telefoon afgesloten
als ik mn eigen probeer te bellen of als andere mij bellen dan krijgen ze de melding dit telefoonnummer is afgesloten of niet in gebruik...
Ik kan overigens wel zelf bellen..
jonge jonge je maakt wat mee als je bij dommel aangesloten bent.
mijn telefoon heeft het nog geen 1 keer de hele week gedaan...
Ik kan overigens wel zelf bellen..
jonge jonge je maakt wat mee als je bij dommel aangesloten bent.
mijn telefoon heeft het nog geen 1 keer de hele week gedaan...
kijk eens verder op dit forum...
Bij mij heeft het onderhalve maand geduurd. Maar sinds gisteren werkt het. Als je andere topics is doorneemt, je vraag / opmerking is echt al meerdere keren voorbij gekomen...
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=202242. Ik kan wel bellen maar niet opgebeld worden
Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De meeste telefoonoperatoren hebben hun routerings-tabellen nog niet aangepast om voor jouw nummer door te schakelen naar Dommel. In de loop van de komende dagen zal dit gradueel opgelost geraken - omdat elke operator de nodige wijzigingen moet aanbrengen. Dommel zelf kan hier niets aan doen.
Bij mij heeft het onderhalve maand geduurd. Maar sinds gisteren werkt het. Als je andere topics is doorneemt, je vraag / opmerking is echt al meerdere keren voorbij gekomen...
Is er dan toch een lichtpuntje aan het einde van de tunnelbravo schreef:kijk eens verder op dit forum...
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=202242. Ik kan wel bellen maar niet opgebeld worden
Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De meeste telefoonoperatoren hebben hun routerings-tabellen nog niet aangepast om voor jouw nummer door te schakelen naar Dommel. In de loop van de komende dagen zal dit gradueel opgelost geraken - omdat elke operator de nodige wijzigingen moet aanbrengen. Dommel zelf kan hier niets aan doen.
Bij mij heeft het onderhalve maand geduurd. Maar sinds gisteren werkt het.
woow ik ben niet de enige.. had ik ook niet verwacht eigenlijk.
Je hebt er niks aan maar het voeld beter als je niet als enige gedupeerd ben
Ik zal eens verder lezen in dat onderwerp, Ik had dat onderwerp al eens eerder gezien maar kon het meer terug vinden.
Bedankt! =)
PS: ik heb al wel een maad telefoon gehad via dommel....nu niet meer.
Is dat bij jullie het zelfde?
Je hebt er niks aan maar het voeld beter als je niet als enige gedupeerd ben
Ik zal eens verder lezen in dat onderwerp, Ik had dat onderwerp al eens eerder gezien maar kon het meer terug vinden.
Bedankt! =)
PS: ik heb al wel een maad telefoon gehad via dommel....nu niet meer.
Is dat bij jullie het zelfde?
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Wordt misschien dringend tijd dat Dommel zijn faq (op de website) eens invult...
Zoals bv. Je kan wel zelf iedereen meteen opbellen, maar opgebeld worden, moet je tijdje wachten. Veel mensen weten dit niet (hoe dit zit). En kunnen die info ook nergens vinden. Tenzij je op userbase zit. Of eens naar Dommel belt...
Moest ik Dommel zijn, ik had al lang wat van die info op hun website gezet. Negatieve reklame is dit niet, vind ik. Gewoon realiteit. Heb geduld. En het komt in orde.
Nu denken velen misschien dat die VOIP stuk is, of niet goed werkt.
Sturen hun box dan terug naar de Makro (bv te Eke). Etc etc...
Zo wordt alles nog erger natuurlijk...
Zoals bv. Je kan wel zelf iedereen meteen opbellen, maar opgebeld worden, moet je tijdje wachten. Veel mensen weten dit niet (hoe dit zit). En kunnen die info ook nergens vinden. Tenzij je op userbase zit. Of eens naar Dommel belt...
Moest ik Dommel zijn, ik had al lang wat van die info op hun website gezet. Negatieve reklame is dit niet, vind ik. Gewoon realiteit. Heb geduld. En het komt in orde.
Nu denken velen misschien dat die VOIP stuk is, of niet goed werkt.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
inderdaad ook het voip gedeelte doet het niet...ik kan alleen bellen via de 2 analoge uitgangen achterop de moden...Gent32m schreef: Nu denken velen misschien dat die VOIP stuk is, of niet goed werkt.
