IE, Firefox & Opera laden geen websites meer

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Dark Elf
Starter
Starter

Sinds een aantal weken heb ik voor dat na een tijd surfen noch Internet Explorer, noch Firefox, noch Opera websites laden. Firefox wil dan zelfs niet meer opstarten. Het enige wat helpt is de computer terug opstarten en dan kan ik opnieuw surfen.

Ik heb al geprobeerd dat te verhelpen dmv een back-up terug te zetten, maar dat werkt ook niet.

Heeft er iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Ik heb de volgende configuratie:

Laptop Acer 7720G
Windows Vista SP1
Avast Antivirus
Zonealarm Firewall
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik vermoed dat je al gecheckt heb op beestjes en andere rommel (al dan niet in safe-mode)?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
The_One_be
Pro Member
Pro Member

Op het moment dat het gebeurt, open een command prompt en doe volgend commando:

ping 208.67.222.222

Indien je een reply krijgt werkt je internet connectie nog. Dat IP is van een Opendns DNS server en zou altijd moeten responden bij een werkende internetconnectie.

Indien je een ping response krijgt, kan je het volgende commando eens proberen om te kijken of je DNS servers nog werken

nslookup www.google.be

Wat ook wel raar is, is dta Firefox niet meer wilt opstarten, misschien een plugin die bij het opstarten online probeert te geraken enzo het process hangt??
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dark Elf
Starter
Starter

Maglor schreef:Ik vermoed dat je al gecheckt heb op beestjes en andere rommel (al dan niet in safe-mode)?
In safe mode heb ik nog niet gecheckt. Zal ik vanavond eens doen als ik thuis ben.
The_One_be schreef:Op het moment dat het gebeurt, open een command prompt en doe volgend commando:

ping 208.67.222.222

Indien je een reply krijgt werkt je internet connectie nog. Dat IP is van een Opendns DNS server en zou altijd moeten responden bij een werkende internetconnectie.

Indien je een ping response krijgt, kan je het volgende commando eens proberen om te kijken of je DNS servers nog werken

nslookup www.google.be

Wat ook wel raar is, is dta Firefox niet meer wilt opstarten, misschien een plugin die bij het opstarten online probeert te geraken enzo het process hangt??
Zal ik eens proberen. Ik weet wel dat MSN messenger nog wel blijft werken.

Ik heb geen plugins geïnstalleerd in Firefox, dus ik betwijfel of het daar aan ligt.
Dark Elf
Starter
Starter

Ik heb alles in safe mode gechecked en ik heb geen beestjes op mijn laptop.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Dark Elf schreef:Ik heb alles in safe mode gechecked en ik heb geen beestjes op mijn laptop.
Heb je de tip van The_one_Be al uitgevoerd?
Afbeelding
Dark Elf
Starter
Starter

The_one_Be, ik heb je tip uitgevoerd nadat ik geen pagina's meer kon laden. In de attachement vind je het resultaat.

Ik heb nu gemerkt dat Firefox vastliep. Ik heb FF afgesloten en terug proberen op te starten, maar dat lukte niet. Ik kreeg een melding dat ik FF moest afsluiten. Heb dan taakbeheer geopend en FF bleek nog te draaien in processen. Ik heb FF daar proberen af te sluiten, maar dat lukte niet. Is het mogelijk dat het probleem bij FF ligt?
Bijlagen
Ping.jpg
Pingen
(81.3 KiB) 53 keer gedownload
naamloos
Member
Member

als u msn werkt is het teken dat je internet ook werkt. mss lig het aan je proxy instelling? kijk daar is of its sta van proxy?
naamloos
Member
Member

probeer mss ook firefox te deinstaleren en opnieuw instaleren en zie wat het geeft
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

naamloos schreef:probeer mss ook firefox te deinstaleren en opnieuw instaleren en zie wat het geeft
deze week FF update naar 3.0.3 ook problemen en vastlopen. Bij een volledige installatie naar 3.0.3 opgelost.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Dark Elf schreef:The_one_Be, ik heb je tip uitgevoerd nadat ik geen pagina's meer kon laden. In de attachement vind je het resultaat.

Ik heb nu gemerkt dat Firefox vastliep. Ik heb FF afgesloten en terug proberen op te starten, maar dat lukte niet. Ik kreeg een melding dat ik FF moest afsluiten. Heb dan taakbeheer geopend en FF bleek nog te draaien in processen. Ik heb FF daar proberen af te sluiten, maar dat lukte niet. Is het mogelijk dat het probleem bij FF ligt?
Er is in ieder geval een probleem met je FF. Maar je hebt 25% verlies als je een ping naar open dns doet. Kan je dezelfde ping eens uitvoeren in veilige modus met netwerkmogelijkheden. Heb je dan geen verlies dan kan het wel eens goed zijn dat je besmet bent of dat bepaalde programma's met elkaar conflicten geven. Heb je dan nog verlies dan kan het probleem aan je verbinding liggen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”