werkt HDMI passtrough van een reciever ook als hij uit staat

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb op een koopjessite een interessante reciever-luidspreker combinatie gevonden, de Onkyo HT-S3105 Home Theatre set (link naar aanbieding) voor maar €199.
Wat voor mij eventueel de enige reden is om deze niet te kopen is dat er geen HDMI pass-trough of HDMI upscaling is.
Het is natuurlijk fijn als er maar 1 HDMI kabel naar je flatscreen loopt ipv er 3 ofzo.
Maar nu is mijn vraag of dat doorsturen van het beeldsignaal bij zo'n recievers met HDMI pass-trough ook gaat wanneer de reciever in standby staat, of dat de reciever echt aan moet staan en dat je dan moet kiezen welk signaal doorgestuurd wordt.
Indien de reciever echt aan moet staan, dan vind ik het niet erg dat er geen HDMI aansluitingen zijn op deze reciever want dan wordt er toch alleen maar veel stroom voor niets gebruikt. En dan kan ik evenzeer gewoon deze reciever kopen en dan een HDMI switch. Dat komt mij veel goedkoper uit

Ik weet dat dit geen super-delux toestel is, maar voor de living waar het in gaat komen (ongeveer 5m op 3m) is het meer dan genoeg en de overige aansluitmogelijkheden zijn ook ruim voldoende.
Ik heb nu al een surround set maar deze heeft geen optische of coaxiale audio ingangen (is zo'n dvdspeler met ingebouwde versterker) dus ben ik er binnenkort niet veel meer mee en enkel een nieuwe reciever kopen gaat ook niet omdat de huidige boxjes er te zwak voor zijn (45W max).

En appart een Onkyo reciever kopen en dan ook de nodige luidsprekers zou veel duurder uitkomen en is voor de ruimte waar het in moet komen waarschijnlijk overkill.

Opmerkingen over het toestel zelf mag ook altijd.
Blijkbaar zou 6ohm impedantie slecht zijn volgens sommigen.

Ik hoop op snelle reacties, want aanbieding is bijna verstreken!
verdickt
Premium Member
Premium Member

100% zeker ben ik niet maar ik vermoed eigenlijk van niet.

Maar kan me dus vergissen
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

thx voor je antwoord.
Heb ondertussen na wat zoekwerk gevonden dat het ook wel van de reciever afhangt. Er zijn blijkbaar modellen bij welke je in het menu kan instellen welke signalen nog worden doorgegeven wanneer reciever in standby staat.

Heb ondertussen maar beslist om voorlopig de kat uit de boom te kijken, twijfel een beetje over de speakers. Kan misschien beter binnenkort toch maar iets extra spenderen zodat ik er voor een aantal jaar tegen kan
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Holy crap, dat is wel zéér belachelijk goedkoop. Ik heb - toevalligerwijs - gisteren identiek dezelfde binnen gekregen na een aanbieding op Ibood (wel 100€ duurder en dan was het nóg een koopje :eek: ).

Gisteren de boel al eens aangesloten, maar omdat mijn TV zelf al 2 HDMI-in's had, heb ik geen gebruik gemaakt van de passthrough (alles rechtstreeks op de TV aangesloten). Als ge zeker wilt zijn wil ik dat vanavond wel eens testen. En vergis u trouwens niet: dit is een erg goed toestel en dient zeker niet als low-budget crap omschreven te worden, de sound is best zeer OK te noemen!

EDIT: whoepsss! Ik heb thuis dus de 5105 staan, NIET de 3105... Eens opsnorren wat het verschil is, maar ik vermoed dat de receiver in elk geval al anders zal zijn... Sorry.
ooh. shiny.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:Holy crap, dat is wel zéér belachelijk goedkoop. Ik heb - toevalligerwijs - gisteren identiek dezelfde binnen gekregen na een aanbieding op Ibood (wel 100€ duurder en dan was het nóg een koopje :eek: ).

Gisteren de boel al eens aangesloten, maar omdat mijn TV zelf al 2 HDMI-in's had, heb ik geen gebruik gemaakt van de passthrough (alles rechtstreeks op de TV aangesloten). Als ge zeker wilt zijn wil ik dat vanavond wel eens testen. En vergis u trouwens niet: dit is een erg goed toestel en dient zeker niet als low-budget crap omschreven te worden, de sound is best zeer OK te noemen!

EDIT: whoepsss! Ik heb thuis dus de 5105 staan, NIET de 3105... Eens opsnorren wat het verschil is, maar ik vermoed dat de receiver in elk geval al anders zal zijn... Sorry.
Ik weet dat het geen slecht toestel is, ik twijfelde vandaag weer om hem te kopen, maar is ondertussen te laat (toch voor die prijs).

Heb eens gekeken, blijkbaar was die van jou in promotie op 6 september. Als ik iBood toen al kende, dan had ik die waarschijnlijk wel direct gekocht. De 5105 heeft wel HDMI.
Nu is hij nog in gewone online shops te koop voor 399 euro.

Ik ga nog even afwachten en dan kan ik de 5105 nadien nog altijd kopen als ik hem echt wil :-)

[EDIT] De HT-C5115 (nieuw) spreekt mij ook zeer aan. Is nog redelijk budget vriendelijk en ook goeie specificaties. In Duitsland vanaf 429 euro, in Nederland vanaf 499 euro

Ik heb nog even, misschien wat wachten tot deze zakt in prijs :-D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”