat het probleem bij Belgacom ligt? Wat zijn trouwens de normale waarden van de SNR ? 'k Heb zo'n Siemens SX762 van Dommel.
Pfft dat het maar snel opgelost raakt.
Heb je een netconnect abbo en heeft BGC recent de speed-upgrade komen installeren ??
A post without a signature is like a fish without a bike
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik kon gisteren zonder problemen surfen via Cityconnect (ik woon in Leuven). Mijn broer kon gisterenavond niet meer surfen. Zijn modeminstellingen lijken normaal, hij heeft adsl signaal, hij krijgt een local ip op z'n pc, maar surfen lukt dus niet. Hij woont in Heverlee (ook cityconnect). Very strange weeral ...VOiD schreef:Liggen we er weer uit in de 016 ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
mss de dns server die plat ligt?
probere is opendns als dns server * 208.67.222.222
probere is opendns als dns server * 208.67.222.222
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 jan 2008, 10:03
Andere dnsservers brachten bij mij ook geen oplossing
Ik heb hier nu geen problemen, en nooit problemen gehad die zo lang duren zoals hierboven beschreven. Wel verschillende keren al 10min ofzo uit gelegen deze week.
De DNS server is het in ieder geval niet (of die moest helemaal uitliggen en dat zou een aparte voor 016 moeten zijn), dat zou snelheidsproblemen kunnen geven, maar heeft niks met het al dan niet krijgen van een ip of verbinding te maken.
Het lijkt erop dat er soms geen verbinding is met hun gateway. Ik gok dat het op de Vismarkt te doen is, door BGC of de eigen apparatuur.
De DNS server is het in ieder geval niet (of die moest helemaal uitliggen en dat zou een aparte voor 016 moeten zijn), dat zou snelheidsproblemen kunnen geven, maar heeft niks met het al dan niet krijgen van een ip of verbinding te maken.
Het lijkt erop dat er soms geen verbinding is met hun gateway. Ik gok dat het op de Vismarkt te doen is, door BGC of de eigen apparatuur.
Hetzelfde probleem hier, we krijgen een ip adres en er is sync maar de gateway lijkt niet berijkbaar. En dat sinds gisterenavond :< Router en pc's rebooten helpt niets en dommel proberen te bereiken heeft ook nog niet veel opgeleverd.
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 jan 2008, 10:03
Hier dezelfde gateway
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
- Locatie: Heverlee
Idemjollito schreef:VOiD schreef:Mijn broer kon gisterenavond niet meer surfen.
Zijn modeminstellingen lijken normaal, hij heeft adsl signaal, hij krijgt een local ip op z'n pc, maar surfen lukt dus niet. Hij woont in Heverlee (ook cityconnect). Very strange weeral ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Geen problemen hier ( zowel gisteren als vandaag niet ). Cityconnect Plus.
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 jan 2008, 10:03
Ik kan er ook terug op.
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 jan 2008, 10:03
Idd, ik heb ook terug problemen. Enige verschil is nu dat m'n modem zelfs geen verbinding meer kan maken. Synchronisatie is er maar geen verbinding.
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik lig er ook uit, wel synchronisatie, zelfde zoals m'n broer in de week heeft voorgehad, trekt op niks maar ja, what can you do ?KristofLemmens schreef:Idd, ik heb ook terug problemen. Enige verschil is nu dat m'n modem zelfs geen verbinding meer kan maken. Synchronisatie is er maar geen verbinding.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 21 aug 2005, 22:14
Ik kan er sinds deze middag ook niet meer op, gister wel nog. Cityconnect in 016. Al blij dat ik niet de enige ben want vond het probleem niet.
-
- Plus Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Same here. Heb dat de laatste weken wel meer voor. Wat ik dan zie in de modem is een melding dat de kabel geconnecteerd is, maar een waarde van 0dB voor alle lijnwaardes.Freakazoid schreef:Ik kan er sinds deze middag ook niet meer op, gister wel nog. Cityconnect in 016. Al blij dat ik niet de enige ben want vond het probleem niet.
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
inderdaad, maar het blijft kl... Ik werkte thuis, ben dus nu naar bureau moeten rijden om te zien dat alles een uur later terug werkt ...VOiD schreef:We zijn terug online sinds 13:40
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 24 jan 2008, 09:16
- Locatie: Leuven Belgium Europe
- Contacteer:
Idem ditto hier (83.101.44.), Leuven Vismarkt.
Had iets voor 12 uur gevraagd mijn lijn na te kijken omdat sinds die fameuze werken van afgelopen vrijdag mijn snelheid naar beneden is gegaan (van 14.500 Kbps naar 11.100 kbps (volgens test userbase).
Ze hebben mijn profiel rond 12 uur aangepast en sinds sinds dan niks meer...
tot 13u40.
Snelheid is nog altijd zo laag.
pff
Had iets voor 12 uur gevraagd mijn lijn na te kijken omdat sinds die fameuze werken van afgelopen vrijdag mijn snelheid naar beneden is gegaan (van 14.500 Kbps naar 11.100 kbps (volgens test userbase).
Ze hebben mijn profiel rond 12 uur aangepast en sinds sinds dan niks meer...
tot 13u40.
Snelheid is nog altijd zo laag.
pff
Pfff ... zojuist ook van 12u en iets uitgelegen tot nu.
Dit begint wel de spuigaten uit te lopen. Ik probeer hier wat werk gedaan te krijgen van thuis uit zoals elke vrijdagnamiddag ... al zeer productief geweest vandaag moet ik zeggen.
En tegen uwe werkgever zeggen "ja mijn internetconnectie lag uit" klinkt ook altijd zo geloofwaardig ...
Dit begint wel de spuigaten uit te lopen. Ik probeer hier wat werk gedaan te krijgen van thuis uit zoals elke vrijdagnamiddag ... al zeer productief geweest vandaag moet ik zeggen.
En tegen uwe werkgever zeggen "ja mijn internetconnectie lag uit" klinkt ook altijd zo geloofwaardig ...