Kan niet meer opgebeld worden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Sedert reeds meer dan 1 jaar gebruik ik tot mijn grote tevredenheid een eigen aangekochte Fritzbox. Alles werkte tot voor kort perfect, nu stel ik vast dat ik ongeveer een week geen binnenkomende telefoons meer ontvangen.
Ik heb reeds alle aansluitingen nagekeken. Ik betaal ook een discoveryline bij Belgacom. Heeft iemand tips, of tot wie moet ik mij wenden, ik veronderstel Belgacom.
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

hiervoor moet je u inderdaad bij belgacom wenden. Maar ze zullen u waarschijnlijk naar dommel sturen, waar ze je niet gaan kunnen helpen.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Dit is geen Dommel probleem hoor!
En ook geen Belgacom probleem vermoed ik.
Maar waarschijnlijk wel een configuratie probleem van je Fritzbox.
Ik heb er ook zo één gehad en je moet ergens aanduiden dat binnenkomende oproepen op de analoge lijn ook worden 'doorgegeven' aan het aangesloten telefoontoestel dat aan je fritzbox hangt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

waarschijnlijk iets met Fritzbox, steek anders uw telefoon eens rechtstreeks op het stopkontakt en kijk of u dan gebeld kan worden

ik heb ook Fritzbox, als je gebeld wordt op uw normaal telefoonnummer zou Fritzbox dat normaal gewoon moeten doorgeven naar de toestellen die aangesloten zijn. 't is bij het bellen dat je kan kiezen ts. analoog bellen of VoIP
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Dit heeft ongeveer 18 maanden gewerkt en zonder de configuratie te wijzigen, plots geen inkomende gesprekken meer.
Maar goed, ik zal mijn settings deze avond een nakijken.
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

volgens mij niet echt iets aan de settings, ik zou niet weten welke... eerder met Fritzbox zelf
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Dit probleem is nog steeds niet opgelost, laat ik even de situatie schetsen zodat jullie kunnen meedenken:
Op het stopkontakt van Belgacom steekt een adsl-splitter, van daaruit vertrekt een verbinding naar mijn FritzBox. Op de adsl-splitter steekt een gewone telefoonstekker, met een verbinding naar de FritzBox.
Trekt ik de adsl-splitter uit en steek ik de telefoonstekker rechtstreeks in het stopkontakt van Belgacom, gaat de telefoon over als er gebeld wordt.
Ik heb reeds de adsl-splitter vervangen, maar dit geeft geen resultaat. Dus zelfs als ik de adsl-splitter er van tussen haal, blijven de verbindingen over de FritzBox lopen......
Raar niet? Heeft iemand nog een tip waar ik kan zoeken?
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

het heeft een jaar goed gewerkt, en plots niet meer. dus aan uw verbindingen zal het niet liggen eh. mijn vermoeden is dan ook dat er iets fout is met de FritzBox zelf. doe misschien eens een harde reset, update de firmware etc
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Hoe begin ik aan een harde reset, heb dit nog nooit gedaan. Moet ik nadien alle instellingen terug ingeven?
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

gdornez schreef:Hoe begin ik aan een harde reset, heb dit nog nooit gedaan. Moet ik nadien alle instellingen terug ingeven?
Ehm als je met een fritzbox van dommel zit dan ga je een grote fout maken.

1) Je verliest je telefoon instellingen.
2) Je verliest je waarborg.

Dus als het geen fritzbox is van dommel en je niet op digitel zit maar een eigen sip gebruikt, dan kan je idd eens een harde reset proberen. Houd wel je adsl instellingen bij de hand want alle instellingen zullen inderdaad weg gaan :roll:.

Om te resetten moet je in je modem gaan en het "Restore Factory Settings" kiezen. Ik raad je aan om daarna ook de laatste nieuwe firmwareop te zetten.
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Fout lag bij Belgacom, opgelost zonder kosten.
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”