Dommel Homeconnect VOIP via Siemens S450 IP + GIGASET 762 ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
testerx
Starter Plus
Starter Plus

Hoi,

Gisteren voor het eerst Dommel homeconnect geactiveerd.
Your DOWNLOAD Speed: 3672 kbps or 459 KB/sec

Enkel de telefoon werkt nog niet, werd door hen opgebeld dat nr-overdracht van Telenet niet gaat. Moest dit zogezegd in m'n opzegbrief naar Telenet melden (aan Dommel had ik dit wel gemeld).

Heb een Siemens S450 IP (met zwart bakje met blauw lichtje waaruit 2 RJ45 stekkers komen die draadloos signaal naar telefoon sturen, de ene RJ45 is iets groter dan andere).

Eerst had ik een zo'n telefoonbakje van telenet aan de muur hangen. Daarin stak ik vroeger een RJ11 (de RJ45 kabel daaruit kwam van het zwarte bakje, dan was er nog een andere RJ45 uit het zwarte bakje (waarschijnlijk VOIP) om aan de router zelf vast te maken. Ik kon bellen met vast net dus en via Voipbuster.

Zie pagina 12 van
http://shc-download.siemens.com/reposit ... EL_NET.pdf

1> Nu met de nieuwe modem Siemens Gigaset 762 is het mij niet duidelijk hoe ik dit aan het Siemens bakje moet connecteren. Heb al 1 RJ45 aan Line-in & 1 aan Phone1 geconnecteerd, maar geen ip-verbinding. Herinner me vroeger dat ik iets extra moest invullen (STUN server ofzo).

Zou dit kunnen omdat ik nog geen telefoonnr per brief heb ontvangen van Dommel dat het nog niet werkt?

2> Hoe dan ook, VOIP zou moeten werken, heb zowel op de Siemens telefoon m'n gebruikersnaam & passwoord ingesteld, als op de Siemens router heb ik de SIP instellingen van de VOIPBuster site overgenomen.

Moet enkel nog een paar poorten openzetten die worden geblokkeerd bij het downloaden, en ook eens zoeken waar en hoe je je webspace activeert...

Any tips welcome :-D

Greetz,
TesterX
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”