Ik dacht nochtans dat die 2 uitgangen achteraan de modem voip waren waarop je analoge toestellen kon aansluiten.Tomola schreef:inderdaad ook het voip gedeelte doet het niet...ik kan alleen bellen via de 2 analoge uitgangen achterop de moden...Gent32m schreef: Nu denken velen misschien dat die VOIP stuk is, of niet goed werkt.
- Gent32m
- Elite Poster
Tomola, hoe bedoel je dit ? Die twee (telefoon) uitgangen op je modem werken toch via VOIP. Niet Moest VOIP (op je modem) niet werken, dan zou je niet kunnen bellen met je telefoon.Tomola schreef:inderdaad ook het voip gedeelte doet het niet...ik kan alleen bellen via de 2 analoge uitgangen achterop de moden...Gent32m schreef: Nu denken velen misschien dat die VOIP stuk is, of niet goed werkt.
Die VOIP werkt wel in twee richtingen. Je hebt zelf bellen en opgebeld worden. Het zelf bellen (verloopt via VOIP) en netwerk van Dommel en werkt vrij direct. Het opgebeld worden (verloopt ook via VOIP) dient eerst in het netwerk (routing-tabellen) bij de andere operatoren aangepast te worden. En dat kan effe duren...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- Gent32m
- Elite Poster
Dat is ook zo. Dringend tijd voor een FAQ (bij Dommel) lijkt me.kos schreef:Ik dacht nochtans dat die 2 uitgangen achteraan de modem voip waren waarop je analoge toestellen kon aansluiten.
Ik zat zelf in het begin ook met heel wat vragen. Zo van ? Hoe werkt die VOIP ? Hoe zitten die aansluitingen in elkaar. Jammer dat Siemens bij zijn modem daar niet wat meer informatie over bij steekt...
Ik geloof wel dat je een handleiding over die modem kan downloaden, waar je meer info terugvindt.
Zelf ben ik echter toen ook geholpen geweest door andere mensen op dit forum. Dus lang leve Userbase
wat is dan de groene LINE ui/ingang dan achter op het modem, waar de groene bijgeleverde rj45/rj11 stekker in moet?... is dat geen voip?bravo schreef:Hoe zou jij anders bellen?Tomola schreef:inderdaad ook het voip gedeelte doet het niet...ik kan alleen bellen via de 2 analoge uitgangen achterop de moden...
aha ik dacht juist dat dat voip was en de andere analoog...
tsja ik ben nog niet echt thuis in de voip wereld.
Ik heb een c470 ip van siemens gekocht, als ik daar via voip wil bellen dan krijg ik geen gehoor.
Wel als ik via de gewone lijn bel.
Maar het zou dus kunnen zijn dat als ik gewone lijn kies in de c470 ip dat hij dan gebruik maakt van de dommel voip, en wanneer ik voor "voip" kies in de c470 ip dat ik daar een andere voip provider kan instellen?
tsja ik ben nog niet echt thuis in de voip wereld.
Ik heb een c470 ip van siemens gekocht, als ik daar via voip wil bellen dan krijg ik geen gehoor.
Wel als ik via de gewone lijn bel.
Maar het zou dus kunnen zijn dat als ik gewone lijn kies in de c470 ip dat hij dan gebruik maakt van de dommel voip, en wanneer ik voor "voip" kies in de c470 ip dat ik daar een andere voip provider kan instellen?
Ingewikkelde!Tomola schreef:Maar het zou dus kunnen zijn dat als ik gewone lijn kies in de c470 ip dat hij dan gebruik maakt van de dommel voip, en wanneer ik voor "voip" kies in de c470 ip dat ik daar een andere voip provider kan instellen?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
vind je het dan normaal dat het weken duurt voor een produkt gaat werken? en als je dit in faq zet is het voor jou opgelost? beetje serieus blijvenGent32m schreef:Wordt misschien dringend tijd dat Dommel zijn faq (op de website) eens invult...
