Sedert reeds meer dan 1 jaar gebruik ik tot mijn grote tevredenheid een eigen aangekochte Fritzbox. Alles werkte tot voor kort perfect, nu stel ik vast dat ik ongeveer een week geen binnenkomende telefoons meer ontvangen.
Ik heb reeds alle aansluitingen nagekeken. Ik betaal ook een discoveryline bij Belgacom. Heeft iemand tips, of tot wie moet ik mij wenden, ik veronderstel Belgacom.
Kan niet meer opgebeld worden
-
- Plus Member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
Dit is geen Dommel probleem hoor!
En ook geen Belgacom probleem vermoed ik.
Maar waarschijnlijk wel een configuratie probleem van je Fritzbox.
Ik heb er ook zo één gehad en je moet ergens aanduiden dat binnenkomende oproepen op de analoge lijn ook worden 'doorgegeven' aan het aangesloten telefoontoestel dat aan je fritzbox hangt.
En ook geen Belgacom probleem vermoed ik.
Maar waarschijnlijk wel een configuratie probleem van je Fritzbox.
Ik heb er ook zo één gehad en je moet ergens aanduiden dat binnenkomende oproepen op de analoge lijn ook worden 'doorgegeven' aan het aangesloten telefoontoestel dat aan je fritzbox hangt.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
waarschijnlijk iets met Fritzbox, steek anders uw telefoon eens rechtstreeks op het stopkontakt en kijk of u dan gebeld kan worden
ik heb ook Fritzbox, als je gebeld wordt op uw normaal telefoonnummer zou Fritzbox dat normaal gewoon moeten doorgeven naar de toestellen die aangesloten zijn. 't is bij het bellen dat je kan kiezen ts. analoog bellen of VoIP
ik heb ook Fritzbox, als je gebeld wordt op uw normaal telefoonnummer zou Fritzbox dat normaal gewoon moeten doorgeven naar de toestellen die aangesloten zijn. 't is bij het bellen dat je kan kiezen ts. analoog bellen of VoIP
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Dit heeft ongeveer 18 maanden gewerkt en zonder de configuratie te wijzigen, plots geen inkomende gesprekken meer.
Maar goed, ik zal mijn settings deze avond een nakijken.
Maar goed, ik zal mijn settings deze avond een nakijken.
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
volgens mij niet echt iets aan de settings, ik zou niet weten welke... eerder met Fritzbox zelf
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Dit probleem is nog steeds niet opgelost, laat ik even de situatie schetsen zodat jullie kunnen meedenken:
Op het stopkontakt van Belgacom steekt een adsl-splitter, van daaruit vertrekt een verbinding naar mijn FritzBox. Op de adsl-splitter steekt een gewone telefoonstekker, met een verbinding naar de FritzBox.
Trekt ik de adsl-splitter uit en steek ik de telefoonstekker rechtstreeks in het stopkontakt van Belgacom, gaat de telefoon over als er gebeld wordt.
Ik heb reeds de adsl-splitter vervangen, maar dit geeft geen resultaat. Dus zelfs als ik de adsl-splitter er van tussen haal, blijven de verbindingen over de FritzBox lopen......
Raar niet? Heeft iemand nog een tip waar ik kan zoeken?
Op het stopkontakt van Belgacom steekt een adsl-splitter, van daaruit vertrekt een verbinding naar mijn FritzBox. Op de adsl-splitter steekt een gewone telefoonstekker, met een verbinding naar de FritzBox.
Trekt ik de adsl-splitter uit en steek ik de telefoonstekker rechtstreeks in het stopkontakt van Belgacom, gaat de telefoon over als er gebeld wordt.
Ik heb reeds de adsl-splitter vervangen, maar dit geeft geen resultaat. Dus zelfs als ik de adsl-splitter er van tussen haal, blijven de verbindingen over de FritzBox lopen......
Raar niet? Heeft iemand nog een tip waar ik kan zoeken?
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
het heeft een jaar goed gewerkt, en plots niet meer. dus aan uw verbindingen zal het niet liggen eh. mijn vermoeden is dan ook dat er iets fout is met de FritzBox zelf. doe misschien eens een harde reset, update de firmware etc
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Hoe begin ik aan een harde reset, heb dit nog nooit gedaan. Moet ik nadien alle instellingen terug ingeven?
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
Ehm als je met een fritzbox van dommel zit dan ga je een grote fout maken.gdornez schreef:Hoe begin ik aan een harde reset, heb dit nog nooit gedaan. Moet ik nadien alle instellingen terug ingeven?
1) Je verliest je telefoon instellingen.
2) Je verliest je waarborg.
Dus als het geen fritzbox is van dommel en je niet op digitel zit maar een eigen sip gebruikt, dan kan je idd eens een harde reset proberen. Houd wel je adsl instellingen bij de hand want alle instellingen zullen inderdaad weg gaan .
Om te resetten moet je in je modem gaan en het "Restore Factory Settings" kiezen. Ik raad je aan om daarna ook de laatste nieuwe firmwareop te zetten.