Beste userbasers, ik zit met een vervelend probleempje (alle problemen zijn wel eigenlijk vervelend ).
Ik gebruik een wireless verbinding om mijn PC met de router te verbinden, momenteel een belkin USB verbinding maar ik betwijfel of het aan de hardware ligt want ik heb hetzelfde probleem gehad met de interne wireless verbinding van mn PC.
Het zit zo, de verbinding tussen de router en mijn pc valt niet uit, maar geeft wel altijd een grote spike in de verbinding. Tijdens het gewoon surfen maakt dit niet veel uit maar ik heb er enorm veel last van tijdens het spelen van fps'en en als ik via mijn xbox 360 een spel speel.
Ik denk niet dat het aan mijn router ligt aangezien ik via een andere pc wel vlot kan spelen op het wireless internet.
Ik heb al reeds een paar oplossingen gezocht op het internet maar vond niets dat werkte, zo had ik bijvoorbeeld al het wireless zero configuration gezien dat mogelijks het probleem kon zijn maar bij mij staat deze al uit!
Constante lagspikes op wireless verbinding
Geprobeerd maar het helpt niets, merkte wel op dat die spike wel gepaard gaat met een daling in de snelheid van mijn verbinding maar ik vind nergens bij mijn instellingen van mijn accesspunt waar ik de maximumsnelheid kan beperken.misterjo schreef:Probeer gewoon eens een ander kanaal te gebruiken , mss is er storing op die frequentie ofzo.
Je kan het zien in de bijgevoegde foto, op het moment van de spike stijgt mijn ms tot 2k t.o.v. mijn router. Ik verlies dus niet mijn verbinding, maar het is genoeg om mijn gameplay te verstoren (en dan meestal op de momenten dat het juist niet moet! )Peterken schreef:Wat is een 'spike' in deze context?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik heb dat ook wel is voorgehad met een Dlink wifi ap , maar wel eentje van de eerste. Ik had gewoon even de firmware up2date gebracht en m'n 'spikes' waren weg.
Heb dat ook geprobeert, heeft het ook niet verholpen.misterjo schreef:Ik heb dat ook wel is voorgehad met een Dlink wifi ap , maar wel eentje van de eerste. Ik had gewoon even de firmware up2date gebracht en m'n 'spikes' waren weg.
Ik heb wel iets bizar opgemerkt, wanneer ik iets download via bitlord (torrents dus), dan blijft de verbinding stabiel (of ik krijg toch die spikes niet meer).
Is het interval tussen de "spikes" telkens ongeveer even groot?
Bij een instabiel netwerk zou het volgens mij frequenter en meer willekeurig zijn...
Lijkt me eerder op een programma dat iedere x seconden een query doet op het netwerk / internet en zo de response tijd de hoogte injaagt.
Bij een instabiel netwerk zou het volgens mij frequenter en meer willekeurig zijn...
Lijkt me eerder op een programma dat iedere x seconden een query doet op het netwerk / internet en zo de response tijd de hoogte injaagt.
Ja, tis ongeveer elke 30 seconden.TimDW schreef:Is het interval tussen de "spikes" telkens ongeveer even groot?