Zoals bv. Je kan wel zelf iedereen meteen opbellen, maar opgebeld worden, moet je tijdje wachten. Veel mensen weten dit niet (hoe dit zit). En kunnen die info ook nergens vinden.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Inderdaad. Ik denk niet dat ze nog veel nieuwe klanten krijgen als in hun FAQ staat dat de kans bestaat dat je een (hele) tijd niet gebeld zal kunnen worden.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Niet opnieuw hé. Voor klaagzang moet je in 'die andere' topic zijn.xenne schreef:vind je het dan normaal dat het weken duurt voor een produkt gaat werken? en als je dit in faq zet is het voor jou opgelost? beetje serieus blijven
De procedure die Dommel volgt, is hier al eens uitgelegd. Dommel moet jouw telefoonnummer aan alle telefonie-providers doorgeven en het duurt bij sommige providers lang vooraleer die hun routing tabellen hebben aangepast. Dommel kan er héél weinig aan doen om die procedure te versnellen - druk zetten, da's al.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hebben andere providers daar dan ook last van? bv al je van belgacom naar telenet gaat?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Belgacom en Telenet zijn al jaren spelers op de telefoniemarkt. Dommel is een klein nieuwkomertje - maar met een potentieel heel sterk product. Hoe denk je dat de grote reageren als de kleine eens iets vraagt?
Het lichtpuntje wordt al een heel punt!kos schreef:Is er dan toch een lichtpuntje aan het einde van de tunnelbravo schreef:kijk eens verder op dit forum...
Bij mij heeft het onderhalve maand geduurd. Maar sinds gisteren werkt het.
Mijn ouders en mijn broer kunnen ons opbellen!!! Bij Telenet lijkt het dus al in orde te zijn!
Zo dadelijk eens proberen bij de ouders van mijn vriendin die bij Belgacom zijn!
Zouden die spaarlampen van IKEA er iets mee te maken hebben?
Zou ik alsnog een tevreden Dommelklant worden?
Wie zal het zeggen? Volgende keer in... Jambers!
blijkbaar heb ik er toch nog weinig last van, mijn telefoon is sinds 18:00/19:00 weer terug.
Dommel kan nog zo'n kleine zijn, maar een absolute doorbraak als het gaat om download limieten.
Kijk nou in de rest van europa, 20Mbps en ongelimiteerd downloaden voor maar 20 euro max....
Ik vindt dat dommel een serieuze stap heeft gemaakt die de martk van internet gaat opschudden, en dat moet gesteund worden door mensen die zich gaan aanmelden bij dommel, en dus belgacom en telenet verlaten.
Alleen dan kan dommel met vol vertrouwen zijn service en diensten 100% gaan vertegenwoordigen.
My 2 cents
Dommel kan nog zo'n kleine zijn, maar een absolute doorbraak als het gaat om download limieten.
Kijk nou in de rest van europa, 20Mbps en ongelimiteerd downloaden voor maar 20 euro max....
Ik vindt dat dommel een serieuze stap heeft gemaakt die de martk van internet gaat opschudden, en dat moet gesteund worden door mensen die zich gaan aanmelden bij dommel, en dus belgacom en telenet verlaten.
Alleen dan kan dommel met vol vertrouwen zijn service en diensten 100% gaan vertegenwoordigen.
My 2 cents
Deze dient voor wanneer je nummer nog niet is geporteerd. Je laat dan een kabeltje van je ADSL splitter naar de ADSL ingang van de box lopen en van de stekker bovenop je ADSL splitter (waar je normaal je telefoon aanhangt) naar die Line ingang. Zo kan je uitbellen via VOIP en wanneer je opgebeld wordt en je nummer is nog bij je oude operator kan je dit dan ook via de box ontvangen.Tomola schreef:wat is dan de groene LINE ui/ingang dan achter op het modem, waar de groene bijgeleverde rj45/rj11 stekker in moet?... is dat geen voip?
idd en alle begin is zeer moeilijk. Hoe kan je een systeem op punt zetten als je er de klanten niet voor hebt? Was men afgekomen met "he, we gaan voip proberen en hebben testcases nodig. Wie wil er gratis proefkonijn worden?" waren er heel veel mensen tevreden geweest.Tomola schreef:blijkbaar heb ik er toch nog weinig last van, mijn telefoon is sinds 18:00/19:00 weer terug.
My 2 cents
ok gedaan wat de man me vertelde.. en nog steeds het zelfde.
Had ik min of meer wel verwacht, als krijgt te horen dat de telefoon nummer dat je probeerd te bereiken niet bestaat kan dat achteraf onmogelijk aan m'n modem liggen...
Volgens de meeste providers bestaat ons nummer gewoon weg niet....
Had ik min of meer wel verwacht, als krijgt te horen dat de telefoon nummer dat je probeerd te bereiken niet bestaat kan dat achteraf onmogelijk aan m'n modem liggen...
Volgens de meeste providers bestaat ons nummer gewoon weg niet....