Homeconnect, kan niet activeren, help

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Goeindag allemaal
Vandaag dus na paar weken dat beloofd was, kwam dus technicus van belgacom, hij heeft daar iets gedaan met telefoonlijn aangesloten, hebt iets geprobeerd en heeft gezegd het is ok, ik heb mijn werk gedaan, als hij weg was heb ik dus alles aangesloten, maar nog steeds als ik activatiecode enz in de dommelsoftware invoer zegt het dat verbinden met server is niet mogelijk, en hij geeft die boodschap direct, dus ik weet niet wat is het verkeerd gelopen?
Van wie is die lijn? want die persoon zijn normaal als die lijn van belgacom was dan moest er iets opkomen, geluid, maar hier was stil en hij zei het is toch enkel voor adsl dat het is normaal zo, etc
Maar het werkt toch niet, en wat moet ik nu doen, heeft die belgacom technicus niet goed gedaan, of ...
Heeft iemand een raad, of wat is het verkeerd?
Dank u voor een snelle reactie.
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

welke lampjes branden er op je modem
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Dus er branden: power, adsl, lan1 en wlan
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

dat is in iedergeval goed(mits adsllampje niet knippert).

Je hebt verder geen instellingen in het modem gewijzigd?

En welke optie in het menu van de software kies je om te doorlopen?
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Dus als ik die software start, kies ik nederlands en dan 2 de optie, dus heb al geregistreerd maar heb mijn software opniew geinstalleerd, dan voer ik activatie code en mijn gegevens in en dan springt direct een fout boodschap, kan niet verbinden met de server

Heb helemaal niets in de instellingen veranderd
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

okay en de software die heb je van de cd-rom of gedownload van http://www.dommel.com/setup.zip

Het is noodzakelijk dat je de laatste versie hebt van de website.
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Ik heb die van CD gedaan, maar ok ik zal nog eens downloaden en updaten
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

wel eerst de oude software verwijderen eer je die van de website installeert.
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Dus ik heb verwijderd oude software en nieuwe geinstalleerd, dus het is hetzlefde, nog steeds geen verbinding met server, ik heb ook nu de derde optie geprobeerd, dat ik via telefoon geregistreerd ben en ik wil mijn modem gebruiken, dus ze vraagt nadien enkel activatiecode, ik voer dan druk op volgende dan dus moet alles controleren of alles goed aangesloten is en dan druk ik op volgende om modem te detecteren en instellen, maar dan direct krijg ik weer een fout melding in engels, 'unhandeld exeption has occured ...' dus echt wat nu?
wat kan ik nog doen?
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

Kan je pc de modem wel vinden?

Is er op je lan aansluiting bij instellingen geen vast ipadres ingevuld, maar staat dat op automatisch? evenals dns.

Je werkt niet draadloos met het modem neem ik aan?
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Ja de PC kan modem vinden, werk via Lan natuurlijk, kan ook op modem zelf connecteren 192.168.2.1 dus ....
kweet nog niet wat zou de probleem zijn :(
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

mmm erg vreemd ja.
dan kan het nog zijn doordat dommel bezig is met hun servers dat het nu niet mogelijk is om contact te maken daarmee voor registratie/activatie.
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

ik weet niet, denk niet dat ze nu met hun servers bezig zijn heh, want die software probeert zelfs niet te verbinden die zegt direct geen verbinding en als ik probeer die derde optie, dan geeft het gewoon een fout,
maar heeft nog iemand iets te zeggen?
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

erg vreemd inderdaad.
En stap 1 is wel goed doorlopen?
Wat geeft die aan als je die nog een keer doorloopt
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Je probleem is dat je niet op het internet kan.

De enige oplossing is dat je manueel je ADSL gegevens in je modem invoert. Dan kan je daarna testen of je daadwerkelijk op het internet kan door je browser te starten en naar een willekeurige site te gaan. Als dat lukt, dan zou de homelink software ook moeten werken.

Modem instellingen zijn:
heezy schreef:Internet-provider: Anders
Protocol: PPPoE
Gebruikersnaam: staat in je brief onder news login, maar belangrijk je moet de .be eraf laten. Dus bv. dsl56490@schedom
Wachtwoord: = news paswoord, zie brief
Naam Access concentrator: open laten
MTU: 1492
Lijnmodus: automatisch
Encapsulation: LLC
QoS class: UBR
VPI / VCI: 8 /35
24-uurs herverbinding: Uit
Verbindingsmodus: Altijd aan
PPPoE-doorvoer: Uit
UPnP: Uit

Dan op 'Testinstellingen' klikken en even geduld hebben zodat hij verbinding kan maken.
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Niets specials, zegt gewoon als ik geen internetverbinding heb moet naar nr 080040527 bellen, dat is al
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

ik heb die gegevens ingevoerd in modem en internet werkte, heel goed, maar is dat allemaal normaal, moest de modem server connecteren en misschien iets nog doen? of is dat helemaal normaal dat ik zomaar gegevens invoer?
En nog iets ik heb dus telefoon in de 'phone 1' ingestoken maar ik hoor niets is dat normaal? moest ik misschien nog iets voor telefoon configureren?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Nu je op het internet kan, moet je met de homelink software opnieuw de stappen doorlopen om te activeren. Als dat gelukt is, zal het VOIP ledje van je modem na een paar uur gaan branden. Pas dan kan je telefoneren.

Het is niet normaal dat je die gegevens zelf moet invoeren, maar als de software het niet voor jou doet, dan heb je niet veel keuze...
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

"u kan niet inloggen alvorens een adsl signaal geinstalleerd is" zo een bericht krijg ik als ik probeer in te loggen op dommel software, want nu als ik open link dan krijg ik direct zo een venster om in te loggen, is dat normaal dat ik da niet kan?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

1) Je bent er dus in geslaagd om je activatiecode in te geven?
2) En nu krijg je dit?
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

ja dit klopt, dit kan altijd even een aantal uur duren eerdat dit is verholpen.
hij is u bezig alles te configureren, en te activeren.

Dit heb ik inderdaad ook gehad nadat alles doorlopen was.
Heb je nu wel een scherm gezien dat de de software alle gegevens naar de modem stuurde voor een 30tal minuten.
Als je dat hebt gezien dan is alles goed gegaan, en is het gewoon even wachten.
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Nee, niet gezien zo een scherm, maar, nu is weer een andere boodschap "u kan momenteel niet inloggen aangezien de configuratie van uw modem, activatie en of telnr overname nog niet afgerond is" dus denk dat ik moet nog een tijdje wachten.
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

inderdaad, moet nog even geduld hebben, maar hij is in iedergeval bezig te configureren.

Deze melding heb ik ook gehad destijds.
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

ik heb al geprobeerd om te bellen naar mezelf en het is gelukt, maar ik hoorde niets, en dan heeft modem herstart, maar toch er was signaal ) dat iemand belde )
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

bij mij was alles ingesteld en internet werkte, maar telkens ik homeconnect opstartte kreeg ik die wizard te zien met selecteer uw taal en de drie opties (ik heb homeconnect herinstalleerd, ik wens mijn modem in gebruik te nemen,..)
als ik "geherinstalleerd" koos dan gaf hij de melding "foutieve gegevens" en als ik "ik wens modem in gebruik te nemen" dan stelt hij die modem precies volledig opnieuw in?

moet die read only op die dll terug aangezet worden of zo?

ik kan trouwens ook nog altijd niet inloggen op de crm pagina
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”