Werken in de USA

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
koe1980
Starter
Starter

Hallo,
Ik ga binnenkort hoogstwaarschijnlijk in de States gaan werken (Illinois). Ik blijf werken voor een Belgische werkgever maar ga dus wel full time daar wonen. Kan iemand mij zeggen of ik dan daar mijn belastingen moet betalen. Hoeveel % is dat daar? Moet ik dan hier in België iets speciaals doen? Iemand die in dezelfde situatie zit of erin gezeten heeft?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Normaal gezien zal, als je uitgeleend wordt, je werkgever hetzelfde blijven, waardoor je in Belgie belasting moet blijven betalen. Als je echt een USA werkgever zou hebben dan moet je daar belasting betalen.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Alle beroepsactiviteiten in de VS zijn onderworpen aan de sociale zekerheid en werkgevers houden bijdragen af. De sociale zekerheid van de VS omvat diensten zoals uitkeringen bij pensioen, overlijden en invaliditeit en werkloosheid en sociale voordelen. De gezondheidsverzekering is steeds vrijwillig en bijgevolg niet algemeen gedekt door het socialezekerheidssysteem. Vele werknemers zijn echter gedekt door een groepsziekteverzekering die wordt afgesloten door hun werkgever.
Bron: http://www.stepstone.be/home_fs.cfm?lan ... staten.htm
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”